Serpent Veteq

• Topicstarter Topicstarter ~martin~
  • Startdatum Startdatum
M

~martin~

Guest
Hoi,

Ik ben helemaal nieuw in de hobby en heb gister 2e hands een serpent veteq gekocht(versie 2). Deze auto haalt een top van 130...

Nu was ik hier wat in de fora aan het lezen en las ik dat de veteq vaak een probleem heeft met de tank of de motor? Omdat ik er nog niet veel verstand van heb hoop ik dat iemand mij uit zou kunnen leggen wat er precies mee aan de hand kan zijn en wat ik eraan kan doen. Een andere vraag is of je na het rijden het nitro uit de tank moet halen of mag je dat er gewoon in laten zitten.

Hoop dat jullie antwoorden hebben op mijn vragen!

Met vriendelijke groet,
Martin

De Veteq 02 die jij hebt heeft geen problemen.

Met het eerste model waren problemen dat de tank soms bij hele lange bochten te weinig brandstof in de sump hield, waardoor de motor begon te stotteren.

Tevens was het drie delige chassis geen goede constructie wat betreft trillingen in de auto. Hierdoor kregen de motoren en stuurservo te veel te verduren. De Veteq die jij hebt heeft een 1-delig chassis, en heeft dus ook geen trillingsprobleem.

Hardstikke bedankt voor je antwoord!! Ben nu helemaal gerust gestelt :D

Ga binnenkort maar even bij de raceclub kijken denk ik want dit is iets te gek voor op de straat. Weet je ook nog het antwoord op de laatste vraag dan? Of je na het rijden het nitro in de tank mag laten zitten?

Inderdaad een beter plan om op het circuit van Groningen te gaan rijden.
Een Veteq is nou niet bepaald geschikt voor op straat.

Brandstof altijd uit de tank halen als je hem wegzet.
Na gebruik afterrun gebruiken in de motor.

Vraag in Groningen maar raad aan wat mensen daar, die helpen je vast wel verder !

ok, maar is het niet erg als je een paar dagen er geen afterrun in doet?

Afterrun zorgt ervoor dat de boel niet gaat roesten van binnen.
Indien je geen afterrun gebruikt kan je roestaanslag op de kruk-as en de lagers krijgen.

Beter dus om het wel te gebruiken.

~martin~ zei:
ok, maar is het niet erg als je een paar dagen er geen afterrun in doet?
nee hoor.

persoonlijk gebruik ik geen after run (niet meer)
Ik heb geen van mijn motoren in de afgelopen winter met after run behandeld, en in febr. heb ik ze gereviseerd en er was geen roest plekje te vinden!

bij gebruik van de geronommerde merken brandstof zal je geen roest aanslag in je motor krijgen...

Martin,

Leuk te horen dat je een Veteq hebt gekocht, ik heb er vorig jaar het NK er mee gereden. Het is in mijn ogen nog steeds 1 van de mooiste wagens ooit gemaakt. Denk er wel aan dat dit een pure racemachine is waar je echt moet weten wat je doet qua afstelling. Ik zou zo zeggen kom eens langs op Real80, aankomende vrijdag ben ik wel op de baan.

Pieter

Als je met zou willen helpen zou helemaal geweldig zijn. Alleen vrijdag ben ik er niet, ga weekendje weg want mijn ouders zijn dan 25 jaar getrouwd. Ik mag 1 keer proefrijden en dat ga ik donderdag(morgen) denk ik doen. Daarna ga ik kijken of ik lid ga worden, maar zit er dik in van wel omdat je hiermee niet zomaar op de straat kunt rijden. Twijfel nog een beetje maar misschien wordt dat morgen weggenomen :D

~martin~ zei:
Als je met zou willen helpen zou helemaal geweldig zijn. Alleen vrijdag ben ik er niet, ga weekendje weg want mijn ouders zijn dan 25 jaar getrouwd. Ik mag 1 keer proefrijden en dat ga ik donderdag(morgen) denk ik doen. Daarna ga ik kijken of ik lid ga worden, maar zit er dik in van wel omdat je hiermee niet zomaar op de straat kunt rijden. Twijfel nog een beetje maar misschien wordt dat morgen weggenomen :D

Kom zondag maar even kijken, dan zijn er besloten clubkampioenschappen. Je mag 2 of 3 keer proefrijden volgens mij (tegen betaling).

