Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Jaja... Er is weer een nieuwe Mini H quad op de wereld gekomen!

2emfn8k.jpg

2qbcd2t.jpg

Het is dit keer helaas geen ÛbeR PoWAHH apparaat, maar nog steeds een snel ding! :)

351sjlc.jpg

Dit is mijn 1e 'echte' quadcopter, dus dit is zeker niet de cleanste die er is.
Het bouwen alleen was een leerzame en leuke ervaring. Ja, er zijn hier en daar wat kleine rookwolkjes geweest, maar eind goed - al goed.

f0tgjm.jpg

Ik ben geïnfecteerd geraakt met het quadcopter virus door mijn Hubsan X4, dus ik had nog helemaal niks in huis. Als zender heb ik de FrSky Taranis gekocht, werkt echt super!
Ik wou ook wel echt per sé FPV, de filmpjes op YouTube (MetallDanny, BorisB, ...) waren gewoon te gek! Fatsharks waren iets te duur, dus ik heb het voorlopig even op de Quanum DIY FPV goggles gehouden, wel met ingebouwde ontvanger ;)

2dsjseh.jpg

Dan hier de SPECS:

Frame: ZMR250 Carbon Fiber, Blackout was gewoon te duur
Motors: DYS BE1806 2300kv, doen het fantastisch voor 8,- per motor
ESC's: ZTW Mantis 12A, van de oorspronkelijke Afro's is er 1 in rook op gegaan - Nog bedankt voor je hulp Menno / multirotorparts.nl
FC: Flip32+, clone van Full Naze32
Ontvanger: FrSky D4R-ii
FPV cam: Sony Super HAD, van surveilzone.com
FPV tx: FT952 200mw 5.8ghz
FPV antenne's: 3 & 4 blade cloverleaf van BG.com
HD cam: Mobius wide angle
Batterij: Turnigy Nano-Tech 1.4ah 40-80C

Ik heb hem gebouwd met PDB, maar dat was de 1e, en laatste keer. De PDB zit tussen de 2 onderste platen gesandwicht, waardoor ik vaak last had van kortsluiting met het CF.

Puur & alleen omdat het er cool uitziet, heb ik op de onderkant 18 ledjes geplakt.

pwzvc.jpg

Ik heb zelf een power filter gemaakt met 220uh toroid en 450uf cap. Dit omdat ik lijnen door mijn FPV beeld had.

Hier een filpmje van hoe hij vliegt, na wat kleine PID aanpassingen:

Niks bijzonders, maar het is de enige die ik voorlopig op YouTube heb staan.
Mijn SD kaart heeft de neiging om uit de Mobius te springen als ik 'land' :)
Bovendien moet ik de Angle mode nog wat beter leren kennen, iets wat mijn Huban echt niet had.

Ik heb zo'n gevoel dat dit de 1e van vele wordt...

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk om tehoren dat we je hebben geïnspireerd :D

je kan op de achterkant van je mobius een Plakbandje /Tape plakken ,,
om het uitspringen van je SD-kaartje te voorkomen ;)

voor je eerste Build gewoon Toppie man
ik moet nu nog steeds MCOL-Guys vragen voor tesolderen :rolleyes:
dus je bent al verder als mij .....

Rookwolkje ?!
ehhmja .. carbon geleidt stroom
ik gebruik altijd foam onder de ESC's !!!
ik zou wel wat tape om je arm en esc doen,,
want als je aan een takje blijft hangen rukt ie zo je ESC eraf

de FPVcam iets schuiner omhoog is ook wel een MUST
dan zie je wat meer op Snelheid

SD kaartjes in fluor kleur voor ons zou soms wel eens handig zijn. In het gras ben je ze zo kwijt.

Heb het kaartje bij mij mn 06 nummer als naam gegeven. :-)
Doe er denk ik ook nog maar een txt file bij met overige gegevens. Handig als je hem kwijt bent.

on fire

Soms krijg ik foto's teruggestuurd van mini's welke ik heb gemaakt.
Soms zijn ze zwart.
Soms zijn ze gekleurd.
Soms staan ze "on fire"
hier de miniXL

Michel leuk gedaan..

full

full

Leuk om tehoren dat we je hebben geïnspireerd :D

je kan op de achterkant van je mobius een Plakbandje /Tape plakken ,,
om het uitspringen van je SD-kaartje te voorkomen ;)

voor je eerste Build gewoon Toppie man
ik moet nu nog steeds MCOL-Guys vragen voor tesolderen :rolleyes:
dus je bent al verder als mij .....

