Setup voor T-rex IPV X-400

Na goed nagedacht te hebben en verschillende review gelezen te hebben hier, ga ik toch kiezen voor een ARK X-400.

Deze staat voor een leuke prijs bij Eheli incl een 29kV borstelloze,
Hierbij wou ik een Align 35A regelaar.

Maar nu de rest van de setup?

Is de FX18 heliset S van Eheli wat?

En wat voor Lipo met Lader?

Ik heb hiervoor wel een Piccolo gehad maar dat heeft nooit echt gevlogen.
Maar dit kwam door de brakke zender die ik had.
Echter in AFPDL gaat het tail-in perfect en side/nose-in al redelijk.

Je kan dus wel stellen dat ik een setup zoek voor een beginnende vlieger,
en die niet zo snel de heleboel moet ombouwen omdat het spul het niet meer aankan (in een later stadium)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
En wat hebben de X-400 vliegers in hun heli zitten?

als lipo zou ik een thunder power of mfis 2100 15C pakket nemen.

De fx 18 heli set moet goed werken :) 8-9g servo's erin en een GY240 of GY401. Lader maakt niet veel uit....

Ik heb als setup: Mega 16/15/3 met Hacker Master 40A, 3s1p ThunderPOwer 2100 Pro-Lite en 4 x HYPE 11s BB servo's met een GY240.

Qua gyro zou ik voor de GY401 gaan.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Als pakket kan je ook kiezen voor de maxamp 2200 milli's pakket. Hiermee heb ik zéér goede ervaringen in zowel T-rex als X-400, en het pakket is nog eens goed betaalbaar. Je kan het zelfs laten meesturen met je andere e-heli bestelling, dat bespaart ook nog eens extra verzendkosten.

En idd GY240 of GY401

Groetjes A.

Hoi ! ik heb de X-400 combodeal van http://www.rchelistore.com/
maar dan zonder gyro en ontvanger gekocht, ik heb de GY 240 eropstaan met een sexta ontvangertje en een 2000 mah lipo accu. Phoenix 25 a regelaar en align motor . Dat vliegt prima en de bijgeleverde E-sky servo`s zijn sterk zat om 3D te vliegen. Ik betaalde 275 voor de heli met servo`s, regelaar,motor.

Heren bedankt voor jullie reacties.

Zoals jullie gelezen hebben wil ik het bestellen bij Eheli.nl.
Nou heb ik geen ervaring online shops, en heb ook geen creditcard.
En kan nergens vinden dat ze het onder rembours versturen, dus ben
bang dat het vooruit betalen wordt dan, maar hoe gaat dit in ze werk :oops:
(ik voel me nou net een bejaarde die voor het eerst moet pinnen)

Je krijgt van hun gewoon een rekening nummer. Met een overschrijvingskaartje kan je gewoon het geld over maken naar hun rekening met het bestel nummer (natuurlijk kan je ook internetbankieren gebruiken, gaat sneller en is makkelijker)

Ik heb goede ervaringen met Eheli, je plaatst een bestelling met eventuele vragen erbij, vervolgens krijg je een mailtje met een bevestiging van je bestelling, kun je weer op reageren en vervolgens krijg je een factuur per mail, als je die betaald heb je binnen een paar dagen je spullen in huis. Succes !

Heren het wordt een T-rex IPV van de X-400

De X-400 was niet leverbaar, en de levertijd was niet bekend,
dus Eheli kwam met een voorstel voor een geringe meerprijs, de Trex te leveren. (goeie service al zeg ik het zelf)

E.heli is zeer betrouwbaar.. Zelf kan ik gewoon langs langs als ik wat nodig heb.. (10minuten rijden) maar dat deugd echt wel :D

Succes met de heli!

narfer007 zei:
Heren het wordt een T-rex IPV van de X-400

Ik wou je net vragen waarom je de x-400 voor de trex kiest.

Ik heb zelf een x400 met eigen ogen megemaakt en ingevlogen.
Vond hem stock minder compleet en goed als een trex.
Zie dat veel x400 vliegers veel onderdelen van de trex monteren.
Dus waarom dan niet meteen een trex aanschaffen?
Om de prijs kun je het niet laten en de onderdelen zijn makkelijker te verkrijgen.

Wat gaat er nu allemaal in komen?

Groet,
Tjerk ;)

Kijk eens naar de datum van dit draadje, zijn jullie vragen en opmerkingen dan nog relevant?

LoL vond het ook al raar dat ik dit topic de afgelopen tijd niet gezien heb...

Naja toch benieuwd wat het uiteinderlijk geworden is!
Vaak zo, dit soort topics, maar hoe het afgelopen is wordt nooit verteld.
Lullig als je net dit draadje met de zoekfunctie gevonden heb en er info uit wil halen.

Groet,
Tjerk ;)

De setup staat in de eerste post
Maar voor de duidelijk nog 1x

Motor: 450TH, 2900kV
ESC: Align 35A
daarbij de Fx18 Heli S zender set met:
4x s 3107 servo's
Gy 401 gyro.
Lipo 3cell 2000mAh

Kan nog wel een foto plaatsen maar we weten allen wel hoe een T-rex eruit ziet zo onderhand :D

Back