setup electrotrainer

ik wil de motor zo ver mogelijk naar voren hebben en dan de lipo op de plek waar in het orgineel de brandstoftank zit. hopelijk niet al te veel lood nodig.

wat vinden jullie van de servokeuze?

Waarom zulke zware rolroerservo's? 4x die lichte gaat ook prima lijkt mij. Ik gebruik in mijn Cardinal op de rolroeren 9 grams Towerpro servo's. Dat is misschien aan de lichte kant maar tot nog toe is er niet één kapot gegaan.....

rolroerservo's luikje even open gehad. passen hxt900 in dus die komen er ook in, alleen de romp ben ik nog niet zeker over

Hallo Robert,

Lees net dat het een Colibri is.
Als dat echt zo is, zou ik nog eens goed nadenken of je daar geld in wilt stoppen.
Ik heb diverse Colibri's gevlogen en ben nooit echt overtuigd geraakt van de vliegeigenschappen.
Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik ze gewoon beroerd vliegen.

Groet,
Gerben

Ik heb diverse Colibri's gevlogen en ben nooit echt overtuigd geraakt van de vliegeigenschappen.

Gerben , ben je nu helemaal belazerd man?

Ik heb ooit een colibri gebouwd samen met mijn nu ex-vrouw en dat ding wou niets liever dan vliegen! Jammer genoeg zijn de Colibris niet meer te verkrijgen als bouwpakket omdat Laser Models is opgeslorpt door Protech. Ik vond hem (hoewel kleiner) zelfs beter vliegen dan de Ibis (de grote broer) van de colibri. Mijn Colibri vloog met een .25 OS SF, zowat 4 en een half cc.

Stevo

ik bestel gewoon een electrosetup en bouw het hierop. als het echt helemaal niet goed vliegt zijn er vast wel meer vliegtuigen te koop die op diezelfde setup kunnen of niet dan?

Hoi Robert,
Die van 9 gram zijn wel aan de lichte kant hoor. Ik gebruik ze in de rolroeren omdat ik even niks anders voor handen had maar het was niet mijn eerste keuze. Servo's van 35 gram is weer het andere uiterste :-) Je had eerder een link naar die van 15 gram met 25Ncm. Die lijken mij persoonlijk het meest geschikt.

Verder heb je een heel aardige setup bij elkaar gesprokkeld.
Succes ermee.

Ik heb volgende vliegtuig colibri met totaal gewecht van 2,5 kilo
volgende setup:
C4250-A Brushless outrunner 850KV
60 AMp Brusshless regelaar
Enerland 4250LP #SlP 11.1
12*6 prop

Grondstart gaat mits grote genoeg wielen.
goed voor platte te vliegen. geen 3d

vliegtijd is ongeveer 10 min

pff, 2.5 kilo, ik denk dat de mijne wel wat lichter wordt hoor. ik hoop de mijne rond de 1.5 kilo te krijgen dus ook wat minder kracht nodig ;)

maar nu even een serieuse vraag mbt mijn budget. kunnen normale servo's van rond de 35 gram echt niet?? ik heb daar nog welke van liggen dus zou me stukken beter uitkomen, dan hoef ik alleen motor/regelaar en accu nog te kopen. aangezien ik meerdere projecten heb liggen die geld vereisen scheelt dit voor mij dan toch een heel stuk.

dan doe ik dat wel, is wel 80 gram zwaarder totaal maar ik ben op het moment werkloos dus ook niet al te veel geld tot beschikking.

nog even een andere vraag voor een electrocutie van een andere trainer van mij. ik ehb ook eene graupner taxi 2 die ik wil gaan electrocuteren. nu wil ik daar ook een 50A regelaar en dezelfde accu's als de colibri voor gebruiken, maar voor de motor, moet ik dan gewoon uitgaan van 10% van eht gewicht en een KV van rond de 1000?? ongeveer zelfde uitgangspunt als de colibri?

de taxi zou eerst worden opgebouwd met brandstof maar aangezien ik dan de accu's al heb is het net zo goedkoop om voor electro te gaan en het voordeel van geen vieze kisten enzo.

nog even een andere vraag, heeft iemand ervaring met deze dingen:
RCtechnics Internet Store

ik moet nog stuurstangen hebben voor de colibri.
ontvanger is inmiddels gekocht en wordt volgende week op gehaald en de rest meot nog besteld worden.

Hallo Robert,

Als dat echt zo is, zou ik nog eens goed nadenken of je daar geld in wilt stoppen.

Groet,
Gerben
dit verhaal hoorde ik op de club ook al maar het schijnt te liggen aan het redelijk dunne profiel, het schijnt dat als je het profiel wat dikker maakt dat hij dan beter vliegt dus ik denk dat ik de vleugel kaal ga maken en dan aan de bovenkant ga indekken met balsa voor een dikker profiel ;)

dit verhaal hoorde ik op de club ook al maar het schijnt te liggen aan het redelijk dunne profiel, het schijnt dat als je het profiel wat dikker maakt dat hij dan beter vliegt dus ik denk dat ik de vleugel kaal ga maken en dan aan de bovenkant ga indekken met balsa voor een dikker profiel ;)

Hebben ze op de club ook allemaal een colibri gevlogen ?

Door het indekken verander je niet het profiel.
Wel de eigenschappen er van .
Het word er nooit beter van .

Kan me niet voorstellen dat zoiets niet goed zou vliegen .

Mvg Johan

er zijn bij ons zover ik weet op de club 2 die met een colibri hebben gevlogen, 1tje is nu van mij met het standaard profiel en 1tje met een dikker profiel maar die is nu aan barrels

Back