Setup hotliner Simprop lift off XXS

hallo,
heb jij dit motortje al binnen?? zoja als je wat inbouwfoto's wil posten doe maar gerust! en je bevindingen van de motor hoor ik ook graag. er is bij mij een aileronservo gesneuveld dus daar komen nu 2 van die hele platte in van hobby citty. de accu 3cellen 1700 is ook bijna op, mss dat ik de motor en accu ook vervang!
ik zie dat jullie setup toch rap een pak zwaarder uitkomt...

heb zelf nog niet bestelt, moet de turn left nog uit duitsland binnen krijgen. wat bedoel je dat de set up zwaar uitkomt. Heb zelf geen ervaring met dit model, is de accu te zwaar ??

Ik heb het motortje al binnen (2 zelfs) en ingebouwd ja. Ze hadden een fout gemaakt en 2 motortjes in mijn pakketje gedaan.

Ik zal zo even wat foto's posten van het motortje en hoe ik hem heb ingebouwd.

Ik heb ook nog zitten kijken naar die platte servo's van UH, maar die waren uitverkocht. Heb nu zo'n hextronic MG14 servotje die ik misschien wel op het hoogteroer wil gaan gebruiken. En heb mpx tinny S servo's gekregen voor in de rolroeren. Ik denk dat dit kistje van mij misschien wel aan de zware kant word. Maar dat zien we vanzelf wel.

Igor

Edit:

Fotooooos:
_MG_4179.jpg

_MG_4178.jpg

_MG_4177.jpg

_MG_4176.jpg

_MG_4175.jpg

_MG_4174.jpg

Laatst bewerkt:
hoi igor

ziet er mooi uit, geen problemen met de inbouw. Welke klappropmaat zet je er op. Laat wat horen van je eerste proefvluchten.
Is er iemand die weet of de inbouwmaten van de lift off xxs hetzelfde zijn als van de turn left

edwin

jup die spinner heb ik ook:p
met zwaarder bedoel ik de motor en de accu
mijn motorke is maar iets van 70 gram en de accu is ook maar een 1700mah dus daar zit wel wat gewichtsverschil op.
en met 1700mah kan ik wel gerust 2 vluchten maken. maar ik zit met een 11x6prop ofzo, dus ik kan snel gaan maar ook wat zweven enzo, ik hoef ook niet constant gas te geven dus.succes ermee!

Hoi Chris

kun je wat meer info geven over jouw set up, ik heb mij nog niet vastgelegt wat ik wil kopen. Mijn turn left wil ik wel snel vliegen maar niet als een pylon racer, snelle stijgingen en zweven, met snel aanduiken. Daarvoor een klapprop voor mij. Ik wil hem daarvoor licht houden, dus graag wat gegevens over jouew motor.Weet jij of de inbouw hetzelfde is met een lift off en turn left

edwin

Heb nu zo'n hextronic MG14 servotje die ik misschien wel op het hoogteroer wil gaan gebruiken.
En heb mpx tinny S servo's gekregen voor in de rolroeren. Ik denk dat dit kistje van mij misschien wel aan de zware kant word. Maar dat zien we vanzelf wel.

Igor

Hey,

spinner ziet er echt netjes uit, sluit super aan! Zijn de tiny-s servo's nieuw? En kan ik je overhalen om toch een andere staartservo te monteren, deze trilt je in no time aan gort in een Lift-off'je!

Gewicht doet hem overigens niet zoveel, helemaal niet als je wilt aanduiken, dan is een beetje gewicht wel prettig om goed snelheid te halen. De snelheid zet hij vrij makkelijk weer om in hoogte, en ik denk mede door het hogere gewicht ;) .

Succes, greetz,
Aldert

Edwin, ik had geen problemen met inbouwen, Ik ga een 5x5, 6x3 of 6x4 klapprop draaien.
Ik heb wel een probleempje met het cockpitkapje. het voorste ijzeren pinnetje past niet meer omdat de koelribbetjes in de weg zitten, dus daarvoor moet ik nog iets verzinnen.

Aldert,
De tiny-S servo's zijn 2ehands. Heb ze van GJVO gekregen. Tja, een andere servo op het hoogteroer... Ik vind 20 euro écht veel geld voor een servo, daar moet ik bijna een hele dag voor werken.

Ik vind ook nergens iets van een servo die tussen de ''budget'' en ''dure'' klasse zit. De servo mag ook niet groot zijn, want dan past het al niet meer (de 9-grams klasse is eigenlijk al te groot) En aan de lijmvlek die er in zit te zien heeft er een heel klein servo'tje in gezeten.

Het zal nog wel even duren voordat ik ga vliegen. Heb geen haast. Moet nog accu's, regelaar, en prop bestellen. En eventueel een nieuwe hoogteroerservo.

Als cockpitsluiting gewoon plakband nemen, we plakken zelfs vleugels met textieltape vast, beter dan breekbouten.
Als servootje gewoon een hitec nemen, kan je voor 11-13 euro kopen.
Wat kost een servootje bij HC, incl verzendkosten en als je pech hebt douane?

Eigenlijk zou ik willen zeggen, als je geen servo van 20 euro kan betalen moet je gewoon niet met deze hobby beginnen (of een andere baan zoeken) maar dat klinkt ook weer zo hard.
Daarom heb ik je even op weg geholpen met goed spul.

