serpent

  • Topicstarter Topicstarter bartol1988
  • Startdatum Startdatum
waarschuw mij even, dan kom ik ook langs
Zondags, op het Makro Terrein te Hengelo Ov als het droog weer is (koud maakt niet uit ... mits niet te lang in de kou .. hehe)
Als het droog is, zijn er meestal wel mensen, en je hebt daar heerlijk de ruimte.
 
Kingpin zei:
waarschuw mij even, dan kom ik ook langs
Zondags, op het Makro Terrein te Hengelo Ov als het droog weer is (koud maakt niet uit ... mits niet te lang in de kou .. hehe)
Als het droog is, zijn er meestal wel mensen, en je hebt daar heerlijk de ruimte.

Kunnen we nergens een overdekte hal regelen?
 
maar eh of ik zondag kan... Moet hem namelijk nog inrijden... :lol:
 
dan ga je hem daar zondag inrijden..
en als je hem hebt ingereden!... dan baggeren nouja dit is geen offroad :P ,scheuren!!
:lol:
 
Rc Gek zei:
dan ga je hem daar zondag inrijden..
en als je hem hebt ingereden!... dan baggeren nouja dit is geen offroad :P ,scheuren!!
:lol:

Als ik jou was zou ik nog maar even wachten met inrijden totdat het weer wat beter weer is. Het is simpelweg nu te koud of te nat om je motor goed af te stellen, ik denk dat Alfred je hetzelfde zou adviseren. :D
 
Alfred heeft mij niks over het weer gezegd alleen dat ik rustig aan moest doen. TRouwens ken jij alfred ook????
 
bartol1988 zei:
Alfred heeft mij niks over het weer gezegd alleen dat ik rustig aan moest doen. TRouwens ken jij alfred ook????

Ja heel goed. Komen al mijn materialen vandaan en daarnaast help ik hem een beetje met wat zaken. Een man met zeer veel kennis en materiaal.

Neem van mij aan dat je je motor het beste kan afstellen vanaf de 10gr, als je het nu doet loop je weer te pieren als het warmer is. Ik ga er van uit dat AvD je een goede motor heeft mee gegeven met (ik denk) een Turbo type 6 of 7 plug (cold). De goede werk-temperatuur van deze plug ligt boven de 10 a 15 gr. Als je nu wil gaan rijden heb je zeker een type 5 nodig (warm).

Daarnaast is water (en vocht) moordend voor je wagen!
 
Maar ik ga ook alleen maar rijden als het droog is eigenlijk. Maar ik rijd hem alleen nog maar in dus gewoon rustig rijden met 10 %. brandstof later stel ik hem wel af. 8)
 
Maar ik rijd hem alleen nog maar in dus gewoon rustig rijden met 10 %. brandstof later stel ik hem wel af
Je kunt rustig wel effe gassen (zeker niet te lang), gewoon even goed rijk afstellen, lekker warm laten lopen (rondjes rijden) en tussentijds effe gassen (beetje spelen)!
 
Nog een vraag mij serpent heeft voor uitspoor dus zeg maar de wielen staan zo:

\ /

Alfred zij dat moest maar ik heb soms ook wel andere dingen gehoord
Wat is nou het beste eigenlijk
 
Jullie geven nogal hoog op van die Alfred, dus misschien heeft hij er wel een goede reden voor je dit aan te raden. Ik heb echter nog nooit iemand gezien of gehoord die voor uitspoor heeft. Voor moet je een beetje toespoor hebben. Uitspoor geeft een wat nerveuze auto die sneller uitbreekt als je in een bocht het gas loslaat. http://www.pkracing.nl/cambercasterdoc.html

Maar again: I can be wrong

Edit: Hpi-racing was me voor....
 
Voor iets uitspoor is vrij normaal bij een 4wd auto en zeker bij een 1:8. Alfred heeft best veel kennis maar hij is zelf niet zo'n goede rijder..... :wink:
 
Roelof, is het dan niet zo dat vooral de goede rijders voor uitspoor hebben en de wat mindere goden voornamelijk toespoor voor?
 
Nee hoor.

Iets uitspoor geeft meer stuur en toespoor geeft minder stuur.
Normaler wijze is het verstandig om je voor de sporing op 0 graden te zetten. Dat geeft de minste slijtage op je voorkant en dus ook de hoogste snelheid :) en van daar ga je zoeken naar stuur.

Als je niet op een circuit rijdt zal je er niets van merken....
 
Dit is natuurlijk geheel afhankelijk waar je rijd!
Kan me voorstellen dat je een bochtig circuit een geheel andere afstelling hebt dan wanneer je alleen maar b.v. op een parkeerplaats rijd.
 
Back
Top