Servo's op 7,4V en/of step-down

walter , ik kan je wel zeggen dat je erg blij wordt van die bls451 'ers .
ik heb een nt met die servos , ik had daar voorheen de 9252 opzitten , alsook de orginele 9206 . maar , deze servos maken het gewoon een hele andere heli !

vandaar ook dat ik je erop wou wijzen dat je met je nieuwe setup niet over het hoofd moet zien dat ze serieus stroom nodig hebben . nu zuipen ze niet veel meer per vluchtje , maar mss wel hogere pieken pakken [gezien de problemen op rr]

ik heb dus mn nimh pakket eruitgehaald en een lipo met 8a reg geplaatst.
wat voor ontvanger gebruik je ? , wat je dus nooit wilt is een spanningsdip waardoor je ontvanger geen zin meer heeft .

op mn mp zitten ook bls 451's en daar zie ik inflight , na 2 vluchtjes , als ik rustig voorbijvlieg , de voltspy helemaal in het rood , dus ook maar een reg met lipo erin .
hoeveel vluchten doe je met je repror voordat ie in het rood gaat ?

nwolsink; ik heb reeds een regelaar 8a er in zitten [dat wist je toch?] maar wel op 5 volt afgesteld .
mvg ferry

Laatst bewerkt:
Nick?
Ik ben echt, gemeend nieuwsgierig waarin jij het merkt.

Ik heb de overstap naar 6V gemaakt op de R50, daarop had ik op cyclic S9252 op 4,8V en had altijd het idee dat ik niet echt "verbonden" was met de heli, lees een vertraging tussen mijn commando en de respons van de heli.

Toen heb ik de boel op 5,7 V gezet en ik had ineens een heel andere heli. Het verschil in reactie tijd kan je zelfs zien als de heli gewoon stilstaat op de grond, ik kan de sticks niet sneller bewegen dan de servo's en dat kon ik op 4,8V wel. Tevens voelt iedere vlucht hetzelfde en ook de hele vlucht, bij een Nimh voel je de heli na enkele vluchten gewoon trager worden door het dalen van je accu spanning.

Of je nu een DS8915 neemt of een BLS451 zal verder weinig uitmaken, sneller als mijn 600N nu is op 6V (BLS451) zal ik niet merken denk ik.
Als je de servo's maar op minimaal 5,5V gebruikt.

Let wel dat op een eCCPM machine zoals de 700N het verschil nog groter is!

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vlieg 5-6 tanks op mijn 4300 NimH cellen, en oefen 3 keer 3DM figuren dan mijn freestyle en dan Flight to music. En geloof me je merkt echt niets van een zogenaamd legere accu. Sterker nog als ik na die 5-6 vluchten mijn tuimelschijf tegen hou en hem op en neer beweeg geeft de accu nog steeds 5,4 Volt (het uiterste groene LEDje) zonder te verspringen.

En het is net wat Walter zegt die zervo snelheid heb je echt niet nodig, behalve dan bij van maffe crack dingen. Bij vrijwel alle andere manouevres gebruik je de "topsnelheid" van je servo niet en zal je het ook niet merken, behalve heel misschien als je Dominik Hägele heet of zo maar zelfs die zal het niet echt merken omdat hij met name technisch vliegt. Ben je daar in tegen een echte stickbanger ja dan kan je er misschien iets van merken, maar ja dat is ook geen vliegen meer... :-P

Een goede NimH (dat is wel belangrijk, dus niet van die white labeled dingen er in doen, want die kakken wel in) Sanyo, GP of die ze bij Fast-Lad verkopen (ben het merk even kwijt, maar die heb ik zelf ook), zijn erg goed.

Succes er mee, maar NWolsink, met deze setup verwacht ik je natuurlijk volgend jaar wel bij de Dutch3D he! ;-)

Greetz,

Sorry dat ik het zeg, maar ik vlieg 5-6 tanks op mijn 4300 NimH cellen, en oefen 3 keer 3DM figuren dan mijn freestyle en dan Flight to music. En geloof me je merkt echt niets van een zogenaamd legere accu. Sterker nog als ik na die 5-6 vluchten mijn tuimelschijf tegen hou en hem op en neer beweeg geeft de accu nog steeds 5,4 Volt (het uiterste groene LEDje) zonder te verspringen.

En het is net wat Walter zegt die zervo snelheid heb je echt niet nodig, behalve dan bij van maffe crack dingen. Bij vrijwel alle andere manouevres gebruik je de "topsnelheid" van je servo niet en zal je het ook niet merken, behalve heel misschien als je Dominik Hägele heet of zo maar zelfs die zal het niet echt merken omdat hij met name technisch vliegt. Ben je daar in tegen een echte stickbanger ja dan kan je er misschien iets van merken, maar ja dat is ook geen vliegen meer... :-P

Een goede NimH (dat is wel belangrijk, dus niet van die white labeled dingen er in doen, want die kakken wel in) Sanyo, GP of die ze bij Fast-Lad verkopen (ben het merk even kwijt, maar die heb ik zelf ook), zijn erg goed.

Succes er mee, maar NWolsink, met deze setup verwacht ik je natuurlijk volgend jaar wel bij de Dutch3D he! ;-)

Greetz,

De bouw is gestart align-t-rex-700n-bouwverslag en ik ben nog steeds hard aan het oefenen voor de Dutch3D :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmmmmmm....
Ik kan geen 4,8V NimH gebruiken met de AR7100 receiver.
Dit staat expliciet in de handleiding.
Hoewel dan alleen de regulator niet goed werkt wil ik geen risico lopen met mijn nieuwe machine.

Ik heb nu een 5-6V 8A regulator gekocht en een 4500,30C-50C,2S lipo.
Als het om mijn heli's gaat neem ik liever wat overkill.

Hmmmmmm....
Ik kan geen 4,8V NimH gebruiken met de AR7100 receiver.
Dit staat expliciet in de handleiding.
Hoewel dan alleen de regulator niet goed werkt wil ik geen risico lopen met mijn nieuwe machine.

Ik heb nu een 5-6V 8A regulator gekocht en een 4500,30C-50C,2S lipo.
Als het om mijn heli's gaat neem ik liever wat overkill.

Je kan ook een 6V Li Ion accu nemen ism je AR7100, of neem alsnog de DS8915 en je kan direct op je LiPo, werkt perfect hiero!!

Back