setup SAB Goblin700

Hallo mannen.

Mijn volgende heli project gaat een SAB Goblin 700 worden. Heb de kit al in huis en moet nu een keuze maken wat betreft een setup.
Ik zit aan het volgende te denken:

# motor: Kontronik PYRO 700-52
# regelaar: Kontronik HELI JIVE 120+ HV
# Servo's: Cyclic: MKS HBL 950 Tail: MKS HBL 980
# FBL. system AR7200BX BeastX/Spectrum
# 2 cel lipo ontvanger pack 7,4 volt

Graag jullie op/of aanmerkingen over deze setup.
Alle info is welkom.

mvg. Freddie

Laatst bewerkt:
Hey Freddie,

deftige setup hoor, die gaat gegarandeerd knallen....

alleen zou ik die ontvanger lipo weglaten , en een defige HV bec plaatsen
of je servo's wisselen van hv naar normale en dan de bec gebruiken van de heli jive, maar dat is een persoonlijke mening, ik heb het niet zo op bufferpackjes of ontvangerlipokes, allemaal teveel tralala;)
succes met de bouw...

Hey Freddie,

deftige setup hoor, die gaat gegarandeerd knallen....

alleen zou ik die ontvanger lipo weglaten , en een defige HV bec plaatsen
of je servo's wisselen van hv naar normale en dan de bec gebruiken van de heli jive, maar dat is een persoonlijke mening, ik heb het niet zo op bufferpackjes of ontvangerlipokes, allemaal teveel tralala;)
succes met de bouw...

Bedankt voor jou info Court:thumbsup:
Ik heb de afgelopen tijd ook veel op HF. zitten lezen en daar gebruikt volgens mij het grootste gedeeldte van de SAB vliegers een 2 cel pack in plaats van een bec. Ik zie in jou onderschrift dat jij ook een goblin hebt met een Kosmik. Hoe bevalt jou de Kosmik? Past die wel in het frame van de goblin? Ik zou erg graag een paar foto's zien van jou goblin setup.

mvg. Freddie

Evt een YGE120 ESC ipv de Kontronic maar dan ben je verplicht een externe BEC te gebruiken, echter de YGE's zijn echt TOP en zelfs goedkoper dan de Jive's. (Ik vind de softstart ook een stuk beter)

Sowieso een topsetup die je daar hebt.

Dit is wel een setup om jaloers op te zijn!
Kies je 2s lipo niet te groot, dan hou je een lekker lichte heli.
De MKS servo's zijn zuinig genoeg.
Een AR7200BX kan helaas geen updates van Microbeast krijgen, dus misschien dat je nog kunt overwegen om de originele BeastX te kiezen of een 2dehands V-Bar misschien. Maar dat is mijn mening.

Succes,

Tim

Tim bedankt voor je reactie:thumbsup: Ik heb zelf ook aan een V-Bar zitten denken maar ik ken dat verder niet. Ik heb nu een Microbeast op mijn 550 en een AR7200BX op mijn 500, beide bevallen erg goed. Wat ik het mooie aan de AR7200BX vind, is dat je zo mooie cleane setup kunt maken (veel minder kabels)
En met mijn vliegstijl ga ik denk ik toch niet veel verschil merken.

mvg. Freddie

Ik dacht ook dat ik het verschil tussen de ene of de andere fbl gyro niet zou merken maar voor ongeveer 50 euro meer dan een beastx had ik een msh brain gekocht en vind dat toch een prettig verschil maken op de cyclic en qua functies/opties. Om m'n vliegstijl in een hokje te stoppen zou het dan meer 'sport' zijn en geen '3d'. ik probeer pryro's en (inverted)achteruit vliegen onder de knie te krijgen zodat ik de heli in alle oriëntaties kan vliegen zegmaar.

Daarnaast kan je wel voordeel hebben van de governor (wel sensor voor nodig), self leveling (hoewel niet als de skookum/helicommand kan het handig zijn) en drie 'banks' voor je instellingen voor de gain waarden en vlieggedrag. Je kan twee spektrum sats aansluiten dus dan heb je nog steeds minimale bekabeling.
De software van de brain is nog wat in ontwikkeling maar op dat punt zijn het toch vooral de gevorderde 3d piloten die met verbeterpunten komen.

