Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Hallo iedereen,
[FONT=&quot]Zoal velen heb ik dit forum stilzwijgend gevolgd , en nu neem ik de tijd om even mijn vliegende(soms vallende) objecten te showen.
Na eerst en zelfbouw trycopter gemaakt te hebben, heb ik bij HK dit Turnigy Talon Tricopter (V1.0) Carbon Fiber Frame gekocht met NTM motoren, en met dit Multi-Rotor Control Board V2.1 (Atmega168PA)[/FONT][FONT=&quot]
full

[/FONT]
[FONT=&quot]Na veel vallen en vliegen, met ontelbare gebroken props tot gevolg, besloot ik dat ik een hexacopter wou bouwen om mee te filmen. Hiervoor heb ik de hulp gekregen van” u4eake[/FONT]” die ook aktief is op het forum, en we zitten in dezelfde club.
Na de vele bouwweken is de hexa eindelijk af en kan ik beginnen te testen(vliegen,filmen)
Hij is wel een beetje zwaar uitgevallen vindt ik, 3400 gr met 2 batterijen van 5000mAh , 3S , 20C.
Vliegklaar met gimbal en gopro 3.
full
[FONT=&quot]Tussendoor ook even snel een TBS Discovery gekocht van Roni(ook actief hier op het forum).
full
Grt
[/FONT]

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom een V2 voor een quad?

Het is misschien een grotere investering dan menig hobbyist nodig vindt, maar om meerdere redenen; in mijn ervaring, en van wat ik lees op andere fora is de Lite wat 'lui' met GPS, het duurt lang voordat die echt een positie vast houdt. Tevens krijgt de Lite geen updates ook al heeft die die mogelijkheid. En als laatste, de Lite werkt niet met de Zenmuse H3-2D. En ik wil het liefst die Gimbal, er zijn vast betere en misschien goedkopere oplossingen maar dit is puur hoe ik het wil. :yes:

Het is misschien een grotere investering dan menig hobbyist nodig vindt, maar om meerdere redenen; in mijn ervaring, en van wat ik lees op andere fora is de Lite wat 'lui' met GPS, het duurt lang voordat die echt een positie vast houdt. Tevens krijgt de Lite geen updates ook al heeft die die mogelijkheid. En als laatste, de Lite werkt niet met de Zenmuse H3-2D. En ik wil het liefst die Gimbal, er zijn vast betere en misschien goedkopere oplossingen maar dit is puur hoe ik het wil. :yes:

Ik heb ze beiden, en ze zijn allebei even "lui" :) Het punt van de zenmuse kan inderdaad kloppen, maar dat is in mijn beleving de enige legitieme reden:p

Exact.
En je hebt nog wat extra's als instellingen maar goed, de v2 was voor mij nodig omdat ik zenmuse wil /wou/ had.

Laatst bewerkt:
Gelukkig kost de V2 niet meer zo veel als voorheen, ik heb hem al meerdere malen voor €230,- voorbij zien komen, honderd euro verschil met de Lite. Wou alleen dat ik dat eerder wist, leerpuntje voor de volgende keer. Wat zou een weinig gebruikte Lite met verpakking en bon nog vangen?

Gelukkig kost de V2 niet meer zo veel als voorheen, ik heb hem al meerdere malen voor €230,- voorbij zien komen, honderd euro verschil met de Lite. Wou alleen dat ik dat eerder wist, leerpuntje voor de volgende keer. Wat zou een weinig gebruikte Lite met verpakking en bon nog vangen?

met GPS ,75 tot 100euro

Dank je wel voor de complimenten ;)

Ik vind zelf de V-Tails ook fantastisch om mee te vliegen. Ze zijn leuker dan een tricopter vind ik. Ik stond ervan te kijken hoe wendbaar deze dingen zijn. Ze kunnen haaks de bocht om en toch blijven ze stabiel vliegen.

Ik verkoop ze ook in kleine oplage. Het is voor mij puur voor de fun. Met een 3D printer wordt het nooit echt rendabel. Het duurt gewoon te lang om echt produktie te kunnen maken. Nu krijg ik feedback van mensen die ermee vliegen zodat ik het ontwerp weer beter kan maken. Hier haal ik mijn lol vandaan!

frame besteld en ontvangen. echt het proberen waard, supernetjes. alles past perfect, lekker licht en stijver dan je zou verwachten. echt top frame voor het geld

Ik verveelde me vandaag, dus uit gfk en alu een Spider hexa gemaakt voor fpv. Setup is nog onderweg:)

mult_1_.jpg

mult_3_.jpg

mult_4_.jpg

mult_5_.jpg

De HQ props komen wel al goed gebalanceerd uit de fabriek. Niets aan te doen , top! Kan iemand de wind nog balanceren. Daar gaat een weekendje vliegen :(
zdvu.jpg

Dat ziet er goed uit, en zo snel. Ik ben al 3 weken aan het tekenen en testen en ben nog lang zo ver niet haha.

Dat ziet er al mooi uit, zelfs zonder kleurtje
Knap gedaan het uittekenen! Heb je een voorbeeld gebruikt? Linkje?

Het origineel hebben we met kopieerapparaat gekopieerd en als mal gebruikt:)

Platen worden wellicht nog zwart gespoten, al vind ik het er nu ook niet verkeerd uit zien:p

De HQ props komen wel al goed gebalanceerd uit de fabriek. Niets aan te doen , top! Kan iemand de wind nog balanceren. Daar gaat een weekendje vliegen :(

Ben zelf ook zeer tevreden over HQProps. Goeie clones, heb ze op mijn 'stunt' quad. :D

En ja, wat een wind man... :(

Back