setup Spiro met Kontronik (old school)

Ik heb de GX200 Bec.
Dat weet ik 100 procent zeker want alles (de servo's en ontvanger) functioneert ook zonder ontvangeraccu.

Ik heb net de ESC met YGE optocoupler op de ontvanger aangesloten.
Ontvangeraccu staat uit.

Als ik nu de motoraccu (lipo) op de ESC aansluit gaat de motor gelijk continu piepen.
Ik dacht dat de spanning van de lipo pas bij de motor/esc zou komen als ik de ontvangeraccu aanzet, maar dat is dus kennelijk niet het geval.

Wat ik nu gedaan heb ik het volgende: Eerst ontvangeraccu aanzetten, dan de Lipo op de ESC aansluiten. Alles functioneert dan goed.

IK neem aan dat jij het over het zelfde "probleem" hebt.

Gr. Jan

@ staytuned, kom even langs bij MVC Swentibold of neem via PB contact met me op, ik heb beide versies van die GX 200 in gebruik in mijn wedstrijdkisten (hawk-cloon en raketenwurm2b) en kan je verder op weg helpen. Ik heb het programeren van die regelaar nu ook door en de beschrijving van beide uitgeprint.

QUOTE=jan1966;2563220]
IK neem aan dat jij het over het zelfde "probleem" hebt.

Gr. Jan[/QUOTE]

Nee het is helaas niet hetzelfde probleem.
Wat bij jouw gebeurd is ook geen probleem, maar de regelaar reageert zoals het hoort.

In de handleiding staat, dat als de regelaar geen signaal detecteert (dus ontvanger uit), dat je dan 5 alert-signalen krijgt. Dit doet de regelaar bij jouw begrijp ik, dus dan klopt het.
Moet nog proberen wat geadviseerd werd, de optocoupler weghalen (of spanning op rode draad meten). Dus weet nog niet wat het is.

Ik heb de ontvanger aan staan (ik koppel ook nooit met ontvanger uit), vervolgens accu aan de regelaar, dan krijg ik de 5 alert signalen.

Laatst bewerkt:
Nou vanochtend de testloop met de motor volledig afgerond.

Gisteren had ik het probleem met de regelaar opgelost gekregen. De regelaar die ik heb is een opto versie. Er zaten dus 2 opto's achter elkaar. De YGE verwijdert, test loop gedaan met motor zonder prop (nee geen volgas gedraaid, stick is maar paar tandjes open gedaan tot motor ging lopen, daarna direct weer dicht).

Daarna even zitten stoeien met de regelaar om deze ingesteld te krijgen. Maar na een paar mislukkingen hoe ik in de prog stnad kwam is dit ook gelukt. Volgens de handleiding die ik gevonden had online, zouden alleen de oude versies een lipo afslag op 3-cellen hebben. Gelukkig blijkt, dat ik nog zo'n oude versie heb.

De prop die er momenteel op zit is een aeronaut cam prop 14x10.
Met een watt-meter gecontroleerd vanochtend. Ik zit op 112,86A met een accu vers van de lader. (3S1P 4000mAh Turnigy nano-tech 40C continu, 80C piek)

Kan ik deze setup zo laten, of raden jullie een andere prop aan?
Als de prop de juiste maat is, dan ga ik een prop bij freudenthaler bestellen. (maar dan een CFK-prop). Had eerst voor de aeronaut gekozen, mocht dit een fout prop zijn, dan was het niet zo prijzig in de portemonnee

Hadden ze je dus toch stiekem een Opto versie gestuurd, blijft lachen met die chinezen...

Ik zou gewoon gaan vliegen met die Aeronaut 14x10.
Als je een RFM prop besteld, zou ik een 14.5x14 nemen, voor wat meer voorwaartse snelheid en trekkracht op snelheid.

Houdt er rekening mee dat je werkelijk amperes nog een stukje hoger zijn, die worden nu beperkt door het spanningsverlies in de Wattmeter.

Gerben

Back