Moet nog eens kijken hoe die verschuiving werkt. Doe het zelf met 3 punts straks.
Dat hangt van je zender af. De verschuiving heeft overigens niks met het aantal bladen te maken, maar met de lengte van de blad-arm, en die is hetzelfde ongeacht het aantal bladen.
Sommige zenders hebben een specifieke mixer voor die verschuiving, maar andere niet, want je kunt het zelfde bereiken met twee vrij programmeerbare mixers. Gewoon rol op elevator mixen, en elevator op rol mixen in gelijke aandelen, alleen moet je met vrije mixers even opletten dat je de richtingen goed hebt staan: Voor een linksdraaiende Vario, als ik me goed herinner, moet je links rol zodanig meemixen dat je een gelijk aandeel elevator "down" krijgt, en down elevator zodanig dat je een gelijk aandeel "rol rechts" krijgt.
Pin me daar niet op vast want ik doe dat uit mijn hoofd, ik zal dat vanavond na het werk even beter uitzoeken.
Het kan zijn dat je BeastX echter ook een dergelijke functie heeft, en zo ja, dan moet je NIET in je zender klooien maar alles via de BeastX doen.
Als de BeastX die functie NIET kent, dan gaat het tricky worden, want dan moet je de BeastX fysiek scheef in je heli monteren met de gewenste hoek, en alsnog in je zender die verschuiving programmeren.
Alles kan, maar ik weet niet of dat allemaal zo feestelijk of vertrouwenwekkend is.
Wat je ook doet, ik zou toch sterk afraden om de boel mechanisch recht te breien door de tuimelschijfmeenemer te verzetten, want ik heb geen flauw idee hoe lang die meenemer tegen de extra zijdelingse krachten opgewassen is.
Als het een troost is: Van alle multiblade systemen is de drieblads het prettigst met de hand te vliegen.