Mijn ervaring in deze is dat de DES 428 MG een nogal broos kastje heeft.
Aanvankelijk ingelijmd met epoxy + glas micro balloons.
Uit de vleugel de aileronservo's keurig kunnen uitbreken na weg dremelen van meeste lijm (met een tandarts freesje), maar bij de staart zat het te vast. Daar brak een stukje van het kastje bij het los masseren.
Ook mij was de vervormbaarheid van de 428 servo, tussen duim en wijsvinger geknepen en aangestuurd, ook al opgevallen. Je moet ze gewoon op stand plaatsen zonder noemenswaardige kracht gedurende het uitharden van de lijm.
Daarbij heb ik de steuntjes op de servo laten zitten (sommigen frezen die weg, omdat het anders niet past) en op die punten extra epoxy aangebracht.
Dat zijn immers ook de punten die berekend zijn op het opvangen van de torsiekrachten.
Overigens voelen de Dymond D60 servokastjes iets robuuster aan, iets andere samenstelling van het plastic.
Na het verwijderen heb ik ze opnieuw ingelijmd met Sikaflex 291. Dat is een kit die normaal gesproken gebruikt wordt op zeegaande schepen, en een zeer hoge afschuifsterkte heeft, en iets flex behoudt. De afschuifsterkte is de maatstaf voor de sterkte van de lijmverbinding.
Voor de Wilco volstaat deze hechting. Maar het aantal wattages is dan ook maar gering. Voor het zware werk zou ik er niet meer voor kiezen. En de epoxy blijven gebruiken. (a.s. Enigma)
Dan ook de opmerking nog van Gerben, dat de servo het beste aan weerszijden gelijmd zou moeten zijn, zodat de krachten zowel op bovenhuid als onderhuid van de vleugel worden doorgegeven, is ook niet onbelangrijk.
Dat zie je dan bij de ingelamineerde servo's in de hi-end kisten terug.
Eveneens veel over dit onderwerp op RC-Groups te vinden