Servo verleng kabel met chasis bevestiging voor aileron serv

• Topicstarter Topicstarter Prins
  • Startdatum Startdatum
P

Prins

Guest
Hoi,

Op de club hoorde ik vandaag over het bestaan van een servo verleng kabel die aan 1 zijde aan de romp of in de servo plaat kan worden bevestigd, om bijvoorbeeld de aileron servo’s aan te sluiten. (Geen lange los liggende kabeltjes in de kist).
Weet iemand een fabrikant van dit spul of een winkelier die dit levert?

Gr,
Prins

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar als het is dat de stekker en de contrastekker vastzitten aan de romp cq vleugel dan is dit heel goed zelf te maken. Je kan hiervoor verschillende soorten stekkers gebruiken maar het makkelijkste zijn de ouderwetse 5 polige Multiplex stekkers
078702801.jpg

078703301.jpg

Dit waren zelfs een van de eerste goudstekkers die er gebruikt werden. Een andere mogelijkheid is de 6 polige hoge stroom stekker van Multiplex
008521401.jpg

008521301.jpg

of een rs232 stekker met 9 pins. Bij al deze systemen is het mogelijk om meerdere servo's via een stekker te verbinden, bij de 5 polige 3 servo's, bij de 6 polige 4 servo's en bij die rs232 stekker zelfs 7 servo's.

Hoi,

Dit is wat ik bedoel. Echter is er ook zoiets voor futaba stekkers.
Het nadeel van een SUB-D connector (rs-232) is dat ze groot en zwaar zijn.

Gr,

Prins

ja de GROENE, of de RODE van MULTIPLEX zijn inderdaad zeer goede stekkers voor verbindingen, zoals romp - vleugel met aansluitingen voor de rolroeren, remkleppen.
Ook GRAUPNER heeft dit in zijn leveringprogramma (best nr2972,2973
Flachenservo-Quick-verbindung)

Back