Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Hexacopter Talon 740: new test flight...

Testvluchtje met nieuwe servo's voor GoPro gimbal. Ook nieuwe props, 8 x 45 i.p.v. 10 x 50....

Laatst bewerkt door een moderator:
Strak beeld robbievandee, 8inch rules!
Wat mij alleen opvalt dat jij vrij veel corrigeert bij opstijgen en tijdens vliegen....dit kan 2 dingen betekenen of je bent niet rustig met je controls of je gains zijn nog te laag. Bij kleinere props kunnen de gains meer omhoog dan bij 10inch. Ik weet niet of je dat al gedaan had....zoniet gooi ze omhoog zoek de grens op en dan net iets eronder zitten.

Of was je de gimball aan het testen?

Laatst bewerkt:
Ja, dat heb je goed opgemerkt eigenlijk. Ik gaf de schuld ook een beetje aan de wind, maar ik denk dat jij het bij het rechte eind hebt. Ik heb al eens eerder gevraagd hoe dat nou zit met gains en pitch en roll en huppeldepup...maar ik vergeet t altijd weer.

Misschien toch eens wat settings gaan proberen. Of... dat is eigenlijk ook wel een mooi 'item' voor de multicoptermeeting, bedenk ik ineens. Beetje aanklooien met iemand die dur verstand van heeft, zeg maar...:p

Geldt ook voor mijn F450: voor beide copters heb ik de Naza op 100% settings staan, voor alles....vinnygogo heeft er ook al eens wat over geroepen, maar ik ben maar een heel klein beetje eigenwijs, hoor....gaat vast wel een keer over....(not)

Wellicht tot de 14e en thanks voor kompelmentje en tips!!

100% is eigenlijk te laag voor alles wat ik ooit gevlogen heb op naza. Dat moet echt flink omhoog en vooral bij die hexa!
Heel simpel uitgelegd.....meer gain is meer controle scherpere reactie en beter voor gevecht tegen externe factoren zoals de wind. Natuurlijk houdt het ergens op....teveel gains geven overcorrectie dus vibraties slechtere video en zelfs te scherp reageren indien te hoog. Dit geldt voor alle assen.
Je zult merken dat als je gains hoger staan je wat strakker en makkelijker kan vliegen.

Waarom zou je wachten tot 14de als je het nu kan uitproberen ;)

True! Met dat soort dingen vind ik t altijd prettig om iemand erbij te hebben die weet wat ie doet.....(lees: de schuld kan krijgen als t mis gaat)....
:thumbsup: ;-)

hee robbie,

zei het je inderdaad toen al;) 100 is indd te laag, laagste wat ik ooit heb ingesteld was 140, en dat was echt laag haha;)

ik help je op de meet met alle plezier. herrinner me tzt even dat ik me laptopje meeneem, of je moet zelf een laptop met de assistant meenemen;)

gaan we hem op de meet is even echt afstellen!;)

You the man!!

Ik ga gewoon s even wat proberen voor de 14e ( als t ooit nog even windstil wordt ) kijken hoe dat er uitziet...k heb n netboekie, dus die gaat mee...:D

top komt het helemaal goed, stellen we hem samen wel even af en laat ik je ook wel even zien hoe je dat doet, dan snap je ook wat wel en niet goed is;)

Mijn tweede fpv rag quad. Eigenlijk is de frame oud...die had ik nog, maar is nu wat beter en simplistischer gemonteerd voor sportieve vluchten.
Op dit moment gebruik ik de live feed van de gopro voor de video totdat ik een andere CCD cam heb.

20121001_233610.jpg

20121001_233552.jpg

Met deze frames zijn de beste en mooiste youtube quadcopter filmpjes gemaakt. Dit is het kleinere broertje van VC450 frame wat net wat langere armen heeft dan deze. Het heeft de ideale vlieg karakteristieken voor een quadcopter.
Wat mooie aan deze frame is dat alles hol is en dat je alles heel mooi kan wegwerken in een kleine quad. En het materiaal is sterk, licht en flexibel om heel hoop vibraties op te eten en genoeg stevigheid te bieden.

Setup:
RC receiver 2.4ghz AR8000 (met sattelliet)
Zender Spektrum DX7S
ESC's 18A Plush (niet geflashed)
Motoren hacker Style Brushless Outrunner 20-28M 1050Kv (goede motoren, maar de lagers niet zo goed is mijn ervaring.....ik heb nog 6 spare motoren van deze gelukkig)
FC: NAZA (geen GPS)
Props 8inch Gemfan (carbon fiber enforced)
Vtx 800mW 1.2ghz (deze haalt bij langer na niet meer de 800mw, maar heeft nu gelijke range ongeveer als mijn 2.4ghz besturing dus is prima)
Vlieg en record cam is Gopro Hero2 (eens kijken hoe het me afgaat)

Eens kijken of ik hem later in de middag flink aan de tand kan voelen ;P. Hoop dat het niet omslaat met het weer.

