"show je Charter" topic

hier een draadje voor ouwe trouwe Charters,
post hier je verhaal en graag een foto van je Charter.

ik trap af:

vanavond maar weer eens wezen vliegen met m'n oude charter, zo'n 20 jaar geleden gebouwd met een lekker pruttelende 6cc OS. Max viertakt erop.
Wat vliegt zo'n kistje eigenlijk toch geweldig. Heerlijk vintage modelletje waar ik nog best wel een hoop plezier aan beleef. Geen moeilijk gedoe, gewoon lekker ontspannen een paar rondjes en loopings tuffen, gas dicht, laag over, beetje gas erop en huppekee weer omhoog.
landen met dit kistje, heerlijk gewoon, je aait hem als het ware aan de grond. :cool:

hier een fotootje van het ouwe trouwe beestje

20110530204305.jpg

Gerard

full
full

Hier twee foto's van de eerste vlucht van mijn Robbe Charter.

Met dit kistje ben ik in de modelbouwwereld gekomen.
Iemand kwam eens aanzetten met een oude bouwdoos maar hij was wel helemaal compleet. Heb hem toen gebouwd en samen met een ervaren vlieger gereed gemaakt voor een flinke Robbe Roxxy elektromotor.
Vliegt als een zonnetje!

(zal kijken of ik nog een mooiere foto's kan vinden)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat pruttelding van gerard moet direct uit het luchtruim worden verbannen, veel lawaai en weinig snelheid :)

lawaai? dat elektrohok van jou maakt meer herrie :halfrobot: en een charter vliegt heerlijk langzaam.
maargoed, dit is topic vervuiling, post maar eens een foto van jouw charter :yes:(met schade :showass: )

Dit is mijn Charter. Nu vraag ik me zelf af waarom ik deze Charter gebouwd heb. :)

Het beginnerstadium ligt ver achter mij en toch een Charter.
Ja, puur voor plezier heerlijk ongecompliceerd, gewoon lekker chillen.:D
Laag over de grond vliegen, rondjes met bochtenwissel …… enz.
En natuurlijk is er wel eens een potentiële modelvlieger die graag een toestel wil besturen en dat mag dan met mijn Charter.8-)

charter.jpg

Johannes

Beste lezers,

Vandaag zullen mijn vriend en ik beginnen met het reviseren van een oude Charter. Deze heb ik 2 jaar geleden gekregen van me vader toen ik naar de havo ging. Het vliegtuig is grotendeels nog helemaal in elkaar. Maar tijdens het verhuizen is er het een en ander kapot gegaan en verstoft. Daarnaast moet de motor weer op zijn originele plek aangesloten worden (indien deze het nog doet).
hier wat foto's van de charter in huidige staat:
imag0233v.jpg

imag0238x.jpg

imag0239uq.jpg

onbekend-vliegtuig-en-motor

Ook ik ben ooit begonnen met een charter model vliegt nog steeds ongeveer (16 jaar) de laaste jaren iets minder vaak als vroeger, reden is ik in de loop van tijd meer modelviegtuigen gekregen.
foto is met huidige kleuren en Os MaX Fx 25
DSCF0173.JPG

Ook mijn vader is besmet met het Charter virus:D en heeft een vergrote Charter zie filmpje

Gebouwd (waarschijnlijk) 1985, rond 2010 naar de eeuwige vliegvelden vertrokken.
Met windkracht 6 een looping zonder rugvlucht.

Romp afgewerkt met 25 grams glasweefsel en G4.
Vleugel voor zien van Solartex.
Motor 6,5 ccm Supertiger.

full

Uhmmm.........is het zijn broertje :rolleyes:

Foto800-AFKQVNIF.jpg

Deze charter kiest het zwerk in 2015 (je moet wat plannen nietwaar)

Groet Rolf (hij heeft deze Charter echter sinds kort :D )

ik zal is kijken of ik nog foto,s kan vinden van mijn oude charters
ik heb er een stuk of 10 gebouwd
en er nogal wat dingen geprobeert met het model

neus 1 cm smaller voor meer stroomlijn
rolroeren en remkleppen en een laagdekker uitvoering
gevlogen met 6,5cc en met 10cc
ook een aantal charters in opdracht gebouwd
de mallen voor de romp heb ik nog ergens liggen

Back