Hansl, Leuk om te lezen dat de maiden goed is verlopen en dat je plezier hebt met het vliegen van het model. Ook ik geniet er nog regelmatig van.. Mijn set up bevalt prima. De vluchttijden met mijn 5200 mah zijn veilig 10 minuten ongeacht het weer. Na de landing is er dan nog ongeveer 25 tot 40 procent over. Het is dus veilig om op 1 lipo 2x het c programma te oefenen. En dat is nog lastiger dan je denkt om dit netjes te doen...... Grt Pieter.
Door m'n eigen domme fout afgelopen zaterdag ligt de neus van m'n Wind 50 er volledig af. Don't ask why Ben dus op zoek naar een intakte romp voor een Wind S50 (geel/zwart). Reserve romp, intakte romp uit een andere crash of eventueel 2de hands volledige Sebart Wind S50. Wil elk redelijk aanbod in overweging nemen. Mag ik jullie vragen me een PB te sturen als jullie iets interessants op jullie wegen tegenkomen. Alvast bedankt voor de moeite! PS: Ik overweeg wel de huidige romp grondig te herstellen (gaat wel wat tijd vragen, maar het winterseizoen komt er toch aan).
ah dat gevoel ken ik, afgelopen week mijn UCF de grond in laten gaan, aangekomen op het veld en rap gaan vliegen. Rustig kunnen opstijgen en plots merken dat hij niet zo lekker reageert. Dan plots recht de grond in, en met naar de vlieger te gaan zie ik de vleugels erlangs liggen en komt het besef ....... De schroefjes liggen nog in mijn koffer
het enige voordeel is dat je dit vaak maar 1 keer in je leven doet!!! :-( Ik loop altijd voor elke vlucht even door een mentaal checklijstje door waar oa "bewegen alle roeren en bewegen ze allemaal de goede kant op" onderdeel van uitmaakt.... Ik denk dat je ook een losse romp nieuw kan bestellen. Volkert
Ik draai de sticks normaal gezien ook altijd even rond... behalve die ene keer. Ook anders dan wat ik normaal doe heb ik het toestel gedragen tot op de startplaats, ipv te taxiën. Een momentje niet 100% aandachtig geweest. Inderdaad wellicht maar 1 keer..het blijft natuurlijk jammer, maar 't is niet het einde van de wereld. Klopt, maar de canopy, de wielkappen en de motorkap moeten ook vervangen worden.
Na hier grondig de verslagen gelezen te hebben betreffende het uitrusten van een Sebart Wind S 50 E, heb ik het volgende geïnstalleerd: Batterij: Zippy Flightmax 5000mah 30C 6S Regelaar: Turnigy Brushless ESC 85 Amp, BEC 5 amp (BEC niet gebruikt) timing automatisch Servo's, alle digitaal, metal gears ELE: BMS-390DMH, 5.4kg .11sec 22.5gram AIL: BMS-761BMH, low profile, 4.4kg .13sec 32gram RUD: Turnigy 620DMG+HS, 10.6kg .13sec 52gram Propeller: TGS Sport 18x10E Sullivan Tail Wheel Bracket (5-12 lb) BEC: Turnigy dlux HV 10 amp (10-60volt) HXT 6mm gold connector met protections Motor: Turnigy G60 kv300 max 60 amp Zender: Hitec Aurora 9 met de nodige mixers Ontvanger: Hitec Optima 7 (met SPC aansluiting op de batterij) werkend op 6 volt (evenals alle servo's) Totaal vlieggewicht: 3546 gram Statische metingen: 55 amp bij 6300 omw/min Max vermogen: 55x22.2=1221 watt (ong 1.6pk) Vliegverslag volgt later (bij beter weder)
mijn maiden zit er nu al even op maar hier is een filmpje wat ik gemaakt heb met de camera op de rudder getaped. Gewoon wat doelloos rondvliegen, was vooral om te camera eens te testen. Voor dat geld, niet slecht cCOybdv9M3g[/media] wind S - YouTube
set-up @ Bluewing, Heb je ondertussen al gevlogen met die set-up ? Hoe bevalt de motor in combinatie met regelaar en batterij. Hoe lang kun je "veilig" vliegen hiermee ? Groetjes, Philippe