set up voor mbx6t

Hallo ik ben op zoek voor een goede set up voor kunstgras baan in Oss Ormco. of voor een beetje een algemeene set up voor de kunstgras banen. Paar pics van mijn
full
nieuwe speeltje 2011.

Graag hoor ik van jullie. Mijn set up is nu van de m-spec
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal straks even een standaard setup sheet invullen voor de kunstgrasbanen hier in Nederland.
Hoeveel ervaring heb je met rijden dan kan ik daar een beetje rekening meehouden ?
Ik kan je een setup geven voor een gemoedelijk rijdende auto, of een setup zoals ik hem rijd word de auto een stuk aggressiever van maar, je kan dan wel snellere rondetijden draaien.

met de mugen heb ik nog niet meer gereden, op een baan. Ik rij zelf ook de o donnell zo1b team, daar heb ik al veel mee gereden in Oss (ormco)
Kwa rijden doe ik het goed op de baan. Zal fijn zijn als je mij de 2 verschillende set ups wil geven!!!!!

Randy kan je me even je emailadres sturen in een pm, dan stuur ik je de setup sheets even door.
Heb je de auto zelf gebouwd zoja, hoe heb je de kroontandwielen van het voor en achter diff geshimmed, dit is erg belangrijk om vroegtijdige schade aan de aandrijflijn te voorkomen.
Zelf gebruik ik altijd 2 shims aan de kroontandwielkant, loopt in het begin wat stroef maar is na een paar tankjes rijden op mekaar ingelopen en dan hoef je er niet meer na om te kijken.

paultje ik ben ook nog op zoek naar een goede leuk geprijsde motor voor op de mugen. Voor mij gaat het vooral om dat de motor makkelijk zijn tune vast houdt en makkelijk af te stellen is.

Hier even wat foto's voor het shimmen van de diffs maakt het wat duidelijker.
Zoals gezegd probeer ik altijd eerst 2 shims, loopt dan de aandrijflijn te stroef 1 shim weghalen.
Na een liter of 5 gereden te hebben probeer je of die 2e shim erbij past en dat dan je aandrijflijn even goed nog helemaal vrijloopt.
Mocht de aandrijflijn dan nog stroef lopen haal je de 2e shim er weer uit en heb je de diffs optimaal uitgeshimt.
De shims staan beschreven op deze bladzijde onder nr OW 13.5X15.9X0.2

010.jpg

006-1.jpg

007-1.jpg

paultje ik ben ook nog op zoek naar een goede leuk geprijsde motor voor op de mugen. Voor mij gaat het vooral om dat de motor makkelijk zijn tune vast houdt en makkelijk af te stellen is.

Wat is je budget, zijn een hoop leuke motortjes te krijgen tegenwoordig.
Ik zelf ben een echte Ninja JX/OSmax liefhebber.

rond 200 of minder. Zat zelf aan een paar te denken

-Nova p5xlt (weet niet hoe gevoelig een nova is kwa afstelling)
-Killer 10 Hoor daar ook veel goede verhalen over
-Alpha f850 Denk dat de f850 wel genoeg is voor Oss
-Orion discovery 3 port

De mugen wordt alleen uitgelaten in Oss

Ja ik heb voorlopig ook 1 shim in de truggy zitten Paultje, de diffs liepen toch net wat te stroef met 2 ertussen... Zelfs met 1tje voel je hem soms net wat tegenhouden nog... Alleen hij heeft nog niet gereden eh :D

Zodra hij ingereden is haal ik ze wel terug open en probeer ik het 2de shimmeke ertussen te krijgen...

Ikzelf heb op de buggy de ninja zitten, geweldig zalige motor!!! Kan het niet anders beschrijven... Voor de truggy heb ik een OS motor liggen, zou ook goed moeten zijn :D

Hoi Randy, Leuk dat ik je tegenkom op het forum, bekende auto!

ik rijd met een Hong Nor X2 CRT. Ik heb altijd met een Alpha S852 gereden, beviel me erg goed. Ook rijden we met een Hotbodies D8T met een Werks Racing B7 motor erop( icm. een 2013 uitlaat), een erg indrukwekkende motor, die blijft schreeuwen. Een B5 met 2013 uitlaat doet het ook erg goed op de truggy, deze is wat vloeiender onderin dan de Alpha S852.

