Siemens Gamebird

Hallo!

Is de siemens gamebird nog te koop????Ik heb gegoogled, maar kan hem niet vinden... enkel nog 2 ebays maar was meer op zoek naar een winkel.

Mvgr
Ruud

ruud
die gamebird is zo onzuiver als het maar kan. alleen als je nog zelf geen zender hebt zou ik hier mee genoegen nemen ander zou ik kijken naar een interface om met je eigen zender achter de sim te gaan

Marco,
Wat bedoel je precies met onzuiver?
Dat als je 'm moet kalibreren dat er elke keer een andere waarde uitrolt oid?

Ik ben/was eigenlijk van plan om de gamebird te halen in Blaricum, zodat als ik straks op vakantie ga, niet me echte zender hoef mee te nemen.

Heb je misschien nog alternatieven voor wat betreft hardwarematige sim zender?

Bij mij werkt de gamebird prima hoor ! nu heb ik reflex maar de gamebird is zijn geld zeker waard, de zender kun je blijven gebruiken als dubbele joystick.

Op sommige systemen kun je storing krijgen met de gamebird, als je dan pp joy instaleert is dat probleem ook verholpen.

met onzuiver bedoel ik dat je heel vaak iets dat verdacht veel op reallive storing lijkt zult heben
het midden punt van de assen houd die nammelijk heel kriegelig vast.
dit zou natuurlijk met een usb heel anders kunen zijn.
maar direct op de computer via de game poort is niet lekker.
ik heb dit op meerdere systemen getest en dan niet alleen mijn eigen.
usb heb ik niet kunen testen want toen dat ik die mogelijkheid nog niet

Ps ik had ook ppjoy geinstaleerd want ik wou dus ook met twee mensen te gelijk kunen simmen met afp (gewoon toen nog) want ik wou het sleepstarten oefenen voor als ik ooit met groote schaal zwevers bezig ga.

Bedankt Marco.
Het is mijn bedoeling om het aan te sluiten via een gameport-usb verloop. We zullen zien.

Rhelie, hoe had jij de gamebird op je computer aangesloten?

De gamebird kan alleen op de gamepoort, reflex kan alleen via de speciale usb connector die met het programma wordt geleverd.

Het is dus niet mogelijk om reflex met een gamebird te gebruiken.

Ik gebruik de Siemens GameBird met gameport op een gameport-USB converter van Radioshack en het werkt perfect in FMS en AFPD. Ik heb op die manier van 'onzuiverheid' geen last...

Wat Marco bedoeld had ik wel toen ik de gameport nog gebruikte. Met de gameport van het moederbord veel geflipper op de signalen, met gebruik van de gameport op de geluidskaart met in de bios de gameport disabled was het ook vrij goed.

Ik gebruik zowel de zender als de GameBird, met name wanneer ik op reis ben is de GameBird een uitkomst vanwege gewicht, afmeting en douane/security...

Bedankt Rob, dan ga ik deze week toch een gamebird halen, zoals reeds genoemd, ten behoud van m'n echte zender.

Dank voor alle reacties!!
Ik heb vandaag de gamebird besteld. Thanks voor de link Heli-User!
Ik ga hem niet via de gameport gebruiken, maar via een usb verloopstekkertje.

@marco PPJOY heb ik geprobeerd, maar dit vind ik een drama. Het werkte bij mij niet en xp crashte toch, ondanks dat je meldingen mag negeren. Bijkomend feit is dat je altijd je zender opgeladen moet hebben wil je even kunnen simmen. Ik gebruik die accu liever voor buiten ;-)
Gamebird heeft geen batterij nodig dus simmen wanneer je wilt en zo lang je wilt.

ik weet niet of hij de v1 nog leverd maar als dat niet zo is kan dat inderdaad niet meer

ruud
ik heb ook gehad dat na een herinstal van me pc.
ppjoy niet meer werkte daarom ben ik toen naar roland gestapt via mail om een goede bijna alles kunnen de interface te krijgen.

dat van de accu kan ik me wel iets in vinden.
maar toch vind ik het gebruik van je eigen zender makkelijker en beter gezien het feit dat je dan ook de boel kan programeren en de zender beter kan leren kennen.
zonder dat het je modellen kost.
zo kan ik nu alles bijna blind programeren

Back