set up vraag

geacht forum.
Wij hebben een kist die 2,50 kilo weegt ,als set up een regelaar tot 4s ,een brusl motor 1400watt en een kv van 500 .
Had liever een zwaardere regelaar willen inbouwen maar moet te veel slopen ,zo moeilijk ingebouwd.
Mijn vraag wat voor prop moet ik op deze set zetten ,kist is een schaal cessna dus geen racemonster.,heb wel een aparte bec voeding voor mijn servo,s.
Gr, john.

500kv op 4s is wel wat weinig, dus je zal flink moeten proppen.
>15" in elk geval.
De vraag is of je voldoende ruimte hebt voor zo'n prop.

500kv leent zich beter voor 5s. In dat geval kan je naar 14" x 10 bijvoorbeeld.

set up

500kv op 4s is wel wat weinig, dus je zal flink moeten proppen.
>15" in elk geval.
De vraag is of je voldoende ruimte hebt voor zo'n prop.

500kv leent zich beter voor 5s. In dat geval kan je naar 14" x 10 bijvoorbeeld.
Misschien toch maar de regelaar er uit slopen en een 80 amp erin voor 5 of 6 s ?
john.

Zou ik doen ja!
5s is echt voldoende voor 500kv.
Je kan dan naar 14" of max 15" prop.
Die setup gebruik ik zelf ook voor mijn 2 - 3.3 kg vliegtuigen.
(op 6s moet je al naar beneden proppen en verlies je dus thrust)

set up

Zou ik doen ja!
5s is echt voldoende voor 500kv.
Je kan dan naar 14" of max 15" prop.
Die setup gebruik ik zelf ook voor mijn 2 - 3.3 kg vliegtuigen.
(op 6s moet je al naar beneden proppen en verlies je dus thrust)

OPtie misschien? regelaar laten zitten ,vliegen met 4s en een andere motor kopen ,maar welke ? en wat voor prop.
Graag andwoord.
Gr, john.

Alleen andere prop proberen. Die 1400 watt is maximum vermogen (plus marketing toeslag) van de motor, maar dat hoef je niet te gebruiken en heb je niet nodig voor een cessna. Echt 1400 watt is 15cc vergelijkbaar. Ik vlieg een 6kg lazy ace met 1200watt

Die cessna Van 2.5 kg vliegt al met 400 watt.
Als je een 15" prop Kan gebruiken zonder de grond te raken, dan heb je met 4s en 500Kv prima vermogen om schaal te vliegen met wat reserve zelfs.

Even gerekend op eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator** (c) by Markus Mller Kom ik tot onderstaande resultaat.
175 watt/kg ingangs vermogen. meer dan 10m/s stijgen. Voor het idee: in een halve minuut met een hoek van 45 graden omhoog naar 300 meter lijkt mij voldoende vermogen voor een cessna. Statische trekkracht gelijk aan motorgewicht. Lijkt zelfs wat overdreven al die 15".

Wat voor motor en cellen heb je precies? Ik heb voor het idee maar wat gekozen wat mij aannemelijk lijkt.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen andere prop proberen. Die 1400 watt is maximum vermogen (plus marketing toeslag) van de motor, maar dat hoef je niet te gebruiken en heb je niet nodig voor een cessna. Echt 1400 watt is 15cc vergelijkbaar. Ik vlieg een 6kg lazy ace met 1200watt

Die cessna Van 2.5 kg vliegt al met 400 watt.
Als je een 15" prop Kan gebruiken zonder de grond te raken, dan heb je met 4s en 500Kv prima vermogen om schaal te vliegen met wat reserve zelfs.

Even gerekend op eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator** (c) by Markus Mller Kom ik tot onderstaande resultaat.
175 watt/kg ingangs vermogen. meer dan 10m/s stijgen. Voor het idee: in een halve minuut met een hoek van 45 graden omhoog naar 300 meter lijkt mij voldoende vermogen voor een cessna. Statische trekkracht gelijk aan motorgewicht. Lijkt zelfs wat overdreven al die 15".

Wat voor motor en cellen heb je precies? Ik heb voor het idee maar wat gekozen wat mij aannemelijk lijkt.

full
Hartelijk dank ,ga kijken of een 15 prop past en ga vliegen.
Gr, john.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ach natuurlijk kan je er mee vliegen. Maar behoorlijk underpowered.
Je zal het zien.

(vogelman, herinner je die setup van die 1.8m cessna nog? dat was 500kv op 4s op een 1200watt motor.... )

Dave

Back