Setup hotliner Simprop lift off XXS

Hoi snelle gevleugelden.

Ik heb enkele vraagjes over een setup voor mijn Lift Off XXS (klik voor meer info).
Ik heb het enkele dagen geleden al hier gevraagd. Maar nog geen duidelijk antwoord.

Ik heb dus een 2e hands lift off XXS. Hierin wil ik een vrij goedkope setup in hebben van het liefst Hobbycity. Zelf heb ik geen ervaring met speed modellen en hotliners.

Omdat het zo'n smalle romp heeft dacht ik in eerste instantie om er een intunner in te bouwen. Maar hiermee heb ik totaal geen ervaringen, en na wat zoekken kwam ik toch wel veel mensen tegen die er outrunners in hebben. (Hoe je deze goed moet monteren is een 2e vraag)

Dit is wat ik in mijn winkelwagentje heb gedaan:
Motor

Regelaar en anders deze als ie op voorraadt is

Servo's

Eventueel deze voor het hoogteroer?

Accu(s)

Spinner/klapprop meenemer

Prop bladen in 10x6? 9x5? 11x8? of iets anders?
En nog wat servo verleng kabels ect.

Is dit goed? Zo nee, wat zouden jullie veranderen?

Mijn voorkeur gaat naar wat langere vliegtijden, écht pylon racen hoef ik niet. Snelle duikvluchten zijn voldoende!

Igor

Laatst bewerkt:
Hallo Igor,

Ik heb een Turn Left gehad, dat is eigenlijk gewoon een Lift Off met een andere romp.
Ik denk dat je het je met een buitenloper vrij moeilijk gaat maken.
Je zit met je motordraden die je in de romp, langs de motor moet krijgen, das erg lastig.
Je hebt niet heel veel ruimte in de neus.
Als ik de keuze zou hebben zou ik een binnenloper met gear nemen.
Ik weet niet wat je van plan bent maar als je een beetje snelheid wilt is een 40A regelaar aan de krappe kant, zou een 60A nemen en dan een Turnigy.
Voor de servo's zou ik ook een ander merk kiezen.
Stel je vliegtuig gaat 200 en je servo begeeft het..
Het is een leuk vliegtuigje dus bezuinig nou niet op je spullen, daar krijg je spijt van.

Koop een gebruikte motor met gear, hacker B40, Kontronik-500, Mega 22 met gear, zoiets.
Zoek daar een regelaar bij.
Koop goede servo's, hitecjes HS65 of 81, beter nog dymond D60.
Je prop is weer afhankelijk van je motor en accu, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

GJ

Kijk hier eens : [URL="
- Armin ´s "Mr. X" Simprop Lift Off XXS[/URL]

Gaat redelijk van z'n plek......

Janwillem

Net als deze:
aOwLN2QJ6cM[/media] - lift off xxs neuer antrieb "sauschnell,irrer sound"

Die wordt gevlogen met deze motor: 480-27 XS

Dus ik heb vergeleken met die motor. Heb nu deze motor besteld: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner $12.41

En alvast 1 mg servo: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Hextronik MG-14 14g/2.2kg/0.11sec aircraft servo $7.95

En deze spinner: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Folding Prop Spinner 35mm / 3.2mm shaft $4.50

De rest bestel ik later, want er stonden wat dingen in backorder. En ik verdeel het liever in kleine paketjes ivm douane.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, je wilt hem als pylonracer gaan gebruiken.
Ja, dan kan je inderdaad een direct drive nemen.
Mijne liep, met een HET 2W20 op 3S en een 5x5 prop ongeveer 200 km/u
Maar dan is het geen hotliner want zweven doet ie niet echt meer, geen klapprop.

GJ

Ik weet eigenlijk niet wat ik wil, pylon of hotliner. Heb met beiden geen ervaring, en vind beiden heel erg gaaf. Ik wil eigenlijk geen hele dure setup gebruiken omdat het vluegtuig vrij onverwacht in mijn handen gekomen is.

Ik heb nu deze motor besteld, ik kan altijd nog een andere overwegen.

qua servo keuze, tja ik heb geen zin om 60-80 euro aan servo's uit te geven als het voor nog geen 25 euro kan. Ik ben 17, en heb wel een bijbaantje, maar voor dat bedrag moet ik wel een klein maandje werken. En dat zie ik niet zo zitten.