De Alpha F850 word ook wel eens op een truggy gebruikt ookal is hij ontworpen als "Buggy Engine". Hij is heel erg vloeiend. Het is maar net wat je rijstijl is/wat je gewend bent.

Ik ben echter van mening dat je op de meeste banen goed uit de weg kan komen met een S852, onderin is hij sterk genoeg en zijn mid en top is ook hoog genoeg.

Wil je een motor die makkelijk af te stellen is en zijn tune goed houd, de carbarateurs van Werks , Ninja & OS staan erg goed bekend.

Laatst bewerkt:
Hey alex dat is leuk om je hier ook tegen te komen. Nou je ziet het resultaat van de kit;). Hoe zijn de alpha motor kwa afstellen? Lopen de alpha motoren ook goed op andere soorten uitlaten, ik heb zelf de Jp-3, en de 086 hier liggen. En de werks lopen die ook goed op andere uitlaten, ik vindt het namelijk weer een stuk duurder worden, als er nog een uitlaat bij moet. Ik heb zelf een picco P7-r evo 3 edo mod met een 086, ik ondervindt dat dat picco moeilijk af te stellen is, in het begin Hield hij goed zijn tune vast, naardat de klemming eraf was kreeg ik ineens problemen met de afstelling, ik heb de motor daarna geseald en al maar bleef het zelfde. Iemand een tip over de picco evo 3?

Hoi Randy,

Soms wil een carbarateur van een Alpha zichzelf gaan tunen (met name de HSN), de oplossing hiervoor is om er nieuwe/andere o-ringen in te doen en je probleem is over. Ook houd hij dan zijn tune goed vast en hoef je er nog maar weinig aan te komen. (het 0-ring is niet bij iedere Alpha zo, maar bij een paar uit een bepaalde periode, deze kan ik overigens zo bij een motor erbij doen)

Zover ik weet loopt de Alpha ook goed op een Jp-3 en 086 (Volgens R/C Tech Forums - Powered by vBulletin, ik heb de Alpha alleen nog met de standaard Alpha uitlaat gereden)

Hey alex dat is leuk om je hier ook tegen te komen. Nou je ziet het resultaat van de kit;). Hoe zijn de alpha motor kwa afstellen? Lopen de alpha motoren ook goed op andere soorten uitlaten, ik heb zelf de Jp-3, en de 086 hier liggen. En de werks lopen die ook goed op andere uitlaten, ik vindt het namelijk weer een stuk duurder worden, als er nog een uitlaat bij moet. Ik heb zelf een picco P7-r evo 3 edo mod met een 086, ik ondervindt dat dat picco moeilijk af te stellen is, in het begin Hield hij goed zijn tune vast, naardat de klemming eraf was kreeg ik ineens problemen met de afstelling, ik heb de motor daarna geseald en al maar bleef het zelfde. Iemand een tip over de picco evo 3?

Picco's zijn niet de makkelijkste motoren kwa afstellen, zo over internet is het moeilijk te zeggen waar het hem inzit dat de motor zich slecht laat afstellen.
Hoeveel liter heb je gereden met de Picco en wat doet ie niet goed, houd ie in, blijft ie nalopen ?
Ik zou de Picco nog een kans geven, ik ben aanwezig bij de Dutch open indoor race je kan dan best even langskomen als je wil, kijk ik er dan even naar.
Een nieuwe motor kopen kan altijd nog.

Hey paul The Indoor is toch 25 tot 27 maart, jij bent daar al die dagen aanwezig. Ik was zowieso van plan om daar even te gaan kijken, IK zal mijn picco meenemen op de mugen. Het probleem is zodra de motor op temp is dat houdt hij op lage snelheid in en dan ineens schiet hij er vandoor, het is een kwestie van een seconde dat hij dat doet. De picco heeft denk ik 6/7 liter gelopen ongeveer.

hey alex, de alpha`s lijken mij goede motoren ik zoek ook nog een motor voor mijn buggy. Dus het kan goed zijn dat ik voor een f850 ga, maar ik wil voor de truggy de picco wel een kans geven zoals paultje al zei.

Back