Serpent Veteq

• Topicstarter Topicstarter ~martin~
  • Startdatum Startdatum
WVK Performance zei:
R3an!m@ted zei:
En tornado lijkt me toch een behoorlijk gerenoreerd merk en dat staat er toch echt bekent om dat je als je daarmee hebt gereden dar er afterun in moet. Dmv van de olieen die er worden gebruikt
wat een onzin!
ik rij al 4 jaar met tornado...en geen roest op mijn krukas oid!

(een keer roest op een krukas gehad....lag meer dan 2 jaar stil, en het was al een oude motor....een NovaMega EVO2)

Zoek maar op afterrun op het forum en je ziet een paar gevallen van ROEST. Gebruik nou maar na elke keer rijden afterrun olie. 2 druppeltjes is al voldoende. Beter een flesje van 10 euro waar je "eeuwen" mee doet dan een cillindersetje van 60 euro. Je motor blijft gesmeerd als je er afterrun inmikt.

~martin~ zei:
Ben er net weer na mij weekendje weg :)

Na wat afstellen etc door de man waarbij ik het gekocht had reed de veteq prima! Keertje over de kop, keertje vangrail, maarja het hoort er allemaal bij :lol: (hij is ook wel erg snel als je nog nooit met een rc auto gereden hebt 8) ) Moest stoppen omdat de accu van de auto leeg was :oops: Ga hem nu snel weer opladen en weer racen:D

De eerste keer dat je met een modelauto aan de gang gaat......
Wel stoer van je om dan meteen met een 1/8 bommetje aan de gang te gaan......
Valt best tegen he, om zo'n ding op het asfalt te houden... :wink:

1 tip, doe het rustig aan, hard rijden is niet moeilijk, maar hard door de bochten wel.......
Ik heb veel mensen snel weer met deze hobby zien stoppen "omdat het zo duur is".....
Ja, als je 3x per dag het hek inklapt en een hoop onderdelen mag vervangen wordt het duur ja..........
Om maar te zwijgen over de motor afstel ervaring van sommige beginners........
Logisch, die heb je niet, dus luister goed naar tips die je krijgt......

M7H zei:
~martin~ zei:
Ben er net weer na mij weekendje weg :)

Na wat afstellen etc door de man waarbij ik het gekocht had reed de veteq prima! Keertje over de kop, keertje vangrail, maarja het hoort er allemaal bij :lol: (hij is ook wel erg snel als je nog nooit met een rc auto gereden hebt 8) ) Moest stoppen omdat de accu van de auto leeg was :oops: Ga hem nu snel weer opladen en weer racen:D

De eerste keer dat je met een modelauto aan de gang gaat......
Wel stoer van je om dan meteen met een 1/8 bommetje aan de gang te gaan......
Valt best tegen he, om zo'n ding op het asfalt te houden... :wink:

1 tip, doe het rustig aan, hard rijden is niet moeilijk, maar hard door de bochten wel.......
Ik heb veel mensen snel weer met deze hobby zien stoppen "omdat het zo duur is".....
Ja, als je 3x per dag het hek inklapt en een hoop onderdelen mag vervangen wordt het duur ja..........
Om maar te zwijgen over de motor afstel ervaring van sommige beginners........
Logisch, die heb je niet, dus luister goed naar tips die je krijgt......

Geef het mannetje wat vertrouwen :wink:
Maar je hebt wel gelijk m7h....
Bouw je snelheden op....van rustig naar snel. Lees veel forumpjes ( vooral dit forum :P ) En zorg dat je er wat van opsteekt!

Succes!

@ MH7,

Ik ben er ook mee gestopt, omdat het te duur was. Dit kwam niet omdat ik hem elke week het hek in jaagde, maar gewoon door slijtage (wordt alleen maar erger als je beter gaat rijden en je auto begint te verouderen).

Die veteq is mooi :O en snel 8O
Als ik met een veteq ga rijden rijd ik hem met 100 tegen een muur aan ofzo :P
(ik zag laats ook dat serpent nederlands is :P das wel grappig)

Stijn S zei:
@ MH7,

Ik ben er ook mee gestopt, omdat het te duur was. Dit kwam niet omdat ik hem elke week het hek in jaagde, maar gewoon door slijtage (wordt alleen maar erger als je beter gaat rijden en je auto begint te verouderen).

Dat is ook een belangrijk detail inderdaad, ouderdom.