Laatst bewerkt:
als je een laptop mee neemt naar de meeting dan kan ik wel een atmel programmertje (dat ding van HobbyKing) meenemen, kan je meteen de boel omflashen. evt heb ik dan ook wel krimpkous voor je.

hoe kan het eigenlijk dat je Vtx geen 800mW meer haalt?
je hebt wel een goed punt trouwens, een nagenoeg gelijke range met je besturing is wel zo veilig, als je veel storing krijgt weet je dat je ook aan het einde van je zender bereik zit. ;)

hier schijnt de zon en is het wind stil... zal alvast wat van dat goede weer naar je toe sturen! ;)
(niet alles.. als al mijn lipo's weer vol zijn wil ik ook nog even kunnen vliegen.. )

Het is inderdaad handig om je video range iets minder als je zender te hebben, zodat je nooit tegen limiet aanloopt. In jouw geval is dat zo denk ik. 2.4ghz heeft betere propagatie dan 5.8 en doet het in principe beter. Het is wel zo dat er wat meer vermogen achter die vtx van jou zit dan jou zender, dus denk dat het niet veel scheelt.
Bij mijn Naza maakt het nu niet zoveel uit, want die doet autoland bij verlies van RC. Bij openpilot mijn long-range quad is het zo dat de video allang opgehouden is voordat ik de limiet van mijn RC bereik :D.

Ik heb altijd mijn laptop bij :D. Ik weet alleen niet of het handig is om daar te doen, want dan moet ik motors van ESC's desolderen om kous eroverheen te doen. Ben geen fan van de connectors namelijk.

Mijn vtx is sinds dat ik hem heb in range vermindert. Niet echt veel, want na het goed schoonmaken van SMA connector doet ie het weer goed lijkt het wel. Denk zelf dat die FOX zenders meer 600mw zijn dan 800mw. Nooit gemeten, maar heb het gelezen van anderen en geloof het best wel. Deze is helemaal prima voor de tweede short range quad met standaard antenne's!

Na 1 jaar vleugel vliegen, waarvan sinds 1 maand ook met videogoggle/FPV, nu begonnen met quad. Lastig vliegen. Oriëntatie met vliegtuig gaat als vanzelf. Maar met quad is weer helemaal opnieuw vliegen leren. Zolang ik er rustig achter blijf lopen, geen probleem (nou ja, toch nog wel eens uit de lucht vallen ;) ) Maar zodra naar me toe vliegen: problemen. Vandaag voor eerst met video bril op quad, dat gaat beter. En daar is de quad ook eigenlijk voor gemaakt (bij mij dan).
full

Spektrum DX6I Fatshark dominator, pan tilt niet gebruikt op de quad

full

KK LCD board 4 maal Emax Motor CF 28-22 Borstelloze Outrunner 1200kv 4 maal HK SS Serie 25-30A ESC/Regelaar met BEC (Programmeerbaar) HK Quadcopter Power Distribution Bord
full

Tijdelijk landingsgestel van electriciteitspijp. Ik weet het, ziet er niet uit, maar nu blijft accu heel bij crash en de props vallen binnen het frame dus ook die gaan bijna nooit stuk. Als crashes afnemen gaat frame eraf :)
full

Props 8X4.5 Er mogen grotere props op deze motortjes, ook 9X5 geprobeerd, Lijkt meer lift, maar moet de gains dan wel heeel ver terug draaien. Ik las op fora dat er gewerkt wordt aan nieuwe firmware om niet werkende autolevel funtie te verbeteren, iemand wat over gehoord?

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh ja, frame is gemaakt van aluminum T profiel bij doe het zelf winkel. Erg stevig en lichter dan vierkante pijp. 1 lang en 2 korte stukken met 2 M3 schroefjes vast aan vierkant triplex, met zelfde afmeting als tupperware doosje. Aan onderzijde frame ook triplex met klitteband kabelbinders voor accu (doe het zelf en goeiekoper dan de merkbandjes van Turnigy). Dit triplex is dikker dan bovenste verdieping want bij een onwelgevoelijke landing brak het onderste plankje door gewicht 5000 MAh accu

Op de quad standaard Tx antenna fatshark/immersion. Op de bril een DIY cloverleaf. Is natuurlijk niet zo een mooie als de kant en klaar te koop cloverleaf, en bereik lijkt ook niet heel veel verder, maar nauwelijks storing door onvoldoende polarisatie, zeker op de Wingdragon waar ik ook op de zender een cloverleaf heb. Vlieg niet verder dan 450-500 meter max.

Laatst bewerkt:
Ben ook maar eens begonnen met de bouw van een hexacopter. Hieronder de vorderingen. Ik wil uiteindelijk gebruik gaan maken van een DJI Naza met GPS.
Hij is nu van motor tot motor ongeveer 80 CM. Ik wil een Lipo van 3S 5000mA gaan gebruiken, en hij heeft nu 10x4,5 prop's i.c.m. 930KV outrunners. Hij weegt nu excl. LiPo 1700 gram. ben benieuwd...

Laatst bewerkt:
Leuk ding!

Bedoel jij niet een 3S ipv 3C??

Ik heb nog een 5000mAh nanotech 45-90C toevallig liggen die ik te zwaar vind.....die mag je van mij overnemen of eventueel ruilen tegen een kleinere als je wil. Ben je ook op de meeting?

Ja ik bedoel idd een 3S, wanneer was ook al weer die meeting ? laat maar, ik zie het al, komende zondag. Ik heb nog niets staan, misschien kom ik wel ja.

Back