Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Enkele foto's van mijn TBS Discovery :)

full

Mooi hoor, deze ga ik binnenkort ook bestellen ;).

Zit er nu een behuizing om die ccd camera of heb je bij het frame de mogelijkheid om direct de printplaat op het frame te schroeven?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi hoor, deze ga ik binnenkort ook in elkaar bestellen ;).

Zit er nu een behuizing om die ccd camera of heb je bij het frame de mogelijkheid om direct de printplaat op het frame te schroeven?

Je kan de CCD camera direct op het frame schroeven. Wel opletten dat je de juiste schroefjes (M2) en eventueel locknuts mee bestelt, gezien deze niet zijn inbegrepen :thumbsup:

Wat is je setup eigenlijk verder? welke FC enz....

Tot voor kort was het gehele multirotor en fpv gebeuren compleet nieuw voor me. Na veel lezen en informeren bij clubleden ben ik tot onderstaande setup gekomen. Quad heeft 2 dagen geleden z'n maiden gehad en vliegt echt super :)

Motors: T-Motor MT2216-11 900Kv
Esc's: RcTimer 30A SimonK
Props: Graupner 9x5
Fc: DJI Naza (Tot nu toe nog zonder gps ;) )
Lipo: Nano-tech 4s 3300mah
HD Cam: Gopro Hero 3 silver

FPV:
TX: Fox 1.3 800mW met cloverleaf en lowpass filter
RX: Fox rx met 3-turn helical
Fpv cam: TBS 59
OSD: TBS Core met Dora RSSI
Bril: Fat shark Base SD

GoProMounting probeersel

GoPro Case test met mounting via geisoleerde staalkabeltjes. Heel goedkoop en heel efficient.

Afwerking is nog niet 100% maar beelden zijn alvast goed met eerste testen.

GoPro mount collage:

Test filmpjes:
FPV in het park:
Parkingvluchtje:

Tot voor kort was het gehele multirotor en fpv gebeuren compleet nieuw voor me. Na veel lezen en informeren bij clubleden ben ik tot onderstaande setup gekomen. Quad heeft 2 dagen geleden z'n maiden gehad en vliegt echt super :)

Motors: T-Motor MT2216-11 900Kv
Esc's: RcTimer 30A SimonK
Props: Graupner 9x5
Fc: DJI Naza (Tot nu toe nog zonder gps ;) )
Lipo: Nano-tech 4s 3300mah
HD Cam: Gopro Hero 3 silver

FPV:
TX: Fox 1.3 800mW met cloverleaf en lowpass filter
RX: Fox rx met 3-turn helical
Fpv cam: TBS 59
OSD: TBS Core met Dora RSSI
Bril: Fat shark Base SD

Zo te lezen heb je je huiswerk zeer goed gedaan, mooie setup hoor! ;)

Quad-X
KK2 v1.5
RCtimer 30A ESC (SimonK)
NTM 28-36 750kv
prop 11x4.7 - slowfly
Lipo alarm LED/buzzer (<3.3v)
Lipo 3300mah-3s - 30c

Totaal gewicht: 1338 gram (incl. accu, buzzer, etc, etc)
Gewicht zonder accu: 1058 gram
Hovertijd: 14 minuten 8 seconden

Volgens de berekeningen van eCals zou ik op 11.1 min hovertijd uitkomen. In de praktijk krijg ik ruim 14 minuten hovertijd (bij actief vliegen houd je minder over). Ik heb nog een 5000mah-3s liggen (18 maanden oud), dat maar is testen.

Reageert en vliegt prima. Alleen nog zoekende naar de juiste instellingen, met de default vliegt het al aardig goed. Het frame en de alu armen kunnen aardig tegen een stootje.

full

full

Meer ruimte gemaakt voor het wegbergen van de ESC's door het plaatsen houten stripjes aan te brengen
full

Bij deze mijn "vloot" ook maar eens plaatsen...

De QAV500

Ardupilot 2.5 APM met gps
Vtx en GoPro3 aan boord
Sonar voor hoogtemeting en terrein volging
4S setup
Futaba T10CG

En bromsnor ook nog even (Photoshoppie) :-)

ZeroUAV YS-X4 Navigator flightcontroller
5800 Zippy

Laatst bewerkt:
Mooie qav idd. Die plastic props kunnen makkelijker breken op hoge toeren bij zo'n zwaardere quad.
Wat zijn het voor motoren erop?

De Graupner E-props zijn onderweg, maar zal pas na het weekend worden denk ik.

Motoren zijn de Rc-tiger 980kv motoren, buiten wat testen gaat hij met die props ook nog niet de lucht in verder dan mijn tuin, helaas heb ik verder nog geen andere in huis.

Alex , kan je mss beter de flyduino carbon versterkt props aanschaffen , niet duur veel thrust en breken niet in de lucht..

En flapperen niet zo :). Ben nu op mij los quad ook naar carbon verstevigd overgegaan. Wat een verschil in geluid ook bij harde moves.

Back