Servo stekkertjes veranderen

• Topicstarter Topicstarter Forrest
  • Startdatum Startdatum
F

Forrest

Guest
Hoi allemaal,

Hier heb ik een servo met een Graupner stekkertje en een servo met een Acoms stekkertje.
Kan ik het stekkertje eraf halen en dan die van een ander merk opzetten ? Hoe moet dit gebeuren ? Waar ?

Groeten Niek

het is te zien welk stekkertje eraan wilt, aangezien er een graupner stekker aanstaat, moet U wellicht een MULTIPLEX stekker er aanwillen.

het is te zien welk stekkertje eraan wilt, aangezien er een graupner stekker aanstaat, moet U wellicht een MULTIPLEX stekker er aanwillen.

Ik wil ipv het Graupner stekkertje een Acoms stekkertje erop zetten.

Moet ik dan gewoon de draden doorknippen en iets van een kroonsteentje ofzo ertussen ?

Groeten Niek

hallo

da zouk nie doen

ofwel maak je een verlengkabeltje met aan de ene kant een acoms en de andere kant een graupner stekker

maar waar om wil je die stekker veranderen wat is het verschil tussen de twee

als er inderdaad een verschil is dan zou ik de draden aan elkaar solderen en zeker niet met een kroonsteentje

ook een stukje krimpkous over de soldeer lassen is lekker meegenomen

groetjes raf

hallo

ik heb ergens ooit eens een site gevonden waar al de stekkertjes die in de modelbouw aan de servo's zitten gevonden
kweet alleen niet meer waar

graupner stekkertjes gaan in robbe
maar als je robbe in graupner wil gebruiken moet je dat lipje van het stekkertje afhalen
sommige moet je schuin afveilen aan de zijkanten
er zijn er ook waar je de draden moet versteken maar ik weet dus niet meer welke
ik zal het eens terug opzoeken

groetjes raf

Voor het overleven van deze servo lijkt het mij verstandig om het solderen van de andere stekker te laten doen door een clublid of kennis die dit al vaker gedaan heeft..

Weet iemand of je zelf een nieuw stekertje op het printboardje mag solderen.
Ik bedoel vervalt je garantie ed niet.

Misschien een vraag voor Corine.

Bedankt allemaal :D Ik (of iemand anders) zal ff iets gaan proberen. De servo zit helemaal ingebouwd en kan ik dus niet met een andere veranderen vandaar dat er in de kabels gesneden moet worden.

Groeten Niek

Back