set-up voor Giles 202 electro

Goedemorgend modelbouwvliegers.

Ik vlieg al verscheidene jaren met heli's, het laatste jaar met electroheli's (t-rex 450se V2 en E620) en laat ons zeggen dat ik heel goed mijn plan kan trekken (mild 3D geknutsel).

Heb onlangs voor de fun een Gemini van multiplex aangekocht en je gaat het niet geloven maar ik vlieg hier enorm graag (en veel (laatste tijd meer dan met mijn heli's)) mee.

Resultaat: ik heb mij weeral eens niet kunnen inhouden en heb mij een Giles 202 van Cmpro aangeschaft.
Hij is zo goed als gebouwd en nu zit ik te denken aan de electronische set-up.

Ik zoek hem op 6 cellen lipo's te laten gaan (heb batterijen genoeg van mijn raptor e620), meer bepaald een 4500 Mah 22 C lipo van 800 gr, gecombineerd met een 75 Ampere regelaar.

Mijn vraag:

Heeft iemand een goed idee omtrent een te gebruiken motor, ik weet niet juist welke alternatieven er zijn voor de mooie en dure AXI motoren.
Welke prop zou er gebruikt moeten worden?
Wat gaat de vliegtijd ongeveer worden?
Mijn zender (FF9): dien ik een dure PCM dual conversion ontvanger te gebruiken of kan het met iets minder bvb. de R147F (single conversion FM)?
Als servo's gebruik ik de 3152 van futaba op het hoogteroer en de rolroeren en een 3001 op de rudder, die zullen wel voldoen vermoed ik?

Veel vragen en hopelijk veel verschillende menigen en antwoorden.

Groetjes

Stefan

Back