shulze 35-be probleem

• Topicstarter Topicstarter IJsbrand
  • Startdatum Startdatum
I

IJsbrand

Guest
Hoi

Ik heb een shulze 35-be regelaartje geleend,maar als ik gas geef ,geeft het motortje niet al zijn kracht en stopt hij naar 3sec.
De accu is wel vol....

Wie weet hier raad mee?

IJsbrand, wil je nog wat meer informatie geven.
Zoals wat voor motor gebruik, hoeveel cellen.
De kans is misschien groot dat je motor teveel ampere's trekt waardoor d beveiliging in de regelaar d stroom terugregeld naar nul. Dit om te voorkomen dat de regelaar doorbrand.

Waardoor je motor teveel ampere's kan trekken kan aan diverse dingen liggen. Misschien is de motor niet geschikt voor het doel waarvoor je 'm gebruikt. Misschien moet een nog zwaardere regelaar hebben.

Je merkt het een hoop misschien's, dus graag wat meer informatie dan kunnen we je beter helpen.

Hans N.

Hans N.

Ik heb een gewoon speed 400 tje met een Ghunter prop,de regelaar kan 35 Amp leveren dus dat is het niet.Ik heb het op 6 cellen en 7 cellen geprobeeert.
Dus als ik gasgeef blijft hij 3 sec draaien...en dan valt hij ineens uit.Moet je gas dicht doen en dan geeft hij weer 1 piepje.En kan je weer gas geven,tot na 3 sec,enzo....

klinkt toch als een accu probleem. ik heb een slim24 en die doet hetzelfde maar alleen als de accu leeg is.

Daar licht het echt niet aan,de accu is goed en opgeladen...weet iemand hoe je zoon regelaar kan inprogrameren?of heeft iemand een online handleiding?

De handleidingen kun je vinden op de rommelige site van Schulze zelf.

Het enigste wat je kan programeren is de rem, geen rem en of hij met een vertraagde motor moet werken. Andere opties zijn er niet.
geen rem, insteken van de accu met gas dicht,
met rem insteken van de accu met gas open,
en vertraging insteken met halfgas.

Waar staat de trim van de zender? Zet die in het midden, de schulze regelaars zijn daar zeer gevoelig voor. Ook als de gasstick niet helemaal in de uiterste positie staat is er al een grote afwijking.

Sorry ijsbrand :oops: :oops: :oops:.
De draadjes die naar de motor lopen zitten met trekkertjes aan de reg, en de rode volgens mij zit een beetje los, haal gerust de krimpkous eraf en soldeer hem er weer netjes aan, volgens mij moet dit je probleem oplossen.

Ik kwam hier vlak voor vertrek naar jou toe achter en had dus geen tijd om hem te solderen.

Nando.(die al 2sec heeft gevlogen en jij blijkbaar niet :cry:)

Het loskomen van die stekkers heeft mij een model gekost. Kijk bij dit type regelaar dit heel goed na. die stekkers zitten niet al te denderend op de print vast, of de print zelf is daar niet echt denderend gemaakt. Door de strakke spanning van de krimpkous willen die stekkers dan ook nog wel eens los komen van de print met meenemen van het koperspoor.

Nando,dat stekkertje was ik al achter gekomen ;) heb ik al gemaakt.Ben er nogsteeds niet uit
:(

meet eens de accu terwijl je gas geeft. Zo dicht mogelijk bij de regelaar. Ben benieuwd hoe de spanning is als hij afslaat ;)

Hey Tadango

Bij de 3.20 volt valt hij uit...bij de motor gemeten.Kzal zo effe bij de accu kijken.

EDIT:
Hij begint bij 8.9 volt en dan naar de 8.2 volt als ik gas geef.(7 cellen,normaal op een sp600)

heeft hij het ook als je langzaam naar volgas gaat of alleen als je direkt volgas gaat ?

indien dat laatste gok ik met grote zekerheid op de cellen die inzakken

Kris

Het waren toch de cellen,waren niet goed opgeladen. :oops:

Toch bedankt voor de reactie's

Damn!
Hij slaat dus gewoon weer af
als er ongeveer 20 mAh uitis slaat die weer af. :(

Back