siai marchetti sf260

• Topicstarter Topicstarter matt4
  • Startdatum Startdatum
M

matt4

Guest
hallo,

Ik heb al veel gezocht naar deze versie van de siai marchetti sf260 maar kanniet vinden hoe deze uitvoering noemt. deze kleuren dus:

afb19740.gif

moest iemand me kunnen vertellen welke uitvoering dit is en bij welk merk ik deze kan terugvinden in 1720mm spanweidte...

thanks!!

ja natuurlijk vind ik enorm veel over de sf 260.

het probleem is dat ik hem niet terug vind in de kleuren zoals op de prent hierboven.

de sf 260 vind je in enorm veel verschillende uitvoeringen...maar niet diegene die ik zoek, en ik weet nochtans dat hij bestaat in 1720mm!

alvast bedankt!

Matt4!

Bedoel je nu dat je deze van Aviomodelli, of bedoel je een andere? :roll:

68" is ong 1.727 mm. 8)

jan.

het kan me niet schelen welk merk

ik weet gewoon dat ik deze vlieger al eens tegengekomen ben in de kleuren die ik wil in 1m72

nu, als hij iets kleiner of iets groter is(166cm of 180cm...) maakt niet.

heel mooi!!

spijtig dat het einderesultaat er niet op staat. ofwel heb ik niet goed gekeken 8)

Ik ben mijn Siai Marchetti aan het afbouwen en bereik over een tijdje het stadium dat ik hem kan gaan spuiten. Ik wil hem gaan spuiten in de kleuren zoals de belgische luchtmacht er tot ongeveer twee jaar geleden mee vloog.

Weet iemand een goede manier om achter de originele kleuren te komen. Misschien wel RAL-nummer o.i.d. Zijn hier voor mij nog onbekende bronnen voor.

De kleurstelling die ik bedoel is:

onderkant: licht grijs
bovenkant: gecamoufleerd lichtbruin/lichtgroen/donkergroen
tiptanks en kielvlak: fel oranje

vraag het eens aan forum lid @peter@
Die is technieker bij het Belgisch leger in Beauvecain aan de Siai marchetti, die zal je wel kunnen verder helpen
Even zoeken in de gebruikerslijst.

jeehaa, Kurt,

Bedankt voor de info. Ik heb @Peter@ een persoonlijk bericht gestuurd. Hopelijk hij me verder helpen.

Het valt wel op dat er op de bestaande foto's geen één gecamoufleerde SF260 hetzelfde is gespotens. Wat betreft kleur alswel patroon. Of komt dat door de veroudering van de lak?

P.S.: De bouwtekening, de ribben en de andere onderdelen van de vleugel heb ik eindelijk klaar. Ik kan dus nu snel beginnen met de bouw van de vleugel. Is er interesse voor een verslag hiervan met foto's op dit forum? Als vervolg van het verslag dat al bestaat van de romp en de staartvlakken op de "oude" site van onze vliegclub: http://home.hetnet.nl/~vliegman/

Eh, nou vooruit dan maar...

Maar aangezien ik tamelijk nieuw op dit forum ben wil eerst een paar dingen weten.

Moet voor dat verslag een nieuw draadje geopend worden?

Hoe plaats ik de bouwfoto's?

En welk formaat moeten de foto's dan hebben?

Ha BLA31 hier BLA38 :bye:
voor je Fotos moet je je effe aanmelden bij: http://foto.modelbouwforum.nl/
daar kun je dan je fotos uploaden (als het formaat te groot is krijg je een melding hiervan)
Als je dan je foto opent bij dat foto forum en je klikt rechts op de muis op de foto en dan eigenschappen kiest krijg je de URL (deze kun je selecteren en kopieeren) en in je antwoord plakken voor het plakken eerst op vierkantje Img klikken dan pas plakken en nog een keer op IMG klikken

Succes
Groetjes tot in BLA
je upload was goed hier je foto
148234.jpg

148234.jpg
zo moet het regeltje er uit zien beginnen met
zonder spaties

Nou dan ben jij mooi 7 meer BLA als ik,

Ik zal van het weekend een paar foto's maken en kijken of het lukt.

Nog nieuwe projecten BLA38 na de Beech?

Back