Serpent series ?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 18 jan 2005.

  1. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nee het heeft grotendeels te maken met de vorm van vergaderen en ook de tijd ... voor zoiets als dit is dit veels te breed. Men moet er gewoon voor zorgen dat de club-afgevaardigden het woordje doen voor alle rijders (vind ik)

    Ow ja ... Banden (tijdens de Serpent series?)

    Wij verbruiken 2 sets voor trainingen.
    - 1 set voor de kwali's
    - Ingereden banden voor de halve finale
    - Op best performance afgedraaide nieuwe set voor de finale (als die gereden wordt)

    Puntje 2 en 3 willen we soms wel eens omdraaien.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Die constructie hebben we gehad en zo bleken afgevaardigden (meestal club-bestuursleden) toch andere gedachten te hebben dan de rijders....

    Wat banden betreft had ik altijd een compromis tussen kosten, levensduur en wegligging en ree dan ook al te graag op 38/40. Dit jaar zal het anders worden en zullen de 35'ers in veelvoud aan snot gereden worden.
     
  3. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Kan er dan helemaal niets? Moeten een bende rijders van aller-aard de Nomac besturen .... hoe langer ik er over nadenk deste harder ga ik lachen. Als je de Nomac een beetje wil besturen dan heb je minimaal mensen nodig die wat van politiek weten, daarnaast moeten het lieden zijn die zijn aangesteld door de clubrijders (en niet ene...... van een holding zoals Real80 heeft gezien)... Ze zullen alleen stemrecht moeten hebben indien ze hier een meerderheidsstem van de clubrijders hebben.

    Op de lopende mannier zullen we het niet gaan redden.
     
  4. Dank je wel dat ik " uitleg mag geven" Je kunt ook gewoon, alvorens een dergelijk discussie op te starten, mij gewoon een mailtje sturen.... Ik zie in ieder geval dat de discussie al aardig op gang is maar heb helaas niet de tijd om alle 9 pagina's te lezen en te beantwoorden.

    Roelof, het lijkt mij een beter idee deze discussie F2F te voeren want ik heb simpel weg de tijd niet om mij actief te mengen in dergelijke forum discussies. Ben jij binnen kort nog een keer bij de Raco?

    Maarten
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik weet niet als ik de juiste persoon ben om mee te discuseren, in de eerste instantie had je daarvoor bij de NOMAC moeten zijn (en dat kan alsnog) voordat je dit rond stuurde. Dan had je een nee kunnen aanhoren of een antwoord dat het besproken gaat worden met de betrokken partijen.
    1 ding is zeker, een directe ja had je nooit gehad.

    Ik ben van plan de 30e weer te gaan rijden bij de Raco dus kunnen we verder praten en ik denk dat er meer mensen zijn die hier meer over willen weten.....
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    waarom wordt dit zo 'op de man' gespeeld, naar Roelof toe? Iedereen (behalve marten) zit maar te vitten op Roelof, maar iedereen 'voelt' ook dat het eigenlijk niet zomaar kan wat er hier gebeurt, anders zou het niet zo'n discussie opleveren.

    Zoals eerder gezegd kan dit de 1:8 koningsklasse weer aantrekkelijk maken voor nieuwe rijders die ook wel zin hebben in een extra prijsje, maar het kan ook een negatieve kant krijgen, waardoor een splitsing in de 1:8 klasse onstaat, waardoor deze klasse verder versplinterd en in het niets verdwijnt....
    Roelof rijdt al langer mee op het circuit dan dat de meeste van de 'klagers' op school hebben gezeten, en die heeft alles wel mee gemaakt in het wereldje, dus zijn 'gevoel' is gebaseerd op jarenlange ervaring, en mij gevoel zegt dat hij wel eens gelijk kan hebben dat deze manier van handelen (de NOMAC voor het blok zetten - slikken of stikken) wel eens verstrekkende gevolgen kan hebben voor de rechtspositie en invloed van de NOMAC ..........
     
  7. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Bart, ik mag Roelof graag houd dat even in gedachte. Laat even iemand het gehele draadje lezen en vraag het dan nog eens.

    Dat van de NOMAC, waar haal je deze wijsheid vandaan? Staat er een off melding op de Nomac site, staat er wat op mytsn? Weet jij alsof er intern overleg is geweest?

    Nogmaals en meer zeg ik er niets meer over .... Zoals wij reageren zal deze sport kapot maken, tweestrijd is er al. Tijdens een NK wordt je al door een aantal behandeld als vuil indien je een Serpent rijd. Waarom? Omdat wij graag met een NL-product rijden? Omdat deze firma dingen anders doet dan normaal? Omdat de baas daar hard en doortastend is?

    Denken we nu echt dat je een nationale leverancier geen lokale voordeel geeft? WAKE UP!! Hebben we wel eens naar onze oosterburen gekeken?
    Dit is een eeuwenoud spel waar men graag de lokale leverancier kapot maakt (ten kosten van onze economie overigens) en dat lukt aardig moet ik zeggen.

    Gezien de staat van de "Koningsklasse" wat eerder een "Zwerversklasse" is zouden wij allen eerder naar Mugen en Kyosho moeten rennen en daar aangeven "Hey! Zou je niet eens wat gaan doen" ipv de initiatiefnemer afzijken.

    Ik heb gesproken ...
     
  8. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoho, ik ben wel van mening dat deze aktie gewoon kan hoor.
    Het op de man spelen, heeft niets te maken met Roelof. Het heeft gewoon te maken met de argumenten die hij aangeeft.
     
