SIAI Marchetti SF260 plannen gezocht

zoals de titel zegt, ben ik op zoek naar de plannen van de
SAIA Marchetti SF260.
Plannen zijn blijkbaar moeilijk te vinden.
Ik zou graag dit vliegtuig als volgend project bouwen.

marchetti_st20_patja_01.jpg

Als iemand tips of plannan of links heeft, om het even wat, laat maar komen.

Zou het goed/leuk zijn om hierover ook een bouwverslag te posten?
Dat heb ik wel nog nooit gedaan, lijkt me leuk.

Alvast bedankt

ik heb mijn legerdienst indertijd in goedsenhoven gedaan door toedoen van mijn vader die wou dat ik later in zijn voetsporen zou stappen , en daar vlogen de saia marchetti vliegtuigen met ook het bekent stunt team de swallows
en het geluk gehad dat mijn vader daar vlieg instructeur op was ,een tof vliegtuig ,misschien een tip :protec verkoop een bouwdoos van dit type vliegtuig ,ik heb de mijne gecracht een jaar geleden , maar moet zeggen vloog zeer goed ,en zeer mooi schaalmodel in de lucht

@dunlop

die van protech had ik ook al gezien, lijkt me mooi model, maar ik zou graag zelf eentje maken, toch bedankt, prachtig model trouwens.

@Berto

Echte plannen zijn niet vermeld op dat draadje.
Die van jullie, zijn die digitaal of uitgeprint?

Badankt

Maar je zou wel bij de Bouwer (BLA31 geloof ik) eens kunne inforemeren.

De bouwtekening van ons is op papier.

ik had hem eergisteren of zo al een mailtje gstrd.
Heb net een mailtje teruggehad, hij wil me de plannen opsturen!!

Mooi gebaar van hem

misschien binnenkort dus een bouwverslag van de Marchetti

Bedankt iedereen!

Het plan is afgelopen donderdag opgestuurd, maar omdat het vadaag zaterdag en morgen is, komt het dus nog niet binnen. Ik zal het dus volgende week vrijdagavond voor het eerst in handen hebben (omdat ik van maandag tot vrijdag op kot zit). Zou het een goed idee zijn om volgende week al een draadje te openen, of zou ik beter wachten tot de effectieve bouw begint?

Mvg
Mathias

Gewoon openen altijd leuk om al vroeg kenbaar te maken hoe en wat ;-)

hallo daar,
Ik heb zelf een marchetti met epoxu romp deze heb ik gekocht maar de vleugel heb ik zelf gemaakt en het intrekbaarlandingsgestel heb ik op schaal nagemaakt.
Zelf ben ik namelijk 10j mekanieker geweest op marchetti en met de swallows indien je meer inlichtingen wenst laat iets weten.
Hij heeft een spanwijdte van 2.3m en gaat +- 10kg wegen, de romp is in camouflauge
kleuren gespoten maar de vleugel is nog niet volledig klaar.

Back