RDS heb ik al vaak bekeken, maar nog nooit gebruikt. Dat lijkt me niet verstandig om dat in deze kist voor het eerst te gaan doen.
Ik heb ook geen idee of er een standaard formaat servo in het hoogteroer zou passen.
Na wat gegoegel lijken er twee opties. Ofwel maak je (in neutraalstand) een perfecte rechthoek, met even grote hevels aan beide
kanten, ofwel gebruik je het ackerman principe
http://www.qmfc.org/school/ackerman.htm
Als ik het goed begrijp zorgt dit dat de trekkende kabel strak blijft terwijl de andere ietsje lost. Tot nog toe heb ik de kabels altijd
gekruist, maar ik moet nog even terug aan het denken om te zien wat daar nou net het voor- of nadeel van is.
De BLS175SV servo die ik wil gebruiken weegt 66 gram (enkel de servo). In de neus zal er dan ~ 250 gram lood bij moeten.
Als ik die servo rond het zwp kan plaatsen, zou dat toch moeten lukken zonder 250 gram aan extra materiaal te gebruiken lijkt me.
Ik denk dat ik eens een test-opstelling ga maken, zodat een en ander visueel wat duidelijker wordt. Dan kan ik ook ineens checken hoe
strak of soft dit soort aansturing te krijgen is. Als dit niet strak te krijgen is, moet de servo misschien toch maar achteraan.
Hoe ik een gelagerde hevel klein, licht en sterk kan bouwen is me ook nog niet duidelijk. Alle input is erg welkom.