GJ

Ja, bedankt, ben nog steeds heel blij met de servo's! . Ik snap ook wel dat je beter dure spullen kan kopen, vooral in grotere kisten. Ik heb in mijn extreme flight edge ook hitec servo's zitten. Een castle creations regelaar en een Mega motor. Ik kan het ook zeker wel betalen, maar vind het stiekem van binnen wel een beetje zonde van mn geld. (Oke, vliegtuigen kapot vliegen is ook zonde)

Een servo'tje bij UH, tja, ik denk voor die metalgear ongeveer 5 euro inclusief verzendkosten. (tja, je besteld nooit alleen een servo, ik gebruik het gewicht bij de verzending altijd optimaal.) Tja, pech bij de douane nog nooit gehad, en toch wel 25-40 pakketjes besteld bij verschillende chinese webwinkels.

mijn setup:
een 30amp regelaar
1700mah 3cell 25c lipo ( die is nu na 3 jaar wel aan het minderen)
een klapschroef aeronaut met alu spinner 10x7
en een typhoon motor(past er net in)15/13
door deze combo klimt hij zeer snel(ik moet zelfs wat down geven) kan ik mee zweven en toch snel aanduiken. hij is dus niet als pylon racertje gebouwd.
groeten

Nog niet, moet nog steeds de regelaar, accu's en prop bestellen. En nog even naar de hoogteroer servo kijken.

Het heeft voor mij totaal geen haast. Dus het kan gerust nog even duren. Tenslotte geef ik ook geld aan andere dingen uit (vakantie, heb een nieuwe telefoon/abonnement nodig...)

Ik weet voorlopig dus nog niet of het goed werkt.

hoe zit dat hier nu met die lift offs??
de mijne dit weekend voor het eerst SLECHT geland. op de vleugeltip, rompje wat gescheurd maar te herstellen.

in de vleugel zitten nu van die hele dunnen mg servo's lekker weggewerkt in de vleugel. de lipo is nu ook echt wel op na 3en een half jaar vliegen in de lift off.
dus mss maar een volledige setup bestellen. alleen nog aan het twijfelen tussen hotliner of pylon setup. wat kan die vleugel aan en wat is het meeeste fun... valt over na te denken:p

als je naar dit filmje kijkt : het 3de wel van een ander toestel die iets groter is WOWW daar heb je beide setups in 1
http://www.stratair.com/Produktdetail.aspx?ArtId=360
daar spreekt de hotliner setup me meer aan... maar of dit ook mogelijk is in de lift off(houten vleugeltje)...

anders ga ik best op zoek voor pylon naar een voodoo en voor hotliner, ofwel deze upgraden indien mogelijk, ofwel wat anders (wel binnen een bepaald budget)
meningen zijn altijd welkom

Laatst bewerkt:
ik heb de lift off gestript, de romp wordt hersteld en daarna opnieuw gespoten. stabilo is niet meer het originele maar een zelfbouw en dan met oracover hersteld. maar de tipjes breken af en de cover blijft niet zo goed zitten. ik denk deze eruit te halen, een nieuwe uit balsa schuren en die glassen en spuiten. lijkt me stuk sneller en sterker.

vleugels zijn goed.

servo's zijn normaal ook goed.
ik denk van er een pylon setupje in te steken. die 2700kv versie die hier aangegeven wordt schijnt goed te gaan, maar er is een versie zonder koelribben, paar dollar meer maar zelfde gegevens. net paar gram zwaarder ook
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner $12.41
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2700kv Brushless Inrunner $19.50

deze schijnen een goede vervanger te zijn van het motortje gebruikt in dit filmpje:
aOwLN2QJ6cM[/media] - lift off xxs neuer antrieb "sauschnell,irrer sound"

wat denken jullie??
een gfk voodoo gaat waarschijnlijk een stuk sneller nog?

dan ben ik juist nog op zoek naar een super hotliner(stukkie groter):p

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

na een tijdje de 2w in de lift off te hebben als pylon setup, gaat deze setup in een echt pylon modelletje.
graag had ik er nu een goede hotliner setup in zitten. weet iemand raad voor een goede hotliner setup, die betaalbaar is? of heeft er iemand nog wat liggen??

ik heb een 3 en een 4s 1800mah 40c liggen en een 60amp esc(klapschroef 11x10 ook, maar die kan natuurlijk een andere worden)

dus welke motor met welke prop om er een goede hotliner van te maken...

groeten

Chris, de Lift Off XXS is geen hotliner maar meer een pylonmodelletje, dus voor een direct drive.
Een kleine geared motor als een Hacker B40 zou kunnen maar die is duur.
Kontronik 500 met gear zou ook kunnen maar ook prijzig.
Je moet het in dat soort motortjes zoeken, kijk eens op Ebay.de daar staat wel eens wat te koop.
Ze zullen zo rond de 70-90 euro zijn maar hij is echt te klein om hotliner te zijn, je kan hem niet hoog genoeg vliegen om er zweeftijd uit te halen.

Grts Gert-Jan

De xxs is niet veel waard als hotliner, hij blijft gewoon niet lang genoeg doorgaan zonder motor.

Groeten
Val

Back