Rookwolkje ?!
ehhmja .. carbon geleidt stroom
ik gebruik altijd foam onder de ESC's !!!
ik zou wel wat tape om je arm en esc doen,,
want als je aan een takje blijft hangen rukt ie zo je ESC eraf

de FPVcam iets schuiner omhoog is ook wel een MUST
dan zie je wat meer op Snelheid

Een stukje plakband helpt enorm, ik heb nu tenminste beelden ipv een corrupte SD kaart :)

Tjha, dat CF stroom geleidt, heb ik maar op de moeilijke manier uitgevonden ...

De ESC's zitten vast gelijmd, de krijgt een takje niet zo snel los!
Maargoed, de volgende build zal waarschijnlijk foam hebben en heat shrink over de ESC en arm.

Ik snap wel na vandaag waarom men de camera schuin zet...
Vliegen zonder horizon geeft mij voor alsnog het gevoel van recht naar beneden neerstorten :schrik:

SD kaartjes in fluor kleur voor ons zou soms wel eens handig zijn. In het gras ben je ze zo kwijt.

Heb het kaartje bij mij mn 06 nummer als naam gegeven. :-)
Doe er denk ik ook nog maar een txt file bij met overige gegevens. Handig als je hem kwijt bent.

Het SD kaartjes probleem is gelukkig opgelost door een stukje plakband.

Maar die anti-vibratie balletjes... AHHHHH :hammer::hammer::hammer:
Ik ben bijna meer tijd bezig met het zoeken en herstellen van die balletjes dan het echte vliegen. Heeft iemand daar toevallig nog een goede tip voor?

En DennisK, Maak jij nog steeds die 5-leaf 'forest editions' cloverleafs?
Maken het signaal echt beter dan met mijn huidige 3/4 setup?

Ik twijfel echt om een FPV goggle te kopen...
Dan kan ik mijn Quanum gebruiken voor de 'meerijders'
Ik twijfel tussen de Skyzone en Dominator v2...
Wat raden jullie aan? En waarom?

THANKS! :D

Maar die anti-vibratie balletjes... AHHHHH :hammer::hammer::hammer:
Ik ben bijna meer tijd bezig met het zoeken en herstellen van die balletjes dan het echte vliegen. Heeft iemand daar toevallig nog een goede tip voor?

Ik twijfel echt om een FPV goggle te kopen...
Dan kan ik mijn Quanum gebruiken voor de 'meerijders'
Ik twijfel tussen de Skyzone en Dominator v2...
Wat raden jullie aan? En waarom?

THANKS! :D

je kunt er een mini-Tayripje erdoor heen halen (niet strak natuurlijk)
ik gebruik ze zelf niet .. omdat ik nooit jello heb op zo'n miniH + Cobras
die motoren van jou hebben meer vibraties // dus ook jello

Gewoon de Dominator v2.2 kopen
dat is het Beste tot nu toe waar ik doorheen heb gekeken (mijn mening)
de BUILT-IN DVR is ook tegek,, maar het gaat om scherpte van beeld en die is gewoon Super
Skyzone geeft 16:9 beeld (dus het is uitgerekt) erg raar vindt ik

Jaja... Er is weer een nieuwe Mini H quad op de wereld gekomen!

2emfn8k.jpg

2qbcd2t.jpg

Het is dit keer helaas geen ÛbeR PoWAHH apparaat, maar nog steeds een snel ding! :)

351sjlc.jpg

Dit is mijn 1e 'echte' quadcopter, dus dit is zeker niet de cleanste die er is.
Het bouwen alleen was een leerzame en leuke ervaring. Ja, er zijn hier en daar wat kleine rookwolkjes geweest, maar eind goed - al goed.

f0tgjm.jpg

Ik ben geïnfecteerd geraakt met het quadcopter virus door mijn Hubsan X4, dus ik had nog helemaal niks in huis. Als zender heb ik de FrSky Taranis gekocht, werkt echt super!
Ik wou ook wel echt per sé FPV, de filmpjes op YouTube (MetallDanny, BorisB, ...) waren gewoon te gek! Fatsharks waren iets te duur, dus ik heb het voorlopig even op de Quanum DIY FPV goggles gehouden, wel met ingebouwde ontvanger ;)

2dsjseh.jpg

Dan hier de SPECS:

Frame: ZMR250 Carbon Fiber, Blackout was gewoon te duur
Motors: DYS BE1806 2300kv, doen het fantastisch voor 8,- per motor
ESC's: ZTW Mantis 12A, van de oorspronkelijke Afro's is er 1 in rook op gegaan - Nog bedankt voor je hulp Menno / multirotorparts.nl
FC: Flip32+, clone van Full Naze32
Ontvanger: FrSky D4R-ii
FPV cam: Sony Super HAD, van surveilzone.com
FPV tx: FT952 200mw 5.8ghz
FPV antenne's: 3 & 4 blade cloverleaf van BG.com
HD cam: Mobius wide angle
Batterij: Turnigy Nano-Tech 1.4ah 40-80C

Ik heb hem gebouwd met PDB, maar dat was de 1e, en laatste keer. De PDB zit tussen de 2 onderste platen gesandwicht, waardoor ik vaak last had van kortsluiting met het CF.

