Omdat ik nu toch aan het twijfelen ben, ben ik wel eens benieuwd naar de mening van jullie (diverse Shortcourse rijders).
Zelf rij ik nu al een tijdje met de standaard Traxxas Slash 2WD brushed uitvoering. Enige wat aangepast is, zijn de banden + velgen en pinion. Proline Beadlocks + Bowtie's Soft. De pinion is een 20 tands en de spur 86.
Nu omdat ik het beu ben om constant nieuwe brushed motoren te kopen ( in dit geval de Titan 12T ) wil ik overstappen naar brushless.
Ik heb hier nog 2 brushless motoren liggen : Speedpassion 9,5T en een Speedpassion 10,5T. Hiermee heb ik 2 jaar geleden gedrift.
We racen in een 'competitie' tegen elkaar met de standaard Slashes (buiten de bandjes en spur/gear ratio). Andere Shortcourse auto's zijn ook welkom na navraag. Zolang de snelheid en acceleratie maar hetzelfde is. Dit is dus makkelijk te doen in mijn ogen door de throttle en de expo te verminderen.
Nu sta ik voor een keuze :
1. Een nieuwe brushless sensored regelaar kopen en dan de 10,5 T motor gebruiken.
2. Een nieuwe brushless sensored regelaar kopen en dan de 9,5 T motor gebruiken.
3. Een andere Shortcourse auto aanschaffen die net wat beter is dan een Slash + een nieuwe brushless sensored regelaar kopen en dan de 10,5T of 9,5T motor gebruiken.
(4.) Als jullie vinden dat deze motoren niet geschikt zijn om mee te offroaden, dan zal er ook gekeken worden naar een andere motor.
De 3e optie kwam toch bij me op doordat ik bij andere shortcourse auto's zie dat ze een stuk lager liggen, wat zou moeten betekenen dat ze ook minder snel last hebben van een roll-over. Uiteraard is dit ook te bereiken door diverse afstellingen aan te passen bij de Slash, maar of het de Slash even goed maakt als een van de 2e generatie shortcourse trucks?
Ook ben ik me er natuurlijk van bewust dat een nieuwe shortcourse auto weer wat geld extra zal kosten. Dat vind ik geen probleem. Dan zou ik de Slash nog altijd kunnen verkopen of gebruiken als basher gezien de stevigheid van deze auto.
Ik ben wel eens benieuwd naar jullie mening hierover!
Wat wil ik ermee kunnen?
Winnen / competetief rijden op onze lokale baan.
Hierbij is het belangrijk dat de auto de sprongen goed aan kan. De Slash heeft hier namelijk geen problemen mee, en ik rij er amper iets mee stuk op deze baan.
Op deze filmpjes reed ik met de Slash 4x4 VXL.
Dit is een sprong waarbij de auto dus gewoon 'plat' neerkomt met aardig wat snelheid.
Ook hierbij een sprong waarbij de auto best wel een klap krijgt te verduren. Wanneer je over de schans bent, maakt je auto ongeveer een sprong van 80cm tot 1meter hoogte en komt ook dan 'plat' op de grond terecht.
Beter te zien.
Zo, na al deze informatie ben ik eens benieuwd naar het feit hoe jullie over deze situatie denken.
Als iemand een idee heeft over een ESC voor de Slash, graag even opnoemen welke esc het is, en ook waarom.
Hetzelfde wanneer het over een andere Shortcourse auto gaat.
Ik heb nu namelijk al zoveel diverse dingen gelezen op internet dat me vanalles door elkaar loopt.
Hopende op wat reacties