Heren, electronica neurts.
Even graag jullie hulp.
Ik ben bezig om de kleine Robbe servo om te bouwen tot radar motor.
Heb inmiddel alles uit elkaar.

Uploaded with ImageShack.us
De servo draait normaal op 4,8 volt, echter het motortje zal niet meer zijn dan ongeveer 2 volt.
Het elementje wat in de servo zit staat de volgende code KC8801/ C912A.

Jullie weten vast wel wat dit is, voor mij meer dan het vlucht nummer naar de Canarische eilanden.
De vraag dus, het motortje laten draaien op ongeveer 2 volt met een voedings spanning van 5 volt.
Ik heb het motertje even op 2,4 volt laten draaien en dan is de omwenteling per minuuut perfect.
Er zal dus een regelbaar weerstand tussen moeten, een potmeter????
Wellicht dat iemand wel weet hoeveel volt dit motertje is. Ik schat ongeveer 2 volt, bij 10 M Amph.
Misschien dat meneer Robbe het helemaal wel weet.

Nou heren electronica, ik wacht het wel even af, je kan er niks mee verdien maar je krijgt zeker de eewige roem.
Groet Paul UK-104
Even graag jullie hulp.
Ik ben bezig om de kleine Robbe servo om te bouwen tot radar motor.
Heb inmiddel alles uit elkaar.

De servo draait normaal op 4,8 volt, echter het motortje zal niet meer zijn dan ongeveer 2 volt.
Het elementje wat in de servo zit staat de volgende code KC8801/ C912A.

Jullie weten vast wel wat dit is, voor mij meer dan het vlucht nummer naar de Canarische eilanden.
De vraag dus, het motortje laten draaien op ongeveer 2 volt met een voedings spanning van 5 volt.
Ik heb het motertje even op 2,4 volt laten draaien en dan is de omwenteling per minuuut perfect.
Er zal dus een regelbaar weerstand tussen moeten, een potmeter????
Wellicht dat iemand wel weet hoeveel volt dit motertje is. Ik schat ongeveer 2 volt, bij 10 M Amph.
Misschien dat meneer Robbe het helemaal wel weet.

Nou heren electronica, ik wacht het wel even af, je kan er niks mee verdien maar je krijgt zeker de eewige roem.
Groet Paul UK-104