  9. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Zou je niet eens "tijd" vrij maken om je wel te mengen in deze.....
    Want het lijkt me toch best belangrijk dat jullie (Serpent) soortgelijke discussies snel willen verduidelijken met jullie commentaar.

    No hard feelings, maar GEEN TIJD klinkt of dat je het zo onbelangrijk vind.
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Juist, daar ben ik het volkomen mee eens, het is immers veel vriendelijker dan zomaar ongevraagd ergens inmengen.
     
  11. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nah inmengen ..... klinkt weer negatief, maar ik ben het er wel mee eens.
     
  12. Ik denk wel degelijk dat jij de juiste persoon bent om deze discussie onder andere mee te voeren. Jij hebt immers dit topic gestart....

    Dit is overigens niets ten nadelen van alle andere gebruikers maar het lijkt er sterk op, corrigeer me als ik het verkeerd heb, dat jij in de loop der jaren een behoorlijk aversie tegen Serpent hebt opgebouwd. Dit mag uiteraard ook. Jammer vind ik het alleen dat, vooral nieuwe gebruikers en rijders met een stuk minder ervaring hierdoor mogelijk een verkeerde beeldvorming krijgen van een dergelijk merk wat niet altijd terecht is. Hier is naar mijn mening niemand mee geholpen.

    Het is dus niet bedoelt om Roelof in een slecht dagbeeld te zetten, in tegendeel.

    Het klinkt allemaal erg makkelijk maar aangezien ik deze berichten in mijn vrije tijd beantwoord is tijd wel degelijk een issue voor mij. In mijn dagelijkse functie kan ik niet altijd tijd vrij maken om buiten mijn dagelijkse stapel e-mail, ook nog eens de diverse forums allemaal gepast te beantwoorden. Ik heb er persoonlijk een hekel aan om halve antwoorden te geven. Het geen interesse verhaal is onzin.

    "Zou je niet eens "tijd" vrij maken om je wel te mengen in deze.....
    Want het lijkt me toch best belangrijk dat jullie (Serpent) soortgelijke discussies snel willen verduidelijken met jullie commentaar.

    No hard feelings, maar GEEN TIJD klinkt of dat je het zo onbelangrijk vind"

    Hier hebben wij een eigen forum voor. Het is onmogelijk om alle forums te lezen en laat staan gepast te beantwoorden. Ik hoop dat ik hier je begrip voor kan krijgen.

    Om directe antwoorden te krijgen kunnen jullie mij altijd een e-mail sturen of telefonisch contact met mij (of Pieter) opnemen.

    Ik nodig iedereen uit om zaterdag 26 februari naar Raco 2000 te komen om deze discussie voort te zetten. Serpent organiseert dan een tech meeting voor ALLE merken (www.raco2000.nl)

    Groeten,
    Maarten
     
  13. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Okee, duidelijk.
    Tot 26 februari dan. :p
    Is het de bedoeling dat je dan ook je auto meeneemt?
    Ik rij met volle tevredenheid een 950(r)
     
  14. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Lijkt me ook ...

    Die vraag had ik nou net ook uitstaan, moet ik mijn (zoons) 950R meenemen?
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik mag voor jou dan wel de juiste persoon zijn maar hou er rekening mee dat 12 februari de algemene NOMAC vergadering is en dit zeker op tafel komt. Als je geen contact met ze hebt opgenomen (als zij je niet voor zijn) geeft dat ook een verkeerd beeld voor de vergadering.........
    Maar we kunnen rustig babbelen de 26e maar als je de komende Microcup er bent lijkt mij dat verstandiger.
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    in ieder geval is ronde 5 van 7 Augustus al verhuisd (voorlopig) naar 28 Augustus.......

    Dus rijden er alleen Serpentjes op 7 Augustus in Groningen?... :D
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    En 28 augustus lukt niet want dat is het eerste weekend voor de WK....
    Dat krijg je als je zonder overleg je gang gaat.....

    Overigens lijkt deze series puur alleen promotionele activiteiten voor het eigen product te bevatten:
    http://www.mytsn.com/news/publ.asp?pid=10821
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    dan doel je wel op de NOMAC neem ik aan, want over die kalender heb ik het.....
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De NOMAC kalender is onder voorbehoud.

    S heeft zijn series in de NOMAC wedstrijden gepland, zoals ik al eerder aangaf was de kalender nog niet definitief en kon er nog verschuivingen optreden. Groningen had aangegeven dat weekend niet te kunnen wegens vakanties (wat ik had begrepen).

    Als S had overlegt met de NOMAC hadden ze kunnen weten dat pas 12 februari er een definitieve kalender zou zijn.
     
  20. De kalender wordt uiteraard aangepast aan de hand van de NK kalender de puntentelling wordt immers gekoppeld aan de NK uitslagen
    Eerst wordt het bekritiseerd dat er een puntentelling wordt gekoppeld aan een einduitslag en nu wordt de illusie gekweekt dat er aparte wedstrijden worden gereden ("En 28 augustus lukt niet want dat is het eerste weekend voor de WK.... Dat krijg je als je zonder overleg je gang gaat..... ") Begrijp ik het nu niet of...?

    Het is dus voor de punten telling helemaal niet relevant hoeveel, waar en wanneer er NK's verreden worden.... Dit is deel van de opzet zodat rijders niet nog meer wedstrijden hoeven deel te nemen. Dit staat overigens in het voorstel, maar goed.

    Wel opletten, de link is de Nitro tour en dus niet de Serpent Series....
     

Deel Deze Pagina