Oude onderdelen, en dan heb ik het niet over uitgesleten wielophangingen, want die blijven wel werken, maar bijvoorbeeld een versnellingsbak of koppeling.
Als die versleten zijn gaan ze het slecht doen, lagers gaan snel kapot, en het beste wat je dan kunt doen is alles vernieuwen, doe je dat niet dan blijft het je achtervolgen en kun je telkens weer dingetjes vervangen.....
dan wordt het duur ja......

Maar goed, het is je natuurlijk nooit verteld dat dit een goedkope hobby is, en gezien je leeftijd ga ik ervanuit dat je geen baan hebt om de hobby te bekostigen.......

'k heb zelf 'n 2e hands auto, en 'k heb de ervaring die jullie hebben ook wel 'n beetje, maar niet zo sterk, tuurlijk slijt er welleens wat, maar veel kun je zelf ook goed houden door gewoon goed onderhoud te plegen en te zorgen dat ja alles goed afsteld...

Hoeveel mensen vetten het druklager van hun centax koppeling netjes elke racedag opnieuw in?....

Reken maar dat er zat zijn die dit niet doen.
om maar een voorbeeld te geven....

ik heb altijd goed onderhoud gepleegt, maar slijtage is een soort van sluipmoordenaar. Om even een voorbeeld te noemen wat het gelijk duidelijk maakt, heb je de voordeur beveiligd, dan komt hij langs de achterdeur naar binnen. Met mijn inkomsten is het niet te doen dit tegen te houden, als het ene net vervangen is kan ik alweer iets anders vervangen. Alleen door een nieuw chassis te kopen kun je dit tegenhouden, maar na 2 maanden begint het verhaal weer opnieuw.

Stijn S zei:
ik heb altijd goed onderhoud gepleegt, maar slijtage is een soort van sluipmoordenaar. Om even een voorbeeld te noemen wat het gelijk duidelijk maakt, heb je de voordeur beveiligd, dan komt hij langs de achterdeur naar binnen. Met mijn inkomsten is het niet te doen dit tegen te houden, als het ene net vervangen is kan ik alweer iets anders vervangen. Alleen door een nieuw chassis te kopen kun je dit tegenhouden, maar na 2 maanden begint het verhaal weer opnieuw.
tsja...dan had ie maar geen race auto moeten worden hoor.
of je moet dan niet zo veel rijden :wink: dan slijt het ook niet :P

M7H zei:
Hoeveel mensen vetten het druklager van hun centax koppeling netjes elke racedag opnieuw in?....

Reken maar dat er zat zijn die dit niet doen.
om maar een voorbeeld te geven....

Elke racedag? Je bedoeld elke race toch? ff met PTFE er langs en klaar is het weer.

Om de axiaal lager heel te houden zit de truuk in het uitshimmen onder de klok zodat het lager maar een klein beetje speling houdt.

Dan gaat het lager veeeeeeeeeeeel langer mee.

Uitshimmen, en invetten, doet ie het een jaar.....

@Nismo, ik zeg elke "race"dag, omdat er ook mensen zijn die niet racen, dan bedoel ik dus elke "rij"dag......

mja, na 't rijden gaat de motor meestal wel van de auto af, en de koppeling wordt er opnieuw op gezet... dat betekend dus dat ie opnieuw afgesteld en uitgeschimmed wordt.....
't druklager heeft bij mij echt minimaal speling, en met vers-vet erin eigenlijk bijna geen meer.... lagertje gaat ook echt niet stuk dan!

Heb nu een robbe speedmonitor gekocht en ben benieuwd hoe hard de auto gaat! Binnenkort even testen dus!

Ben veel met de auto bezig geweest alles weer beetje mooi gemaakt en paar nieuwe onderdelen erop, alleen nu kwam ik bij het filter uit. Ik had eerst op het filter een inlaatdemper erop zitten, alleen die is erafgehaald omdat de auto daardoor niet genoeg lucht zou krijgen. Is het niet gewoon mogelijk om hem er wel weer op te zetten en de luchttoevoer naar de motor meer open te zetten? Want als die demper erop zit wordt het filter ook minder vies.
Het filter moet nu zeker schoongemaakt worden. Is het met een inlaatdemper ook nodig om filterolie te gebruiken? Verder zit er onderin het filter een klein gat (niet helemaal er door heen, denk dat de inlaatdemper er bij het afhalen achter het filter is blijven haken waardoor er een klein stukje uit is). Maakt dit uit of moet het filter direct vervangen worden?

Back