Serpent series ?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 18 jan 2005.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    http://www.macdebaanbrekers.nl/ftp/sersernl.pdf

    Het idee is leuk maar om dit binnen de open competitie van de NOMAC wedstrijden te doen is de reinste brutaliteit waar de rijders niets over weten........

    Hier is nog niet het laatste over gezegd, ik heb al een boze reactie richting de NOMAC gestuurt :showass:
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Dus als ik het goed begrijp krijgen de Serpent rijders die niet gesponsord worden, en mee rijden tijdens een wedstrijd van de NOMAC mét een sticker op hun body, extra punten voor een soort tweede klassement dat Serpent even 'in' de NOMAC wedstrijden heeft ingevoegd....

    Das nou jammer dan, een eigen seie zoals de KWC of de TamiyaCup had leuker/origineler geweest...
    En kan nou iedereen die een Serpent koopt en zich opgeeft voor die SerpentSeries meerijden met wedstrijden van de NOMAC, zonder NOMAC licentie?
     
  3. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    ze rijden volgens de NOMAC reglementen!
    dus je moet een licentie hebben...
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat ik uit het verhaal haal is het een Serpent cup binnen de NOMAC competitie. Aangezien er een limiet is van 54 rijders in deze competitie wordt de instroom geregeld via een promotie/degradatie wedstrijd voor een aantal plekken die te verdelen zijn.
    Dus nee, je kunt niet mee doen zonder een NOMAC positie.

    Natuurlijk is dit even met een andere fabrikant bepraat en die is hier niet blij mee, zometeen kunnen alle fabrikanten de NOMAC misbruiken voor een eigen competitie waar ze zelf amper iets voor hoeven te doen.
    Naast dat wordt er voor gezorgd dat door het beschikbaar stellen van dergelijke prijzen de populairiteit van een bep. merk in een open klasse groter wordt en er zo een competitie vervalsing ontstaat.

    Als dit door de NOMAC goedgekeurd is is het een domme beslissing buiten de leden om, als de NOMAC hier niets van af weet en het er niet mee eens is moeten ze er alles aan gaan doen om deze Serpent Cup nietig te verklaren.

    Aangezien de ondergetekende Maarten Pothuizen hier sinds kort op het forum zit lijkt het mij dat hij wel eens wat uitleg mag geven......
     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    ik zie niet wat hier zo erg aan is?
    't idee is dat je voor 2 kampioenschappen mee doet en er maar 1 rijdt...
    Ik begrijp niet waar je de vervalsingstheorie vandaan haalt roelof...

    En, de reden dat serpent geen WKC of tamiya cup doet is omdat die er al zijn en je dan dus nog eens een cup hebt...
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Je gaat een open competitie door de getoonde prijzen aantrekkelijker maken maar om aan die competitie binnen die open competitie mee te mogen doen moet je een Serpent rijden. Je moet dus de vraag stellen als mensen aan de NOMAC wedstrijden mee doen voor de NOMAC of voor Serpent en kan je dus niet meer praten over een nationaal kampioenschap onder de NOMAC vlag.
    Zeg nu eens eerlijk, doe je het dan nog voor de beker en de eer of de motor/uitlaat combo en een startplekje op een grote wedstrijd ?

    Dat de NOMAC hierdoor een push kan krijgen kan je wel positief noemen maar het onderdrukt wel de andere merken binnen deze open competitie wat nooit de bedoeling van de NOMAC races zou kunnen zijn.
    Hugo was trouwens ook niet op de hoogte en gaat hier ook achteraan.

    Dit is een slap excuus, als je een Serpent bezit ben je al uitgesloten voor de andere merken cups.
    Serpent kent wereldwijd div. geheel los staande Serpent cups. Ik heb ook niets tegen een apparte Serpent cup maar huur dan wel zelf de circuits voor de eigen wedstrijden !
    Naast dat is het wel heel goedkoop om zich zo in een bestaande competitie te mengen, moeten ze misschien ook maar eens bij de KWC proberen.......
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Hoezo, als iedereen met een Serpent rijdt, en jij blijft met je Mugen rijden wordt je toch Nederlands kampioen?
    en dat van die competitie vervalsing snap ik ook niet helemaal.......
    Die hele snelle ZX-21 RACE krijg je toch pas aan het eind van het jaar.......

