Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

carbon frame

frame van net iets meer dan 100gram in de maak. zal weer foto's plaatsen zodra ik een definitief model naar wens heb.

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
:O

Moooi!

Proficiat Sven! Je moet alleen niet zo roeren aan je sticks.Een bal expo erop doet wonderen.
Of is hij van zichzelf zo instabiel?

Ik zit aan een mini okto te denken....:rolleyes:

Laatst bewerkt:
He, dat frame hierboven doet me aan de Dex quad denken, ik houd wel van dat soort "schone" modellen, bij mijn eigen quadje heb ik een hekel aan al die draden. ;)

En ja dat ding van mij is nogal giftig in dat filmpje omdat de gyros niet helemaal lekker stonden, en ook omdat de motor pods nog niet helemaal vast stonden (ze konden kantelen). De motortjes die erop zitten zijn eigenlijk net iets te zwak, bij teveel yaw trimmen kwam dat ding al naar beneden. Nieuwe motortjes zijn al onderweg, ze wegen 5 gram zwaarder maar boeren wel het dubbele aan lift eruit. Gaat goed komen. ;)

De motortjes op mijn quadje zijn eigenlijk bedoeld voor een micro hexacopter, maar die chinezen schieten niet op met mijn glasfiber plaat. ;) Die wordt iets lichter dan mijn quadframe, en met 2 motoren extra, hopelijk gaat dat wat beter vliegen.

Mini octo? Net als je grote octo ook gewoon quad firmware met motor paren van 2 per kanaal? Vloog met die joekel behoorlijk goed, micro octo lijkt me lollig. ;)

Het probleem was bij mij het propeller formaat, dat liet niet toe mijn hex ontwerp kleiner te maken. Misschien nog eens denken over een micro Y6, als die hex goed vliegt met zijn setup.

Ej sven.

Inmiddels vlieg ik met een origineel MK board i.c.m. een i2C naar PWM converter.

Je beschijft zelf al dat je wilt vliegen met 5"propjes. Ik zat zelf te denken aan 4"propjes, en dan keer 8. Alles moet zo klein mogelijk blijven.

Inderaad pairen, net als die grote:)

Alleen heb ik geschikte motortjes nodig, en zat dus te denken aan dezelfde 5 grammers als die jij gebruikt. Hmm lastig met al die keuze's...:)

Op 4" props gaat het niet veel lift hebben denk ik. Per motor ben je al verplicht ongeveer 15 gram kwijt (regelaar, motor zelf, en propeller +mount), en zelfs met een 5x3 drieblads prop geven ze nauwlijks 70 gram lift per stuk. Dus dan moet je al knap licht gaan bouwen denk ik. Pak anders 10 grammers, die halen met 5x3 props 140 gram thrust, dan houd je wat meer over als je naar 4" props zakt. iig meer dan de 5 gram aan extra motor.

Hmm. gister nog eens geschopt.. Ik stap van het okto gebeuren af:(. eerste plek, zou het me teveel kosten voor zo'n kleine mugm tweede, hij word me dan alsnog te groot. 8x 5x3 propjes word al ene behoorlijke kring, Nouja en zo door.
Ik ga voor een mini quadje. idd de 18-11 motortjes met 5x3 propjes. Deze natuurlijk volledig FPV:D

Daar heb ik ook al aan zitten denken. ;) 4x 140 gram lift krijgt met gemak een kleine FPV set mee, maar zou dat wel te vliegen zijn met zon giftig klein ding? Gooi er iig maar een flinke emmer expo op, anders knuppel je je een ongeluk denk ik. :lol:

Kun je dat ook uitleggen Sven, Expo, duel rate enz. Heb een T7CP hier liggen en daar kan ik het een en ander instellen. Maar ik snap die afkortingen niet.

