Servocity Tracker Build

Ik heb eindelijk mijn spullen binnen voor mijn nieuwe tracker.

IMG618.JPG

Dit is get Pan gedeelte
De 9 gram servo heb ik erbij gelegt om te laten zien hoe groot de servo is.

IMG619.JPG

Dit is het Tilt gedeelte

IMG623.JPG

IMG629.JPG

IMG628.JPG

IMG627.JPG

Onderdelen en prijzen

SPG785A-5.0 Servo Power Gearbox (Hitec)
Product # SPG785A-5.0060
Servo: HS-785HB (33785S)
Ratio: 8.6:1 Full Metal Gears
Kit: Unassembled $119.98
$0.00 Discount $119.98
$0.00 Discount

SPG785A-BM Servo Power Gearbox
Product # SPG785A-BM010
Servo: HS-785HB (33785S)
Ratio: 3:1 (Plastic)
Kit: Unassembled $99.98
$0.00 Discount $99.98
$0.00 Discount

End Cap Mount
Product # ECM-125-75 $7.99
$0.00 Discount $7.99
$0.00 Discount

5-40x3/8" Pan Head Phillip Machine Screw (Zinc-Plated)
Product # 90272A126 $0.19
$0.00 Discount $1.52
$0.00 Discount

Subtotal: $242.46

Bij Robert heb ik de dingen gedaan die ik thuis niet kon vrijdag.

IMG630.JPG

IMG631.JPG

IMG632.JPG

Nu van de grond af opbouwen.

IMG633.JPG

IMG634.JPG

IMG635.JPG

IMG637.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
[verwijderen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit. Wel een beetje overdreven misschien :p

Henk als je een bericht quote haal dan even de foto's en filmpjes eruit.

Ziet er goed uit Roel. Grote overbrenging van servo naar hoofdas..hebben ze andere potmeters voor ingebouwd. Maar het draait, nu nog alles opbouwen. Is de tandwielspeling nog na te stellen? Volgens mij bouw jij de ultieme tracker!

MVG. Robert.

Ziet er goed uit Roel. Grote overbrenging van servo naar hoofdas..hebben ze andere potmeters voor ingebouwd. Maar het draait, nu nog alles opbouwen. Is de tandwielspeling nog na te stellen? Volgens mij bouw jij de ultieme tracker!

MVG. Robert.

Je kan alleen met de servo schuiven om de speling te regelen
Als die er strak tegenaan zit dan zit er totaal geen speling op.

Ultiem word hij zeker.
Alleen jammer dat er bijna geen draaden door de hoofas kunnen.

Das toch niet misselijk zeg, de servos kosten hier 39 euro per stuk.
Is dat frame dan echt een goeie 190 euro waard?
Of zit die oracle daar soms ook bij? :p

Valt mee hoor, 2traps bronzen gearboxen bestand tegen 700 watt geweld (Gigantische Bosch 24v motoren uit bus airco's) waren toen ik ze liet maken ongeveer 50 euro per stuk. Dan moet zoiets als dit toch wel goedkoper zijn.

Ik denk dat je dat niet vergelijken kan Sven, waarscheinlijk waren jou gearboxen al bestaand en moesten worden aangepast op de bosch motor. Het tandwielje op de hitec servo moet een vertande naaf hebben, ga dat maar eens maken op een verspanende manier. Koop een blok aluminium en verspaan het maar eens tot een degelijk frame...dat kost goud.

MVG. Robert.

Mijn gearboxjes waren ook met de hand gemaakte aluminium flens platen met lagers hoor. En ook die hadden een tandwiel met uitgefreesde naaf om de as erin te zetten met een platte stift, want alleen een platte kant op de as was niet goed genoeg voor de krachten die erop kwamen te staan.

Het laten doen door iemand die zelf zijn prijzen bepaalt, DAT kost goud. ;)
Materiaal kosten zijn het iig niet.

Een waterpompje voor je auto kost ook maar een paar tientjes...alleen kost het een paar honderd euries als je die door de garage laat verwisselen....tenzij iemand voor noppes wil werken voor je. Je hebt gewoon massel gehad dan.

MVG. Robert.

Ik ben er in iedergeval blij mee
In het begin had ik de servos er verkeerd inzitten toen misde ik wat
Het schijnt allemaal wel goed te passen en het loopt zeer accuraat.
2 schroefjes had ik geen inbus voor dus maar andere schroefjes gebruikt.

Roel ziet er heel goed uit, maar wat een verschrikkelijke kl**tzakken zijn het bij servocity.

Hun service is ontzettend traag, ik moet gemiddelt 3 dagen wachten op een reactie, en soms zelfs een week. Ik moest wat tandwielen hebben en moest hier 69 dollar voor betalen. Inc de verzending werd dat 110 dollar. Die flippo's hadden op die envolop het totale bedrag gezet waardoor ik aan de deur nog eens 28 euro moest betalen!

Ongeveer 120 dollar kwijt voor wat tandwieltjes en 2 lagers! Ik krijg er nu nog buikpijn van, wat een doffe ellende...

Helaas waren de tandwielen nergens anders verkrijgbaar dus moest ik ze daar wel bestellen..

Back