    Een fabrikant mag toch zeker wel een bestaand kampioenschap gebruiken om extra prijzen uit te reiken?.....


    gebruik dit nu niet om straks te zeggen "zie je nou wel, Serpent geeft weer eens geen antwoord"
    Hij heeft aangegeven NIET veel tijd te stoppen in al die fora, en dus alleen actief te zijn op rctech en mytsn........



    Ik zie het heel anders Roelof, Serpent is dus echt DE ENIGE fabrikant die tenminste probeert de populariteit van deze hobby op te krikken.....
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Alsof Nederland met zijn 54 rijders interessant is voor "andere fabrikanten"......
    blijkbaar is Nederland wel interessant voor de enige Nederlandse modelauto fabrikant, en terecht.....

    Wie zei er nou laatst nog dat Serpent alleen maar op de grote markt let........

    [edit] taalfoutje......
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer

    Je moet een brief sturen naar Mugen.......
    Oh, het geld niet voor jou, je bent natuurlijk gesponsord.......

    Zie je nu dat je zelf ook elk initiatief aan het tegenhouden bent?
     
  10. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Tja Roelof, ik snap je beredenering ook niet helemaal, ik ben het in het algemeen met je eens maar hier haak ik af. Het is aan een iedere organisatie vrij om mensen te ondersteunen, kijk nou naar jezelf. Jij bent een gesponsorde rijder binnen een Open circuit, je wordt dus eigenlijk ook voorgetrokken neem ik aan? Serpent wil wat meer doen voor haar rijders en dan vind ik dit een perfecte oplossing. Jou sponsor verwacht een bepaald resultaat, daarvoor krijg je een aantal zaken. Als we geheel zuiver willen zijn dan moet dit ook genekt worden!!....
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Door extra prijzen in het vooruitzicht te stellen, zal het de klasse wel populairder maken inderdaad, want als je dan meerijdt, heb je een grotere kans dat je wat wint. Opzich inderdad een goed initiatief van Serpent om de 'koningsklasse' op te peppen. Wat ook mogelijk had geweest is dat Serpent gewoon de hele klasse had gesponsord met enkele extra prijzen, en niet alleen de Serpent rijders. Dus dat iedereen -ongeacht het merk- kans zou maken op de extra prijzen. Daarmee zou Serpent net zoveel reclame maken, zich 'groot' tonen, en de hele klasse een impuls geven......

    Als de vertegenwoordigers van grote fabrikanten nou eens hun koppen bij elkaar steken (in de koningsklasse rijden toch niet zoveel merken), en hun eigen initiatieven om de klasse 'op te peppen' nou eens bundelen, en het geld en de moeite, die in dit soort sub-competities wordt gestoken, nou eens bundelen om de gehele klasse een flinke promotie-boost te geven, dan is de kans dat de koningsklasse weer de KONINGSKLASSE wordt vele malen groter dan dit geneuzel in de marge van de NOMAC cup.....
     
  12. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Helemaal mee eens!
     
  13. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Bart, mail het stukje wat Nismo van je heeft herhaald even naar serpent, althans naar maarten.....
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Zelfs het NOMAC afdelingsbestuur heeft al te kennen laten weten hier niets van af te weten, er is dus ongevraagd deze beslissing genomen.
    Tja... en als je dit als NOMAC toe laat, wat is dan de volgende stap.....

    Zoals ik al zei ben ik niet tegen een merken cup maar dan moeten ze met hun handen van de open competities afblijven of zoals BartB het goed schetst de hele competitie sponseren zoals het ook bij andere sporten gebeurt.

    12 februari is er een NOMAC vergadering en zal dit zeker ter sprake komen.
     
  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nou ja, ik ben geen wedstrijdrijder, heb enkel een paar oude serpents, echt oude, dus waar bemoei ik me eigenlijk mee....

    Ik volg dit soort discussies graag, want zoals sommige weten ben ik webmaster van www.RC-Junkies.com, een website die ik juist heb opgericht om de RC-Car hobby te promoten en heeft als hoofddoel: RC-cars, in de breedste zin van het woord, te promoten bij het grote publiek. En een echte Koningsklasse is natuurlijk een echte publiekstrekker (net als de F-1 voor belangstelling voor clubraces op Zandvoort zorgt)

    Misschien dat één van jullie wedstrijdrijders dit eens kan aanslingeren bij de Nomac en bij Serpent, want jullie weten waarover je praat, en ik volg het vanaf de kantlijn.....
     