Die mini v-bar kost toch een 280,- plus een pro licentie, die je toch wel nodig hebt, en dat is me gewoon te duur. Voor aanschaf van modellen en elektronica moet je het meestal maar doen met reviews en ervaringen van anderen en dan ben ik niet overtuigd van de meerprijs. Bovendien is er meer dan microbeast en mikado :)

Hoi Chris.

Bedankt voor je reactie. Dat er meer is dan microbeast en mikado ben ik helemaal met je eens. De laatste tijd komen er steeds meer bij, en dat is in mijn ogen een goed ontwikkeling. Op die manier kan iedereen het system kopen wat het beste bij hem past. Misschien dat ik in de toekomst ook nog wel eens een ander system probeer, maar voorlopig houd ik het bij BeastX lekker vertrouwd.
Nogmaals bedankt voor jou info.

mvg. Freddie

Jij hebt beste van beste setup maar ik wil een vbar full size op jou heli zien te komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou mannen ik heb de spreekwoordelijk knoop door gehakt en een deel van de setup besteld :banana:
Te weten de motor en de servo's. Als het weer binnenkort te slecht word om te vliegen kan ik beginnen met de bouw van de Goblin.
Ik zal jullie op de hoogte houden doormiddel van een foto bouwverslag.

mvg. Freddie

Freddie wat is het geworden? Kontronic en MKS?

Ik kan niet wachten om deze schoonheid te zien vliegen op het loo...

gr. Rutger

Laatst bewerkt:
Hoi Rutger. Het is de setup geworden die boven aan deze pagina staat:D
Heb net toevallig vandaag een deel van de setup binnen gekregen, motor, servo's en nog wat klein spul. Als straks het slechte weer er aan komt heb ik wat te bouwen. De planning is om hem volgend voorjaar vliegklaar te hebben.

mvg. Freddie

Hoi Freddy,
feli met jou SAB Goblin 700!

Ik zie, dat je ook veel van Align vliegt,
ik heb ook (bijna) alles van Align van 250 tot 700.

Die SAB is dan toch wat hooger, ben benieuwd hoe het verder gaat,
suc6, Uwe

edit: toch nog een, jij stappt van een 550 over naar 700, zie ik dat goed, geweldige stap als het zo is

Laatst bewerkt:
Hoi Uwe. Ja ik ga een stapje hoger en wil eens kijken hoe een 700 size heli mij bevalt. Ik heb gekozen voor de Goblin om dat ik die zo ontzettend mooi vind. Ben wel van plan om de 500 en de 550 er bij te houden.
Ik in het begin van dit jaar al mijn kleine heli's verkocht, ben er nu wel achter dat dat niets voor mij is. kleiner als een 500 size komt er bij mij zo goed als zeker niet meer in.

mvg. Freddie

Hoi Freddy,
mooi te horen,
ik heb ook Walkeras gehad en verkocht,
en wil kijken, dat alles kleinere tot mijn 450 sport weg gaat,
dat kleine spul is echt niks,
verder heb ik nog lol aan een Vario Benzine Trainer (180 cm) en een Bell 47 G (250 cm), maar die hebben toch wat tijd nodig, als je op het vliegveld wilt vliegen,
een mCPX heb ik voor de woonkamer, na ja die hoort erbij.
sorry voor een beetje :offtopic:
suc6 verder,
Uwe

ToF Freddie !

Hoe bevalt de 500 Pro ?

Wil er in de toekomst nog een kofferbak formaatje bij hebben om "snel" ff 1 of 2 pakjes te vliegen.

Al maanden denk ik erover om de 500 EFL Pro te kopen, hoewel de goblin 500 (evt 630) me ook wel aanstaat ;)

Veel plezier met de bouw !

ToF Freddie !
Hoe bevalt de 500 Pro ?

Wil er in de toekomst nog een kofferbak formaatje bij hebben om "snel" ff 1 of 2 pakjes te vliegen.

Al maanden denk ik erover om de 500 EFL Pro te kopen, hoewel de goblin 500 (evt 630) me ook wel aanstaat ;)

Veel plezier met de bouw !

Hoi Gerrit. De 500 pro bevalt mij erg goed, lekker formaat om inderdaad even snel te pakken. Het enige nadeel vind ik de canopy bevestiging. Maar daar heb ik op HF. al een oplossing voor gevonden, onderdelen zijn al besteld. Zal daar bij jullie op het forum wel even een paar foto's van neer zetten als de upgrade klaar is. Goblin 500 of 630 is natuurlijk ook erg mooi:rolleyes:

mvg. Freddie

Back