Servo uitslag

Discussie in 'Speedboten' gestart door faab, 22 apr 2023.

  1. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    Ik heb een grappig jet bootje gekocht op Aliexpress en vaart goed, alleen is de servo uitslag een drama. Hoe kan je dit vergroten? Een kant doet het perfect andere kant geeft nog geeneens de helft, of kan dat ook liggen aan de regelaar?

    [​IMG]
     
  2. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Helaas geen foto zichtbaar.
    Graag een foto van de binnenkant, van de servo en de servo link.
     
  3. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
  4. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    ik heb er zelf nu gewoon een arm aan gemaakt aan de servo en met een ijzerdraad bestuurt die nu de jet kop, maar de ene kant draait de servo mooi vol en andere kant nog geeneens de helft
     
  5. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
  6. G Dokter

    G Dokter

    Lid geworden:
    27 apr 2020
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Harkema
    Uitslag servo lijkt zender instelling. Denk dat er een steviger stuur stangetje nodig is. Deze lijkt vrij slap
     
  7. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    ja stang maakt niet uit uitslag blijft hetzelfde, heb er een andere servo op gezet en maakte ook geen verschil, ga het nu idd met een andere zender en regelaar proberen
     
  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Op iedere zender kun je het "NUL" punt instellen, alsook vaak de totale uitslag genaamd "D/R".
    De eerste moet je zo verdraaien dat de boot rechtuit vaart als je niet stuurt.
    De stuurbuis moet dan parallel aan het verlengde van de kiel staan.

    Lukt dit niet, check dan eerst of beide servo's net zover links als rechts uitslaan via de zender.

    Indien Ja, dan ligt het aan de stuurstang (wat op de foto in orde lijkt overigens)
    Indien Nee, dan is er idd. wat met zender en/of ontvanger aan de hand.
    Had deze boot de ontvanger en snelheidsregelaar niet geïntegreerd?
     
  9. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    ja geïntegreerd idd, ik krijg vd week een ander regelaartje en zender en dan hoop ik dat de uitslag beter is, want kan hem nu wel afstellen maar links draait verder als rechts zowieso al.
     
  10. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Kortom, de uitslag is links/rechts niet gelijk en dat ligt niet aan de servo zelf had je al getest.
    Ik ben overigens wel benieuwd hoe dit vaart.
    De regel blijft natuurlijk van kracht, hoe groter hoe realistischer het vaarbeeld.
    Echter met zo'n klein bootje kun je op plekken varen waar grotere niks kunnen uithalen ;)
     
  11. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    Hij vaart moet ik zeggen vrij goed. zolang er maar niks in de neus ligt anders duikt die onder water.en ik heb een spiegelverlenger geprint voor het zoeken. en hij draait nu ng aan 1 kant om zn as dus dat is ook netjes
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  12. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
  13. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    was idd de regelaar, andere zender regelaar en vaart zoals het hoort, zoek alleen ng 2s lipos met meer mah snel leeg nu
     
  14. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Brushess levert een hoger rendement op. Zoek een kV motor die overeenkomt met het origineel.

    Mijn "vintage" Graupner jet-sprint vaart 2x zo lang op dezelfde lipo met de identieke brushless vervanger van de borstel motor die erin lag
     
    Tamiya1970 vindt dit leuk.
  15. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    oke dank je wel zal eens kijken
     
  16. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Mits je het originele toerental kunt vinden.
    Wellicht dat er al mensen dit bootje omgebouwd hebben naar brushless online.
    Ik weet dat iemand er mee bezig is op RC Groups forum -> Jet boats
    Maar die is nog niet ver helaas
     
  17. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    ik zal eens kijken, ja op youtube staat wel wat maar niet veel, liefst hou ik het motortje origineel maar mocht het rendament beter worden dan wel ombouwen , het zijn leuke bootjes ervoor en voor de helft van het geld van een proboat mini jet
     
  18. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Borstelloos is zoveel efficiënter, buiten bij identieke inbouwafmetingen fors veel krachtiger!
    Een speed 400 motor welke naar ik meen in dit model zit (of nog kleiner?) kan met een heel klein buitenlopende borstelloze motor worden vervangen.

    Bij de Tamiya cup hebben ze speciale borstelloze varianten gemaakt van de bekende speed 500 maat motoren (buitendiameter 36mm bij 50mm lengte)
    Omdat die de kracht/toerental moeten matchen van krachtige borstelmotoren zijn die enorm "lui". Desalniettemin een upgrade van jewelste. Buiten iets meer topsnelheid (op lipo) ook enorm veel langere rijtijden.

    En op de lagers na geen slijtage! Borstels slijten.
     
    faab vindt dit leuk.
  19. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Geinig bootje! Lijkt op de Tear Into van NQD, maar dan iets kleiner. Een ieniemienie brushless motortje moet voldoende zijn voor wat meer snelheid en vaartijd. Ik ben wel benieuwd naar de levensduur van de jet.
     
    faab vindt dit leuk.
  20. faab

    faab

    Lid geworden:
    11 nov 2015
    Berichten:
    103
    Locatie:
    papendrecht
    zo standaard denk ik dat de jet wel lang meegaat hij is 28cm lang en met andere zender en regelaar vaart die als een malle vooral bochtenwerk,
     

Deel Deze Pagina