Puur & alleen omdat het er cool uitziet, heb ik op de onderkant 18 ledjes geplakt.

pwzvc.jpg

Ik heb zelf een power filter gemaakt met 220uh toroid en 450uf cap. Dit omdat ik lijnen door mijn FPV beeld had.

Hier mijn 2e FPV vlucht:

Niks bijzonders, maar het is de enige die ik voorlopig op YouTube heb staan.
Mijn SD kaart heeft de neiging om uit de Mobius te springen als ik 'land' :)
Bovendien moet ik de Angle mode nog wat beter leren kennen, iets wat mijn Huban echt niet had.

Ik heb zo'n gevoel dat dit de 1e van vele wordt...

Ik heb bijna precies dezelfde onderdelen besteld. Hoelang duurde het voor jou voordat de onderdelen op de deurmat verschenen?

Ik heb bijna precies dezelfde onderdelen besteld. Hoelang duurde het voor jou voordat de onderdelen op de deurmat verschenen?

Standaard China-levertijd eigenlijk...

Banggood was soms zeer snel (7 dagen), meestal gemiddeld (14 dagen), maar de Mobius deed er helaas 30 dagen over :(
-Pech met de post, denk ik-

Hobbyking was net iets sneller dan de rest door de verzending van SCS Express, 5 dagen ongeveer

RTF (Whitespy) quads was 20 dagen, door drukte bij de winkel

Hobbyking europe was er binnen 2-3 dagen :)

ik heb dus eergisteren verscheidene onderdelen van HK en BG gekocht. ze waren allemaal in voorraad dus ik ben razendbenieuwd wanneer de onderdelen aankomen

Mijn drq250 vliegklaar en nog een paar dingen te doen als: pieper installeren, evt naze telemetrie aansluiten en de camera's onder een hoek zetten.
1909373_10153357506989196_7372754222631779337_o.jpg

Ik ben niet zo van de 'clean builds' en pas soms nog wel eens wat aan. Daarom is de kabel naar de lipo ook wat lang, maar hij is een stuk netter dan m'n flip260 was ;) Totaal gewicht 625gr en hover onder de 50% met: 3s1500, cobra 1960, 6045 gemfan (andere props en evt 4s nog testen), turnigy actioncam/sj4000, immersionrc 600mW en frsky d4.
Dat de camera voor uitsteekt lijkt me toch wat een nadeel bij crashes, echter de hd cam zal over het algemeen het meeste risico lopen. (misschien alvast maar reserve lens bestellen of incl case er op). Er is een plaatje bij voor het monteren een gopro type camera op de plek waar de fpv cam zit en die je evt als bumper kan gebruiken. Tweede foto iets dichterbij:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net...0_10153357506894196_8211509391024636145_o.jpg

Vanmiddag de Hoverthings Flip 260 nog even uitgelaten op een nieuwe locatie in de buurt.

Beetje bezig de Spyder te pimpen...kap en gps puck zwart gespoten,vind het zo toch wat mooier als de witte versie :evilbat:
full

Toch wel een beetje trots op mn flip 260
Heel clean gebouwd. Al zeg ik het zelf
Setup
Cobra 2204 2300kv
Naze 32 acro
Ztw mantis 12 a regelaren
500mw tx skyzone
Sony super had 600tvl
Spectrum ontvanger/ik ga overstappen op frsky
ec54c5fb585c46a94a44affbab742a66.jpg

033f1fa1b777d23d13750489da0d58b1.jpg

Thnx Mark/Pieter (props zijn CF 15x5.5)...bijna af idd,vandaag de gimbal nog naar voren gebouwd en nog wat verlaagt....benieuwd of er straks nog props in beeld komen :D
Ook nog de DJI mini osd plaatsen ipv de immersion ezosd...en nog de bekabeling wat netter doen,nu valt de osd soms uit of heb ik veel storing..:-( dan nog wat leds,retracts etc etc....hahaha een bouwer is nooit klaar!

Mooie build, ga je van kunnen genieten! Er inderdaad uber clean. Die case om de naze, zijn die ergens in t groen te krijgen? ;)

Back