servo's aansluiten op ontvanger

Dus wij moeten typen terwijl er handleiding is? Beetje onzinnige verspilling van ieders tijd: mijn tijd omdat ik moet typen, jouw tijd omdat je op antwoorden moet wachten voordat je weer een stapje verder bent. Waarom dacht je dat al meer dan twintig jaar geleden de internet term RTFM is ontstaan? Staat voor Read The Fucking Manual. En daarmee wordt niet de bedsport handleiding bedoeld ;)

Ik wil wel vragen beantwoorden als er dingen in handleiding niet duidelijk zijn, of als er geen handleiding is, of als je geen ster bent in de taal waarin de handleiding geschreven is. Helaas weet ik niets van deze zender :(

als nou kanaal 1 tot 9
9: bind batt
8: AIL
7: ELE
6: THR
5: RUD
4: GEA
3: PIT
2: AUX
1: AUX

Zou dit dan de volgorde zijn?
En hoe noem je elke servo?

De linker voorop:
De rechter voorop:
Achter de linker zit er nog 1:
En de staart servo:

Het lijkt mij dan dat op throttle de esc moet.

Volgorde is andersom. vaak zijn de laatste kanalen aux en de eerste aileron.

En ik geloof reactie 3 of 4 in dit topic:
Kanaal 1: Linker tuimelschijf servo
Kanaal 2: Voorste tuimelschijf servo
Kanaal 3: ESC (Electronic Speed Controller)
Kanaal 4: Staartservo
Kanaal 5: Gyro (enkele draad)
Kanaal 6: Rechter tuimelschijf servo

Jeroen,

Ik denk dat Ron zo reageert (maar ik heb zo het vermoeden dat hij zichzelf uitstékend kan 'verdedigen' :rolleyes: ), omdat er velen te lam (lui) zijn om zich ergens in te verdiepen; de (een) vraag (vragen) hier neerplempen, en vervolgens verwachten een antwoord te krijgen wat ook in de handleiding staat !

En dat hoeft dús niet direct aan jou gericht te zijn...........(als je bv geen handleiding hebt, of er geen z*k van snapt...

Maar goed, weer :ontopic:

Heb je het nu voor elkaar ?
Zo ja, wees dan aub zo vriendelijk om de oplossing(en) dan hier neer te pennen :D
Zo nee, wat krijg je dan nog niet voor elkaar ?

Groet,
Robbie

[mod]
ag00321_.gif
[/mod]

Back