Graag zou ik even jullie advies willen over het volgende. De servo saver van m'n HPI Vorza doet z'n werk niet goed waardoor nu de 2e servo met een versleten tandwiel zit. :S Normaal schuiven die twee plastic delen (die met een veer op elkaar worden gedrukt) een klein beetje uit elkaar om zo de servo te 'saven'. Allemaal leuk, maar dat werkt alleen als die twee plastic delen glad zijn en langs elkaar kunnen glijden. En daar zit 't probleem. Er komt altijd wel een klein beetje stof, zand of andere zooi tussen die twee plastic delen van de servo saver. Het resultaat is vervolgens dat het glij oppervlak helemaal ruw wordt en de boel echt muurvast kom te zitten. De veer losser zetten heeft dan geen zin meer. Zelfs op de meest losse stand zit de boel muurvast. Wat wel helpt is alles loshalen en het oppervlak weer glad maken, maar na een keer of 5 bashen begint 't liedje weer van voor af aan. Wat ook helpt is de boel met tape omwikkelen om vuil buiten de deur te houden, maar dat is alleen maar uitstel zo bleek vandaag...
Mischien je EPA's een keer afstellen ? Dit type servosaver komt in bijna elke wagen voor en weinigen ondervinden er problemen mee.
Jazeker, de HPI SF-50 'metal gear servo'. (voor de zekerheid even opengeschroeft, en inderdaad een gedeeltelijk gestript metalen tandwiel) Had eerst de SF-10,maar dat is overigens ook een metal gear servo. Het ligt toch echt aan die servo saver! Maar het gekke is inderdaad dat ik verder geen problemen met deze saver kan vinden. Hij werkt ook wel hoor, maar alleen als ie schoon en glad is en je komt er pas achter dat ie niet werkt als je servo in de prak ligt... Ik ga eerst eens kijken of ik ervoor kan zorgen dat er geen vuil meer bij kan, daarna 's kijken voor zo'n saver op de servo arm zelf. EPA lijkt me niet relevant voor dit probleem? De max uitslag is minder ver dan de wielen nog kunnen sturen. Er is nog speling en dus niet dat bijv. de servo zichzelf klemzet omdat ie verder wil draaien dan de wielen kunnen....
Servo vasthouden en je banden proberen te bewegen met je hand (zorg dat je geen stroom op je servo hebt staan).
ik weet niet of dit hoort maar het is amper dat ik er beweging in krijgt. laten we zeggen als ik aan me wiel trek ongeveer uhhhm 3-5 mm ofz...8O8O
Hmz., bij een nieuwe servo saver van een Vorza (heb er hier eentje liggen) kan je vrij makkelijk de wielen forceren terwijl je de servo vasthoudt. Andersom ook, als ik de wielen klem zet en naar links stuur, dan kan de servo (ook afhankelijk van de sterkte van de servo zelf, ik heb hier een wat sterkere dan de stock) nog ongeveer 25% bewegen. De paar mm die jij aangeeft lijkt me wel weinig en ook helemaal niet nodig. Ik zou de servo saver dusdanig 'los' zetten dat je er tijdens het rijden nog nét niks aan merkt. Overigens heb ik mijn servo 'gefixed' door 'm open te schroeven en het tandwiel dat een slijtageplek had 180 graden te draaien en weer terug te plaatsen. Zo blijft het beschadigde deel net buiten gebruik....
moeilijk te zeggen maar bij redelijk wat trekken komt nu mijn servo-saver in werking is dit goed??? ik denk zo 7-12kg komt ie in werking (mijn schatting kan ook helemaal naast liggen) is dit :?
't gaat er om dat de tandwielen en assen van je servo niet breken bij een botsing. Je moet dus met je servo saver ruim onder die grens gaan zitten. Maar als je servo saver te los zit, dan stuurt je car bijv. niet goed als je hard door de bocht wil op ruwe ondergrond. Net even getest buiten met de Vorza en een hele soepele servo saver. Als je vervolgens stuurt dan gaat ie maar een beetje de bocht om. En als ik wielen tegen hou, maar je servo haalt toch z'n maximale uitslag... tja dan is de boel dus ook te los.