Siemens-Schuckert E1

Persoonlijk zou ik dat met tissue en spanlak proberen.
De nerf blijft enigzins zichtbaar door de tissue en spanlak en het geeft gelijk een "huidje" wat je met alleen lak niet krijgt (tegen scheuren e.d.)

Succes,
Grt, Ram6

in dat geval kan ik hem net zo goed helemaal met Oratex doen volgens mij. Het lijkt me juist leuk als je donker hout krijgt.

Heb nog wat Rambo interieur tranparant bruine lak staan misschien is dat wat.

2 laagjes is dan prima wil je meer lagen kan ook, wordt dan wel steeds donkerder of nog wat extra blanke lak erover kan ook nog.

Is electro kun je dus opsmeren wat je wil.

Ton

dat zou wel mooi kunnen zijn Ton. Wellicht eerst even een proefstukje maken om e.e.a. te testen.

Komt goed, ik kom eerdaags ff langs, dan regelen we dat depron ook gelijk.

Vanavond trouwens weinig aan dit kistje kunnen doen. Ik ben een half uur aan het zoeken geweest naar een zwarte segerring die ik had laten vallen op de zwarte vloer... Nog steeds niet gevonden, maar nu even een van een ander motortje gepakt.

Ja hoor, af en toe verleg ik hem als hij in de weg ligt :p

OT: alle spandraden bovenop de vleugel zitten erop. Inmiddels de 2e set zelfs, want de eerste waren te dik voor het mooi. Aan de onderkant zitten ze nog niet, daar zoek ik nog handige slotjes of sluitingen voor zodat ze snel los te halen zijn. Ook de besturing van het staartje is klaar.

Dan nog het onderstel en wat details en dan is hij klaar. Dit jaar hoop ik hem wel af te hebben.

Dit jaar hoop ik hem wel af te hebben.
hm, dat viel dan weer tegen...

Gisteravond de laatste hand eraan gelegd, en nu vind ik hem klaar. Natuurlijk kunnen er nog veel meer details op, aar op deze schaal is dat erg lastig (in ieder geval voor mij).

Gisteravond heb ik de prop en de schaats gelakt. Hier nog zonder:

full

Nu moet ik er eerst wat vluchtjes mee maken en dan mag hij op de studeerkamer van mn pa aan het plafond.

Edit: ik zie dat er nog wat achtergrondinfo mist.

Belangrijke achtergrondinfo
Toen ik een jaar of 14 was kreeg ik van iemand een plm 25 jaar oude Piper Cub die in een ver verleden had gevlogen. Hij zag er niet uit en had hier en daar rotte (of met wonderolie verzadigde) plekken in het hout. Dit toestel heb ik in een zomervakantie buiten op de tuintafel helemaal opgeknapt. Mijn vader vond het schijnbaar erg leuk om mij enthousiast aan het knutselen te zien, want toen ik een aantal jaren later het toestel weg wilde doen verbood hij me dat. Desnoods zou hij het toestel kopen om te voorkomen dat het toestel ons huis zou verlaten. Ik heb hem ervan weten te overtuigen dat de Piper niet zo mooi was en heb hem beloofd om ooit een ander toestel voor hem te bouwen.
Er waren 2 voorwaarden:
- ik moest het toestel gebouwd hebben.
- ik moest ermee gevlogen hebben.

De Siemens-Schuckert heb ik vooral gebouwd omdat het zo'n leuk toestelletje is om te zien. Gaandeweg de bouw bedacht ik me dat dit weleens het toestel zou kunnen worden om de belofte in te lossen. Toen pa zo'n 2 jaar geleden zijn studeerkamer opnieuw inrichtte heb ik kleurstalen meegenomen, en de kleuren van dit toestel zijn dan ook gelijk aan de kleuren van zijn studeerkamer.

Aan de eerste voorwaarde is inmiddels voldaan. Het toestel is af.

De tweede voorwaarde is wat spannender. Wat als het toestel de vluchten niet overleefd?
Ik zal in ieder geval zorgen voor mooie foto's wanneer hij gaat vliegen.

To be continued...

Laatst bewerkt door een moderator:
een half uur aan het zoeken geweest naar een zwarte segerring die ik had laten vallen op de zwarte vloer... Nog steeds niet gevonden

Heb je die ring ondertussen al gevonden? :p

Mooi kissie geworden! :D

jan.

Geen idee Jan. Ik denk dat ik uiteindelijk een segerringetje gepakt heb van een andere motor.

Back