servo ? overbrenging naar wielen of zender?

Beste, als ik rij en mijn wielen staan mooi recht zou de wagen vooruit moeten rijden , je kan dit bijregelen op de zender. deze stond hierjuist goed, na een paar minuten moet ik hem al herzetten want de wagen wijkt op een recht stuk reeds uit. iets later wijk hij terug uit,

ik heb de wagen opengedaan en is naar servomotor gekeken en de vijs voor de overbrenging naar de wielen zit ook muurvast.

als ik de wagen zijn wielen vasthoud en dan de afstandsbediening bedien voel ik de kracht van de wielen zonder dat er doorgeslipt wordt tussen motor en de overbrenging

dus ik denk dat mijn servo stuk is ? Of zou er toch iets aan de zender zijn
iemand ervaring mee?

Maak je gebruik van een servo saver ?
9 v/d 10 keer zit daar het probleem.
Ook de goedkopere servos komen soms niet terug naar nul zodat je kan blijven stellen

ik ben in opleiding op gebied van rc auto, ik ben nog maar een half jaar ongeveer bezig misschien , de servo is tot nu toe niet vervangen op mijn wagen. ik ga het direct opzoeken wat je zegt over de servo saver, maar moest je het lezen , kan je toch nog een reactie geven? ik lees graag iets van ervaren mensen ipv het internet

groetjes

ik ben in opleiding op gebied van rc auto,

Welke opleiding/school is dat dan?

Het verloop van de 0-positie kan vele factoren hebben. een saver lijkt mij niet. Een saver kan als defect alleen een moeilijke 0-stand geven.
Een langzzam verloop verder 1 kant op kan de servo-hevel zijn, maar ook electronisch in zender of servo (meestal servo)

En over welke auto hebben we het? Vooral goedkopere RTR wagens willen nog wel eens een wat minder servo aan boord hebben, waarbij het nulpunt een beetje "zweeft".

Welke opleiding/school is dat dan?

Het verloop van de 0-positie kan vele factoren hebben. een saver lijkt mij niet. Een saver kan als defect alleen een moeilijke 0-stand geven.
Een langzzam verloop verder 1 kant op kan de servo-hevel zijn, maar ook electronisch in zender of servo (meestal servo)

opleiding zelf, ik doe alles met wat ik vind op internet

En over welke auto hebben we het? Vooral goedkopere RTR wagens willen nog wel eens een wat minder servo aan boord hebben, waarbij het nulpunt een beetje "zweeft".
m chassis m03 ik moet nu wel is gaan kijken wat de standaard servo is op mijn toestel, dit is dan het enige wat nog niet gewijzigd is.

Als je de servo even loskoppeld van de stuurinrichting (dus mechanisch) bewegen de wielen dan soepel heen en weer? Een zwaar lopende stuurinrichting maakt het een servo ook moeilijker om weer terug naar het midden te komen.

De standaard servo savers van tamiya zijn kl*te.
Deze vervangen voor een betere, en sparen voor een goede servo !
Wereld van verschil

De standaard servo savers van tamiya zijn kl*te.
Deze vervangen voor een betere, en sparen voor een goede servo !
Wereld van verschil
Geef is enkele servo's die ik kan plaatsen, past elke 1/10 servo op mijn wagen, ik weet niet of de vijzen overeenkomen met een nieuw type, ik wil ook geen miskoop doen
groetjes

Als je kijkt voor car 1:10 onroad kan het niet missen hoor.
Je gaat wel wat kogelkopjes en een turnbuckle nodig hebben om de boel weer passend te maken.

Als je kijkt voor car 1:10 onroad kan het niet missen hoor.
Je gaat wel wat kogelkopjes en een turnbuckle nodig hebben om de boel weer passend te maken.
de turnbuckles die ik heb zijn instelbaar , in lengte, dus dat zal lukken, ik ga dan is kijken op internet? welke prijsklasse moet ik gaan? ik rij nu met een 15t motor brushed in m chassis met een andere tandwielverhouding en hij gaat wel wat vlugger dan de standaard

Back