shockflyer op dieet??

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
hallo;
mijn shockflyer weegt 290gram..
kan ik daar zo mee vliegen?
originele motor
11.1v 1400mha lipo
7 grams servo x 3
ontvanger en speedcontroller.

lukt dit?? :?:
en mocht ik een ander bruschless motor willen,welke raden jullie aan?
de:
graupner Compact 180 1500rpm 10Amp 37gr 6-9 of 2-3 lipo 8*4 nnb nnb 10Amp € 55,-
of:
graupner Compact 235 1800rpm 10Amp 43gr 6-9 of 2-3 lipo 8*4 nnb nnb 10Amp € 55
zou liever de 235 gebruiken,kan ik dan later overzetten naar mijn tigermoth 3d..
de 180 (denk ik)is te licht voor deze..
graag eens jullie mening.. :P

Welke Shockflyer is het trouwens.

In geval van een 'echte' Ikarus is het aan zware kant, zal wel vliegen maar niet lekker voor indoor vanwege de benodigde snelheid.

Eerste optie zou zijn een lichter accu-pakket, met 1400 mAh zit je op een 3 a 4-voud van de gebruikelijke accu-capaciteit, of je moet er van houden om 30 minuten aan een stuk te vliegen.
De beruchte FB Ultimate werden gevlogen met Kokam 350 3S pakketjes en een vertraagde GWS borstel-set, dit is genoeg voor 6-7 minuten serieus knuppelen.
Doe maar eens een searchje op "Ultimate".

Rick

Met een 3s700lipo kom je aan een prettig gewicht voor buiten Shocken...
Een wat zwaardere Shock vliegt prettiger met wat wind

ja,het is een van Ikarus.
heb net nog even gewogen.

weegt met servo's ,originele motor 180gram..
zonder speedcontroller,ontvanger en batt..

dus het komt er op neer dat je met de originele motor niet goed kan vliegen,want deze weegt nogal..

be ik daar juist in :roll:

Ik heb mijn eerste shockflyer gevlogen met de originele aandrijving, dit ging redelijk goed. Het gewichtvliegklaar was 225 gram. Als je zwaarder dan dit gaat dan vliegt het wel maar mag je geen goede prestaties verwachten. Met mijn standaard opzet was hoveren wel al mogelijk maar geen power meer over om lekker snel weer weg te trekken.

Back