Als regelaar pak ik een 30A en prop waarschijnlijk iets rond de 6x4 klapprop.

Weten jullie anders een betere (goedkope) oplossing?

Klinkt misschien heel lullig maar een betere oplossing is wachten tot je wat beters kan kopen.
Als je door een kapotte servo je kist crasht ben je alles kwijt.
Als je je regelaar oprookt ben je ook dat geld kwijt.
Dus ik zou even wachten en dan maar een maandje de kist in de kast zetten.

GJ

Hmm, daar ben ik het niet mee eens. Bij mij op de club vliegen de meeste mensen die electro vliegen met spul uit hongkong. (Ook de grote lift off, sebart kisten ect) Ook de servo's enzo zijn gewoon van prima qualiteit als je de wat duurdere ( 8$ ipv 3$) servo's koopt. Ik heb nog niemand gehoord van een rokende regelaar van unitedhobbies. (op kortsluiting en waterschade gevallen na of mensen die gewoon te veel A trokken.)

Als je denkt dat de servo's het niet aankunnen (De motoren en regelaar maak ik me écht geen zorgen om, prima spul)

Een outrunner is inderdaad lastig met bevestigen, maar als ik zo op rc groups en andere fora lees zijn er ook genoeg mensen die dat doen.

Laatst bewerkt:
OK, ieder zijn mening maar wij hebben al het een en ander gecrasht en opgerookt.
Motoren en regelaars zijn redelijk spul, alhoewel er 2 weken geleden weer 1 stuk ging, 100A regelaar waar 80A uitgetrokken werd, servo's is een ander verhaal, rommel!

GJ

OK, ieder zijn mening maar wij hebben al het een en ander gecrasht en opgerookt.
Motoren en regelaars zijn redelijk spul, alhoewel er 2 weken geleden weer 1 stuk ging, 100A regelaar waar 80A uitgetrokken werd, servo's is een ander verhaal, rommel!

GJ

hopelijk houd deze het wel pomp er max 66 amp (4S) door heen (gekocht voor de hawk) 80 amp continu 120 amp 30 sec burst

K80A.jpg

Laatst bewerkt:
Alle elektrica kan falen. Heb ook al vaak zat problemen gehad met merk spul.

Heb een Turnigy plush 40A op een 33A motortje en die heeft nergens last van.
Ook heb ik de 9 grams HXT's in een gelijk modelletje.

Ik heb een 5 grams in op het gas zitten van een YS-110 en die begint nu af en toe moeilijk te doen na een jaar, maar kan ook aan de kabel liggen.

HXT servo's staan behoorlijk goed in de reviews.
Wil je op safe tjah dan kan je voor merk gaan maar is ook geen garantie als je net een maandag morgen versie hebt.

Ik heb ook diverse turnigy plus prima spul altijd wel een beetje overcapaciteit toegepast.
Als je de turnigy plus ook prettig vind is de K-force serie ook een aanrader.
Heeft open striuctuur, USB ondersteuning en div andere eigenschappen
note HC
The Turnigy K-Force series are based on an all new powerful microprocessor.
The new CPU means ultra fast sync timing, crisper throttle response, less battery load and reduced FET heat buildup.

Als je bij HC een een platinum account hebt is deze na inloggen veeeeel goedkoper

Laatst bewerkt:
Mooi dat jullie er wel positief over zijn! Nu zit ik nog te twijfelen of ik hxt 9 grams op de rolroeren doe of toch 2 metal gear servo's.

Verder heb ik deze spinner besteld: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Folding Prop Spinner 35mm / 3.2mm shaft $4.50
Deze zou er goed op moetten passen, alleen ik vind de propkeuze lastig. Ze raden allemaal een 6x4 prop aan, maar die vind ik niet als klap prop bladen. Dus ik moet kiezen tussen een 6x3 of een 7x4.

Als je bij HC een een platinum account hebt is deze na inloggen veeeeel goedkoper
Ik weet het ;) ben ik ook.

Igor

Ik zou gewoon goede servo's in het toestel stoppen die zichzelf al bewezen hebben. Die goedkope servo's lijken wel goedkoop maar als een servo het begeeft in de vlucht dan betaal je toch een hoop leergeld.

