Shoalbuster Herman

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum en ben bezig met de bouw van een shoalbuster 'Herman'
Afmetingen van het model:
Lengte: 68cm
Breedte: 24.4cm
Schaal: 1/33
hierbij zijn enkele foto's van hoe hij er nu voorstaat.

een foto van de binnenkant.

zoals jullie kunnen zien is er eigenlijk niet zo veel plaats in dit bootje.
we hebben al navraag gedaan en kwamen op een vermogen uit van 7W voor de schaalsnelheid. Daarom kozen we voor een graupner 720 torque motoren die elk 36W geven. Nu hebben ze gezegt in de winkel dat deze motoren ook op 6V werken. Aangezien we al veel baterijen hebben op 6V en we niet echt veel plaats hebben in de romp is dit dus een mogelijkheid.
Maar heeft iemand ervaring met deze motoren op 6V?

Met geen heel spannende motoren er in kan de Baloe (Herman) dit vaarbeeld geven ;)

IMG_4440.jpg

Waarom?

Waarom een torque 720 en dan op halve kracht laten draaien?
Ik zou een maatje kleiner nemen, 2 * 700 is inderdaad overpowered.
grt
Hawser

motoren

Steven
Ik treed mijn voorgangers bij. Als je hier in België naar een modelbouwwinkel stapt raden ze steeds te zware motoren aan. Enkele voorbeelden Voor mijn mosselkotter werd er een speed 500 aanbevolen.

Zelf heb ik gekozen voor een speed 300 met een schroef van 20mm. Dit is nog teveel.
Het zelfde verhaal voor de Bou 11 (fictieve naam): maar liefst een Speed 900 BB Torque werd er aanbevolen. Hier heb ik twee jaar met een Monoperm super 6V gevaren en daarna een Speed 400. Met de netten in het water gaf dit geen probleem en had ik zelf nog overschot. Als ik goed kan zien staat er trouwens dezelfde schroefkoker onder mijn viskotter als bij de Herman met een 4 blads schroef van 50mm.

Uploaded with ImageShack.us

Back