Servo verslindend monster...

• Topicstarter Topicstarter Jaguar
  • Startdatum Startdatum
J

Jaguar

Guest
Hallo allemaal.
Ik heb hier een Protech promax 1/6 auto staan en heb het probleem dat hij nu al 3 stuurservo's heeft veslonden.
Weet iemand hoe dit kan komen?
Ik ben niet gecrashed met de auto en rijd er alleen mee over asfalt.

:bye: Jaguar

Servo's op 6V i.p.v. 4,8V(5V) ...... dan is voortijdig overlijden "ingebouwd"........

Misschien dat de servo-saver te strak aangedraait staat ten opzichte van de kracht van de servo... Dan kan al bij het raken van steentjes of een ruige tegenstuuractie al zorgen dat de servo stuk gaat. De Promax is niet een echt lichte auto namelijk.....

Misschien ook wel zo makkelijk om aan te geven welke servo's....

Er zijn series van Hitec bekend die spontaan uit kunnen fikken maar een simpele 3kg servo op het stuur van zo'n ding is ook vragen om problemen....

Ik heb 2 keer een conrad High Torque 7 kilo servo erin gehad, en die waren binnen no time stuk.
Nu dus een Blue bird mbs 631 6,2 kg servo en die heeft het na ongeveer 3 keer rijden ook begeven...

Bart_Banaan zou nog wel eens gelijk kunnen hebben, ik zal een kijken of ik de servo saver af kan stellen.

psygho zei:
Kijk ook of je servo niet verder wil dan dat hij kan.
Ofwel of je geen mechanische eindpunt hebt.
Ik heb gister een nieuwe servo erin gezet met metalen vertanding, en heb toen ook gelijk de maximale uitslag bepaalt.

Hopelijk blijft deze heel.
Bedankt voor jullie tips ! :thumbsup:

Is het de electronica of de tandwielen die stuk gaan...

dit geeft nml wel een betere indicatie dan als alleen Stuk... ;)

John

Fuzzy zei:
Is het de electronica of de tandwielen die stuk gaan...

dit geeft nml wel een betere indicatie dan als alleen Stuk... ;)

John
tandwielen.
maar ik denk dat het lag aan de maximale uitslag.

Als je tandwielen kapot gaan heeft dat meer te maken met het mechanische deel van de auto. Hier dus waarschijnlijk de servosaver die niet werkt of veelste zwaar is.

Metalgear servo zal dat enigsinds verhelpen maar zou toch ook even naar de complete stuurinrichting kijken incl. de servosaver. Want ook een metalgear servo kan kapot ;)

Back