Johan, dat weten jij en ik... maar sommige mensen moeten nog leergeld betalen.
Goedkope servo's hebben ons al honderden euro's gekost, aan gecrashte kisten.

GJ

@Igor. De lift off is een snelle.
Heb in dit draadje al een paar wijze waarschuwingen gelezen.

Lipo, motor en regelaar kan je scherp inkopen bij HK (HC).... ontvanger?

Op de servo's zou ik bij een kist van dit formaat, massa en snelheid niet bezuinigen.
Er komen aardige G-krachten vrij op het toestel.
Niet vergeten... Op snelheid is het -onbestuurd geraakt- een gevaarlijk projectiel. Liever niet. En... sowieso wil je niet dat een servo het begeeft.... dat dat ding de zwakste schakel in de ketting is.
De hele set-up moet goed in balans zijn, en veilig. Een nieuwe Lift off is duur een gebruikte ook duur genoeg om er zuinig mee te zijn.

De 5 euri servo's zijn goed inzetbaar op RC-niemendalletjes en aansturing van eierwerpers, of ander gadgets.
De kwalitieit is niet bewezen voor Hotliner gebruik. En let wel, na enig plezier ga je toch je grenzen verleggen.

De prop en de spinner koop je ook niet voor 5 euro, net zo min als de rest.

Geschikt als servo, bij uitstek de D60 van Dymond (en ik heb mij in middels goed laten informeren!) Daarnaast de Hitec 125MG. Beiden servo's van 19,90 euro, beiden met een hoge stel-precisie (resolutie, dat heeft zo een 5 euro servo niet). De D60 heeft welliswaar een kuntstof reductie, is echter veel slijtvaster dan een metalen.
Enige wat serieus duurzaam is, is titanium... maar dat heb je in deze klasse servo's denk ik nog niet. Verder is de D60 niet te kloppen in het formaat. Zeer compact!

Totaal moet je echt rekening houden met 60 euro aan servo's
Dat is een hoop geld... lastig met een krap budget...
5 euro servo? Niet doen!

Laatst bewerkt:
ik zou zeker op een snel model waar je preciese servo's moet hebben zeker hier niet op gaan bezuinigen. vanauit experimenteren met f3k blijf ik toch op twee soorten servo's hangen:

diamond:
zowel de d47 als de d60 zijn gewoon prima servo's die hun werk goed doen en prefect centreren. zeker voor hun prijs van 20 euro.. liever nu 15 euro extra per servo dan later een hoop meer aan een nieuw toesten

graupner ds281:
digitale 9 grams servo van 50Ncm (--> ZIEK <--)
nadeel van digitaal is wel dat het iets meer stroom vreet als een analoge diamond servo. nadeel is ook dat ze een tikkie duurder zijn nieuw (40-45 euries per stuk).

de regelaars bij hc zijn redelijk tot goed maar verwacht niet dat een regelaar van 50Amp ook echt 50Amp aan kan hij stopt er echt mee al koel je hem volop de 900hxt servo's doen het prima maar na een jaar gehad op de funjet met meer dan 200vluchten worden ze echt wel wat onnauwkeuriger , maar ja voor dat geld is het dan toch geen klagen,terwijl de dure multiplex servo's op mijn Blizzard gedurig staan te jitteren, op de Gilette heb ik nu een 54Amp regelaar van multiplex en die dien ik ook af en toe weer te resetten en als je hem niet even van te voren volop laat draaien gaat hij met halve kracht de lucht in en dan gaat het niet echt lekker moet ik zeggen,de Dymond motor die ik er momenteel op heb zitten 2700kv voor 25euro's doet het overigens prima met een 5,2x5,2 prop, dus er is overal wel wat van te zeggen goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn, ik denk dat een goede mix je veel geld kan besparen
ik zoek overigens nog een Lift off xxs iemand er nog een over??

gr Andre

Je kan best een goedkope motor en regelaar gebruiken (misschien heb je soms wat storing) maar ga niet bezuinigen op servo's.
Als een motor uitvalt is het jammer, als een servo raar doet is het bij die snelheden die een Lift off xxs haalt gewoon binnen 2 seconden gebeurd, dan is ie stuk.

GJ

Back