de savoxen worden bij aangestuurd met een 2s Life accu, als die helemaal vol geladen is dan is de spanning met 7,4 volt wat hoog maar dat zakt met wat roeren aan de sticks vrij snel terug naar 6,6 volt terwijl Savox aangeeft dat ze op 6 volt moeten..Hallo allen,
Bedankt alvast voor al deze info. Ik ga voorlopig even langs muco... omdat het natuurlijk om de hoek ligt...
Ik had online zo een savoc 352 met plastic tandwielen besteld. Gekregen.
Wat voor accu hoort daar nu bij ?
Heb ik nu 4xdezelfde servos nodig..is dat verstandiger?
Een niet te grote brandstof benzine motor zou dus kunnen...en anders methanol..
Groeten huub
.
bij mij gaat dat in meerdere vliegtuigen probleemloos, als je twijfelt kan je er een spannings regelaartje (UBEC of SBEC) tussen zetten die de spanning terug regelt naar 6 volt
daarnaast is een 5 cel NiMh pakketje van 6 volt 2100 mAh ook prima te gebruiken
als je jezelf dan gelijk aanleert om met volle accu te beginnen en na 3 vluchten kijkt hoeveel mAh je moet bijladen dan weet je precies hoeveel stroom je per vlucht van gebruikt
leer jezelf dit soort dingen gelijk aan.... ik heb de eerste jaren gewoon wat gedaan, tot ik een prachtkist de grond in boorde door een te ver leeg getrokken accu

voorbeeldje:
- mijn calmato laad 344 mAh bij na 4 vluchten van 8 minuten elk, dan gebruikt hij gemiddeld 86 mAh per vlucht, met een volle 2100 mAh accu die ik niet meer dan half leeg wil vliegen kan ik dus probleemloos 12 vluchten maken en weet ik dat de accu nog halfvol is
- mijn grote Sukhoi verbruikte gemiddeld 285 mAh per vlucht, met een volle 3000 mAh accu kan ik dus veilig 5 vluchten maken, met 7 als maximum
kijk je naar een 3D kist met hele grote roeren... ja die staan te klapperen met een stationair draaiende benzine motor, en dat is een aanslag op je servo
bij een normaal toestel gaat het allemaal wel goed komen,