Shortcourse topic

2 keer een goedkoper alernatief is ook duurder dan in een keer direct een goede

zoek in iedergeval naar een metal geared servo zo rond de 15kg kracht

ik rij al een eeuwe geit met de 10 dollar hd servo's van hobbyking, nadat 2 dure hitecs ermee stopten

Laatst bewerkt door een moderator:
specs zeggen niks. Vaak worden ze schromelijk overdreven. Ik zou een goed merk kopen. Heb je die test van de Towerpro's wel eens gezien? Dat bleek niet best in werkelijkheid terwijl ze op papier toch behoorlijk bejubeld werden. Ze bleken inefficient met energie om te gaan en de specs helemaal niet te halen.

Servooke (€14,50) erin en sebiet gaan testen bij bpt te Merchtem. Alleen hopen dat ni teveel regent.

Laatst bewerkt:
hmmmm met de regen van afgelopen dagen zal het BPT circuit een beetje nat erbij liggen :$
Heb er daar nog met de waterzuiger bezig gezien, terwijl het minder geregend heeft :D

Uiteindelijk is het de bedoeling om het Velineon-setje terug in de Rusty te plaatsen en voor de SCT een nieuw combooke aan te schaffen. Vond deze terug:
HobbyWing EZRun-SC10/SC8 Short Course Truck ESC 2700 kv for 1/10th 4WD SCT/Buggy, Monster (€135 excl verzending - in France)
Iemand al ervaring mee ? Of toch maar voor de sc combo van Castle gaan ? (sidewinder sct combo - €120)
Grtz,

Ik heb deze op mijn SCRT10 gehad, was een supersetje op 2s lipo ging het lekker en op 3s ging hij als een speer.
En geen enkele problemen gehad mbt. temperaturen.

Was op BPT idd een zwemdok... Wel mooie fotookes gepakt van Scampie's Slash, aan 't watersporten
De nieuwe servo heeft het even uitgehouden in de Hyper, maar denk da'k toch ne 'goeie' zal moeten kopen. Eerst deed ie het goed, maar hij houd ni echt van water me dunkt. Vandaag een klein bashke gedaan en nu gaat de Hyper nog enkel rechtdoor.

Servo is open gemaakt en hij is total loss.... Denk dat hij water heeft binnen gekregen. Dus zal er toch een merk-servo in moeten plaatsen ...

toch zonde, die 15 euro had je ook meteen aan een goeie kunnen besteden. Koop dan gelijk een externe BEC erbij. De meeste sterke/snelle servo's trekken zoveel stroom dat de verbinding van je ontvanger wegvalt.
Deze keer even opletten of ie waterdicht is. De Hitec's iig wel.

succes

Dan heb je ESC's met een vrij stevige interne BEC... dat zou kunnen. Castle BEC's redden het iig niet.... Ik heb ook een RX8 maar daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit z'n interne BEC van geprobeerd. Je kan natuurlijk ook van die condensatortjes nemen. Dat werkt ook wel tot op zekere hoogte.

Misschien is het ook leuk om hier de aller laatste finales van het MVB Racing Short Course 4x4 seizoen te posten. De race was vorige week afgelast door het slechte weer, vandaag was het dan prachtig weer met volop zon en een redelijke temperatuur.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back