Exponentieel of wel Curve. Dat wil zeggen dat je de uitslag van je kanalen kunt "dempen" in het midden. Als je 50% expo gebruikt, dan is de uitslag op je kanaal pas 25% als je sticks al op de helft van hun beweging zitten, na de helft gebeurd er dan het tegenovergestelde om het te compenseren. Je verschuift zeg maar het middelpunt dat tussen 0% en 100% zit. Het is een beetje moeilijk uitleggen, ik hoop dat je het snapt. ;)

Misschien maakt dit plaatje het een beetje duidelijk.

throttle-curve-1-normal.jpg

De knikken die je links en rechts ziet, zijn de curve punten,
en die verschuiven naarmate je exponentieel toepast.
Bij 0% is het een rechte lijn van links onder naar rechts boven.

Laatst bewerkt:
Wat is 22cm in diameter, weegt 300 gram, en filmt 1080p?
Mijn nieuwe opgefokte miniquad die even een gopro mee zeult! :D

En speciaal voor Michel:
lolmug.jpg

Alvast een foto. ;)
Filmpje komt zo.

Enne, Remy, ik zou maar eens op gaan schieten met die octo, anders begin IK eraan. :lol:
Die 10 grams motoren zijn het gewoon helemaal en met 4" props komt zon octo ook echt wel los. :yes:
Ik hang nu immers 180 gram aan mijn quad zonder dat die er iets eigenaardigs van merkt.

Na een beetje klooien met expo (Helpt enorm!!) durf ik bijna te zeggen dat dit een fantastisch indoor FPV platform kan worden. Misschien zelfs MET gopro camera, maar dan ga je misschien te snel je accu leeg trekken. Als je de 180 gram zware gopro inruild voor een dubbel zo grote accu en een FPV set van rond de 50 gram met een dikke fish eye lens erop, dan ga je al een heel eind de goede richting in.

Laatst bewerkt:

Hoppa. ;)

Beetje wiebeldebiebel, maar de cam zat niet helemaal recht onder de quad geelastiekt,
dus ik moest een hoop trimmen en tegensturen, vooral pitch.
Ik heb iets van een milimeter tussen stijgen en dalen op mijn stick,
en ik krijg mijn throttle curve niet gevonden in mijn zender,
daarom pompt hij nogal op en neer.

Maar als ik dat er allemaal uitgetweakt heb valt er leuk mee te vliegen.
De stap van 5 gram naar 10 gram motoren is het dubbel en dik waard!

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh gaaf! De 18-11 motortjes bedoel je Sven? Ik ga ze vliegen met 5x3 props:).
I.c.m. een wii controllertje.
Man ziet er al super goed uit. Alleen al dat geluid:mrgreen:

Idd, bedoeling was een mini okto, alleen werd het me allemaal net iets te prijzig:(.
Ach uitbreiden is zo gedaan:)

Idd, wat let je:)...pairen die hap! Dan heb je wel iets bijzonders:)

Inderdaad 18-11 2000kv. Loopt als een tierelier op een 2s 1000 packje. Vliegtijd van 10 a 15 minuten lukt wel daarmee, maar gebruik wel een lipo alarm want hij is efficient genoeg om zichzelf leeg te trekken. 2000mAh 2s lukt ook nog wel als je niet teveel extra troep mee zeult.

Ik wil er eigenlijk mijn FPV setje op plakken, maar die pokke zender moet 3s hebben. :(
Zijn er nog ergens 1.3Ghz zendertjes te vinden die tevreden zijn met 2s?
De cam vind het allemaal wel best met zijn 5v. regelaartje.

En inderdaad dat ding jankt als de pest, heerlijk! :D (en dat dan maal twee?! :lol:)

Ik wil met die andere motoren (5 grammertjes) eigenlijk een Y6 proberen, super compact.

Laatst bewerkt:
Yup, de elektronica wil allemaal wel, het frame is alleen wat gammel.
Als et goed is komt mijn plaat en montage werk binnenkort binnen.

Wouw dat vliegt te gek! Maareuh, flink werkplaatsje thuis. Nog een draaibank en frees met kruistafel en dan kan je in productie!!

Back