Ik heb sinds kort een F103: heel eenvoudige wagen die prima rijdt, zonder indrukwekkende ophanging.
But, bij dit wagentje heb je één demper, centraal geplaatst, die de bewegingen van de achterpod afdempt.
Daarnaast is er een frictiedemper (wrijving) die mede de bewegingen van de motorpod verzacht.
1e vraag nu: hoe stel je zo'n f103 nu af met deze dempers. Ik las al wel in een f103-bouwmanual dat je voor de wrijvingsdemper best stijf vet gebruikt in geval van een vlak parcours en met soepel vet in geval van bumpy omstandigheden... en totzover dus mijn kennis.
2e punt: de diff. Ik hoorde iemand al eens zeggen dat met dergelijke wagens , zoals bij de 1/12e wagens, de diff zeer belangrijk is ...
Maar dan hoe? Hoe stel je deze in, bijvoorbeeld in geval van vlak tapijt, bumpy, veel grip, weinig grip ...
3e punt: Waaraan kan je een slechte afstelling herkennen? Aan het uitbreken van de wagen? Of zijn er andere aandachtspunten?
Iemand wat tips? Binnenkort rij ik met m'n Formule1-F103-tje mee in de Tamiya-cup-manche te Anderlecht en ik zou graag weten hoe je de setup van zo'n wagen aanpakt.
Bij voorbaat STEVIG bedankt.
But, bij dit wagentje heb je één demper, centraal geplaatst, die de bewegingen van de achterpod afdempt.
Daarnaast is er een frictiedemper (wrijving) die mede de bewegingen van de motorpod verzacht.
1e vraag nu: hoe stel je zo'n f103 nu af met deze dempers. Ik las al wel in een f103-bouwmanual dat je voor de wrijvingsdemper best stijf vet gebruikt in geval van een vlak parcours en met soepel vet in geval van bumpy omstandigheden... en totzover dus mijn kennis.
2e punt: de diff. Ik hoorde iemand al eens zeggen dat met dergelijke wagens , zoals bij de 1/12e wagens, de diff zeer belangrijk is ...
Maar dan hoe? Hoe stel je deze in, bijvoorbeeld in geval van vlak tapijt, bumpy, veel grip, weinig grip ...
3e punt: Waaraan kan je een slechte afstelling herkennen? Aan het uitbreken van de wagen? Of zijn er andere aandachtspunten?
Iemand wat tips? Binnenkort rij ik met m'n Formule1-F103-tje mee in de Tamiya-cup-manche te Anderlecht en ik zou graag weten hoe je de setup van zo'n wagen aanpakt.
Bij voorbaat STEVIG bedankt.