Servo's van Conrad, troep of tóch aardige kwaliteit?

Hoi,

Ik vroeg me af of de servo's van conrad alleen een andere naam hebben gekregen. Vaak zie je dat bedrijven bijvoorbeeld Futaba S3003 servo-tjes kopen en ze een andere naam geven en weer goedkoper verkopen. Ik heb namelijk 5 servo's voor een toekomstig vliegtuig nodig (nog niet zeker, maar maak alleen een schattig van de totaalprijs), maar om nou 100 euro aan servo's te gaan besteden... Hmmm...

De servo "SERVO RS-001 FUTABA SYS" van www.conrad.nl is 8,95 euro. Koopje, maar wat is de kwaliteit ervan? Is het een futaba S3003 met een ander label ofzo? Is het een zelfgemaakt ding? Wie kan mij antwoord geven?

Peter.

P.s. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld "STANDAARD SERVO S-3111 FUTABA"

Peter,

Ik heb maar weinig ervaring met servos van Conrad dus ik kan weinig zeggen over de kwaliteid. Ik heb er twee en die heb ik al een hele tijd. Tot nu toe werken ze prima maar ze worden ook niet zwaar belast, ze zitten op het gas van twee van m'n modellen.
Servo's worden door slechts een vrij klein aantal fabrikanten gemaakt. In het verre oosten staan een handje vol fabrieken die voor vrijwel alle merken de servo's maken. Ook voor Futaba Multiplex en andere grote merken. Dikke kans dat deze ook uit één van deze fabrieken komen.
Overigens wil het feit dat er Futaba achter staat alleen maar zeggen dat er een Futaba snoertje aan zit. Verder zijn al de servo's die hetzelfde nummer hebben ook hetzelfde.

Alsof er zand in die servo's van Conrad zit....zo'n herrie maken ze ;(
Had er 2 gekocht, maar direkt in het donker archief gezet na een rondje proefdraaien.
Het zelfde met 3 ontvangers (verschillende frequenties).......5 meter en alle servo's sloegen ophol.
Intern allemaal van HighTech en nagenoeg het zelfde van opbouw, of ze nu van Razor, Sanwa of eigenmerk waren.....gewoon troep.
Geef wat meer uit en koop ze in een modelbouwzaak dan kan je verhaal halen als ze niet goed zijn en je spaart een hoop geziek en verzendkosten uit.

ik heb een keer mini servo's bij de conrad besteld. 18,nogwat. niet duur voor die dingen. maar ik heb ze al een half jaar zonder problemen gebruikt. Het is volgens mij idd zo dat ze bij de conrad er gewoon eigen plakkertjes op doen voor de zelfde type servo's. De overeenkomsten zijn in ieder geval vaak groot.

Enkele jaren geleden had ik wat servo's bij Conrad gekocht de S21(goedkoopste servo die ze hadden)en in een Stickje(schouderdekkertje) gezet.

Na enkele vluchten reageerde de rolroeren niet meer en het kistje kwam recht op me af,ik moest met zender en al wegduiken om niet geraakt te worden.

Gauw geland en wat bleek:de rolroerservo had het gewoon begeven..... :roll:

Marcel

ik heb er nu op een kist een voor de gasregeling lijkt me even het minst gevaarlijk. gewoon uit proberen. dat is een standaard van 8, nogiets. in mijn elctro zwever vlieg ik met twee mini van conrad. daar heb ik nog nooit last mee gehad. alleen heb ik in die goedkope stadaards van hun ook niet echt vertrouwen. maar je kun toch gewoon de fs100 ofzo nemen? die gebruik ik altijd. nooit problemen mee. kost net zo veel als die conrads incl verzendkosten. fs100 haal ik voor nog geen 10 euro stuk.

Back