Shortcourse topic

Het kan ook anders, ik stuurde een tijdje geleden de suggestie om een aluminium centerdiff te maken aan Fastlane. Ik kreeg nooit antwoord maar een 1,5 maand later was het er op eens.... geen berichtje van bedankt voor de tip of niks hoor.

Het is zo jammer dat het zo duur is om spullen te maken, er zijn zat goede ideëen op het forum die voorbij komen. Nog een geluk dat het centerdiff er gekomen is in ieder geval.

Het kan ook anders, ik stuurde een tijdje geleden de suggestie om een aluminium centerdiff te maken aan Fastlane. Ik kreeg nooit antwoord maar een 1,5 maand later was het er op eens.... geen berichtje van bedankt voor de tip of niks hoor.

hoezo denk je dat FLM het idee van jou gejat zou hebben :confused:
misschien zijn ze al voor jou mailtje naar hun aan het ontwerp begonnen

ik denk dat er met jou misschien nog wel 10tallen zo niet honderden andere mensen met hun ideeen en wensen via de mail naar FLM gaan

hoezo denk je dat FLM het idee van jou gejat zou hebben :confused:
misschien zijn ze al voor jou mailtje naar hun aan het ontwerp begonnen

ik denk dat er met jou misschien nog wel 10tallen zo niet honderden andere mensen met hun ideeen en wensen via de mail naar FLM gaan
Wie zegt dat ik dat denk? Zou wel een beetje naief zin vind je niet? Maar het zou kunnen...
Het ging mij er om dat ze geen berichtje sturen van: goed idee, gaan we doen, of: daar zijn we al mee bezig...

en dat was ik nou exact van plan:)
Wel zelf compleet een bodemplaat en achterbrug maken uit alu. Ik vind dat bewerken niet zo lastig. Met een zaag, boor en vijl kom ik een heel eind. Maar het belangrijkste is om een geschikte as te vinden met dezelfde overbrenging als het frontdiff van de buggy die ik heb liggen....

En wanneer ga je beginnen :confused: Als er een bouwverslag komt ga ik hem zeker volgen.

De geruchten worden steeds sterker:
So this morning I was asking Tekin when they are going to have the SC4X motor that I preordered avalible, and they said not until mid to late August because they got the heads up that a 72mm can wouldn't fit in the Associated vehicle. So I ask, what Associated vehicle, because it wouldn't be the SC10 because that truck is to small, and the SC8 is to big and he was about to tell me and then I hear a guy yell from the background, "don't say it! You aren't supposed to tell! " And the guy I was talking to says, oops, I can't tell you.

So I guess it's the SC10 4x4! I'm guessing it's gonna be based on the B44.

What are your peoples thoughts?

geruchten gaan al een tijdje.
het schijnt begonnen te zijn met een stagiar die zijn mond voorbij praatte en vertelde dat ze al in prototype 3 zaten.

asso kennende is die sc10 4x4 er in eens.

hopelijk nog voor de kerst en tegelijk met losi. dan kunnen we gelijk goed vergelijken.

maar stiekem gaat mijn voorkeur naar asso

Ik ben er vrij zeker van dat ie komt. De vraag is idd alleen wanneer. En vooral: op basis van welk platvorm? Ik hoop echt dat ze iets nieuws hebben gemaakt (waarom duurt het anders zo lang) De B44 is te kwetsbaar vanwege al het Carbon (dat niet echt 100% Carbon is) en de RC8 is te zwaar. Het beste zou dus zijn om het SC10 chassis aan te passen zoals Traxxas dat met de Slash heeft gedaan. Motor naar het midden op een plastic grondplaat. Alleen hoop ik dan wel dat dat ze dogbones gebruiken ipv zo'n systeem als met die Traxxas centeras.

dogbones zijn ook niet heilig.
cups die uitslijten e.d.
materiaal keuze is dan erg belangrijk

die asso sc10 4x4 komt er zeker ja. iedereen komt met een sc4x4

Ik ben er vrij zeker van dat ie komt. De vraag is idd alleen wanneer. En vooral: op basis van welk platvorm? Ik hoop echt dat ze iets nieuws hebben gemaakt (waarom duurt het anders zo lang) De B44 is te kwetsbaar vanwege al het Carbon (dat niet echt 100% Carbon is) en de RC8 is te zwaar. Het beste zou dus zijn om het SC10 chassis aan te passen zoals Traxxas dat met de Slash heeft gedaan. Motor naar het midden op een plastic grondplaat. Alleen hoop ik dan wel dat dat ze dogbones gebruiken ipv zo'n systeem als met die Traxxas centeras.

Een snaar zou ik ook niet verkeerd vinden. maar ik gok dat het een buggy achtige layout krijgt. (delen van de RC18 mischien oid? )

het systeem wat traxxas gebruikt in hun 4x4 is eigenlijk een heel goed systeem ( centrale middenas ) minst slijtage onderhevig heb ik ervaren.
gaat ook bijna niet kapot.

enige nadeel, het is misschien geen eens een nadeel, maar het is anders. het center diff zit heel kort op het achterdiff.

Qua opstelling van het centerdiff ben ik toch meer voorstander van een buggy-achtige layout. Dat is gewoon een degelijk en bewezen systeem wat zeker minder gevoelig is voor rommel dat de slash 4x4 variant. Stalen assen vormen hier geen enkel probleem. (tenminste bij mijn 1:8 buggy niet)

wat betreft de wielassen...Bij stalen assen slijten de cups uit en worden je tandwielen zwaarder belast, want niets in de aandrijflijn geeft dan mee. Met de plastic telescopische assen is dat niet zo. Die kunnen iets of wat roteren en daarmee vangen zij de grootste klappen op. Ook zij slijten uit natuurlijk en ze vergen wat extra onderhoud dan stalen assen vanwege het feit dat ze telescopisch zijn, maar ik vermoed dat die plastic assen er wel voor zorgen dat je (differentieel)tandwielen langer mee gaan.

Losi XXX-SCT

sinds 5 oktober op de site van Losi

Losi: 1/10 ReadyLift XXX-SCT RTR: Losi (LOSB0106)

Specifications:
• ROAR Legal XXX-T Based Platform
• LiPo compatible, water-resistant ESC
• LM-32K performance motor
• Spektrum SR300 receiver with 2.4GHz DSM technology
• 3-gear transmission with sealable differential with adjustable slipper clutch
• Short course style tire with Losi exclusive Eclipse tread pattern
• Chrome, off-road beadlock-style wheels
• Fully detailed Sean Geiser ReadyLift SCT Body

Laatst bewerkt door een moderator:
een SC10 met Losi merkje erop. Alleen is AE inmiddels met een brushless/2.4 MHz op de markt die maar een paar tientjes duurder is (en mooier) En waarom is de ESC waterdicht terwijl de spektrum reciever er open en bloot in ligt?

Back