  16. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Roelof,
    wij weten nou eenmaal dat er een vete is tussen jou en serpent. Waarom ik zou het niet eens willen weten maargoed. Serpent probeert hiermee de koningsklasse mee omhoog te halen. Zo verkeerd is dat toch niet. Ze zijn er tenminste mee bezig!

    Ik weet dat MID duitsland de modelsport cup sponsort door middel van prijzen en dergelijke. Dus mugen doet al wat.

    Ik weet niet maar als je het goed leest houd dat in dat Danny en Rick niet eens mogen meedoen aan de wedstrijd: Die speciale cup dan.

    dus waar maak je je druk om je moet toch in de top 4 rijden? nou dat houd je toch niet tegen...... En goed een beetje doorzettingsvermogen zou ook wel okeey zijn hoor.!

    En m7h Ik geloof niet dat roelof door mugen gesponsord is dus... dat kan die wel...

    greetz michiel
     
  17. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    wat heeft hugo nou met de nomac te maken???

    maar roelof, begin nou niet meteen te sputteren over deze 'series', alleen omdat jij mugen rijdt hoef je dit niet meteen de grond in te stampen, en daarbij is nog nix officieel

    het is wel een beetje voorbarig van serpent om nu al een kalender bij tevoegen, de NK data zijn nog niet officieel! :wink:

    en hoe kan je hier nu de competitie vervalsen?? je krijgt die spullen pas na het laastse NK, dus er valt weinig tot nix te sjoemelen!
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik denk dat 't voor serpent gewoone en mogelijkheid is om de mensen die serpent rijden wat extra's te geven en wat meer inpulse te geven om nomac te rijden... ik zelf zit ook met 't idee om NK te gaan rijden, maar doe 't niet omdat het te veel zou kosten... dus wordt het icc....

    Als serpent iets zou doen om de serpent rijders wat meer kansen te geven in het nk vergroot voor mij wel de mogelijkheid om nk te gaan rijden... ik denk dus eigenlijk dat de nomac maar blij moet zijn dat ze dit gaan doen.. Je merkt er verder niets van bij de wedstrijden en je krijgt toch geen eigen cup wat weer een beetje te veel is voor serpent.. iig, dat is bij de 1:10 wel het geval, aangezien 'k dat van 't weekend aan richard keur heb gevraagd.... ze denken dat er simpelweg te weinig belangstelling voor is om NOG een merk-cup te maken...

    en sorry roelof, maar je hakt wel enorm met de bijl om serpent zwart te maken, wees blij dat ze IETS doen om de hobby een beetje te laten aantrekken....
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat over Hugo was een reactie op _cyclops_ die bij de Raco lid is en daar dit bericht nog niet bekend was.

    Serpent noemt dit officieel want hij heeft onze vereniging en dus ook anderen gevraagd om dit op de website te publiceren.

    Ergens is het wel competitievervalsing (en ook concurentievervalsing), zijn vorm van promotie kan er voor zorgen dat de keuze van het te rijden product 1 richting op gaat.

    Ondertussen ook vanuit de NOMAC een berichtje gehad dat men er niet blij mee is en er over gepraat gaat worden. Dit is gewoon een beslissing van Serpent buiten de NOMAC om en had er eerst onderhandeld moeten worden met zowel de NOMAC als met de rijders op de rijdersmeeting.

    Ja, ik heb iets tegen Serpent maar hoe zou dat nou komen met dit soort arrogante acties, ze misbruiken gewoon een bestaande competitie en als ze het echt voor de promotie van de autosport doen moeten het niet zo doen.
     
  20. Burner

    Burner

    Lid geworden:
    17 okt 2004
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Zevenaar
    Roelof zoals iedereen het onderhand weet heb jij een vette baal van serpent, maar denk je dat het zin heeft om je hier nu zo druk om te maken. Ik denk als er iets gebeurd waar mensen het niet mee eens zijn komt er voor zelf wel commetaar. Want nu moet ik 2 topics gaan lezen over wat men nou van serpent vindt.

    vertel eens wat nuttigs over de auto zelf en de motor want ik ben het helemaal kwijt.
     

Deel Deze Pagina