Pieter Sorber

Ik zou toch maar voor de zekerheid de brandstof eruit halenen altijd afterrun erin gooien. Je doet 100 jaar met 1 flesje en het is maar voor de ckerheid.

En tornado lijkt me toch een behoorlijk gerenoreerd merk en dat staat er toch echt bekent om dat je als je daarmee hebt gereden dar er afterun in moet. Dmv van de olieen die er worden gebruikt

Zelf heb ik me jp een tijdje laten staan zonder afterrun, meteen hele krukas onder de roest. Gelukkig was het nog oppervlakkig dus heb ik het er af kunnen polijsten[/quote]

R3an!m@ted zei:
En tornado lijkt me toch een behoorlijk gerenoreerd merk en dat staat er toch echt bekent om dat je als je daarmee hebt gereden dar er afterun in moet. Dmv van de olieen die er worden gebruikt
wat een onzin!
ik rij al 4 jaar met tornado...en geen roest op mijn krukas oid!

(een keer roest op een krukas gehad....lag meer dan 2 jaar stil, en het was al een oude motor....een NovaMega EVO2)

WVK Performance zei:
R3an!m@ted zei:
wat een onzin!

(een keer roest op een krukas gehad....lag meer dan 2 jaar stil, en het was al een oude motor....een NovaMega EVO2)

ow ja dan verzin ik dit cker voor me lol :?
De kans dat dit gebeurd is er gewoon, bijv ook laatst die jp helemaal vol met roest. De kans is er gewoon dus is het beter dat je iemand er voor waarschuwt.

En er zijn maar heel weinig motoren met een gecoatte krukas, bijv zelfs bij jp is het een optie.

WVK Performance zei:
R3an!m@ted zei:
wat een onzin!

De NORMALE Tornado is niet bepaald best te noemen Peter, het geeft idd roestvorming als je de motor te lang laat staan. Je kan het niet vergelijken met de fabrieks Tormado waar de fabrieksrijders mee rijden. Ik heb de ervaring met Tornado, Alfred, Roelof, Rik, bovenstaand ... en meerdere ... Onzin?

Nismo zei:
De NORMALE Tornado is niet bepaald best te noemen Peter, het geeft idd roestvorming als je de motor te lang laat staan. Je kan het niet vergelijken met de fabrieks Tormado waar de fabrieksrijders mee rijden. Ik heb de ervaring met Tornado, Alfred, Roelof, Rik, bovenstaand ... en meerdere ... Onzin?
bij mijn weten heb ik de zelfde Tornado als jij en ik....
Ik maak aan het einde van het seizoen wel een foto van mijn IDM krukas nadat ie zo'n 8 liter Tornado door zijn carb-je heeft gekregen...

Nogmaals, de kogellagers en krukas zijn de enige roestende delen in de motor maar als je een gecoate krukas hebt en cramische lagers ben je veel minder gevoelig voor roest.....

Neemt niet weg dat zoals Nismo het aangaf de ervaringen bij velen bekend zijn en je dus de kans op roest in acht MOET nemen. En ja, wat zijn nu de kosten van een flesje afterrun tov. een set lagers en een nieuwe krukas ?

Wat ik ook vooral begrepen heb is dat het ene blik het andere niet is ...

Maar goed, weer even ON-TOPIC!

Hoe reed de Veteq? Ik heb de man wel even op de baan gezien ...

Ben er net weer na mij weekendje weg :)

Na wat afstellen etc door de man waarbij ik het gekocht had reed de veteq prima! Keertje over de kop, keertje vangrail, maarja het hoort er allemaal bij :lol: (hij is ook wel erg snel als je nog nooit met een rc auto gereden hebt 8) ) Moest stoppen omdat de accu van de auto leeg was :oops: Ga hem nu snel weer opladen en weer racen:D

Back