SIG Fourstar 40

• Topicstarter Topicstarter timvaneert
  • Startdatum Startdatum
bij mij zater er in de originele (ARF)doos al wielkapjes bij. het neusje zou ik niet veranderen, ik vind het originele neusje zo ook erg mooi staan.

Orgineel, staat ie veel leuker Johan:wink:.

Tim

nee joh:confused: dat ben ik niet met je eens maar smaken verschillen:yes: n mooi moterkapje en n setje wielkapjes maken hem echt af:yes:kijk maar ns naar die van @sanka:wink: eerst maar ns netjes bouwen tim, maar dat komt wel goed hij gaat nu lekker opschieten :wink:

mvgr johan snijders

En hier wat foto's van de bouw van de romp.

Motorsteunen eropgemaakt:
DSCN4723800x600.jpg

Nu zit ik al meteen met een probleem, ik vondt het aftekenen erg lastig. En nu zit de rechter motorsteun iets lager als de andere.
DSCN4724800x600.jpg

DSCN4726800x600.jpg

Het gat hiertussen is 3mm, nu zat ik te denken aan een stukje alluminium plaat van 3mm ertussen te lijmen met epoxy ofzo. Is dit een slim plan?

DSCN4727800x600.jpg

En nog de inslagmoeren, van het blokje voor het landingsgestel ingelijmd.
DSCN4728800x600.jpg

Tim

Ik zou nu een nieuw spantje maken .

De gaten uitmeten en op het spantje tekenen , zo voor kom je dat ze verzet zitten.

Eventueel bij Ton voor bij gaan voor een stukje hout.

Ik heb ook wel genoeg liggen maar Ton is voor jou dichterbij.;)

Mvg Johan

Tim, ik zou ook een nieuwt spantje maken, en de motor ook meteen onderste boven monteren. Dat is makkelijker met starten ed.

Dan moet je wel de tank ook lager leggen anders gaat ie hevelen op de grond. Het plaatje waar origineel de tank op ligt word dan verplaatst naar boven de tank.

en volgende keer de motor op je motormount bouten en dan met een potlood of pen door het gaatje aftekenen. dan weet je zeker dat de gaatjes goedzitten (als je tenminste de motor wel stilhoud tijdens het tekenen)

En ik kan dus niet, dat ik een alluminium plaatje ertussen maak om ze op gelijke hoogte te brengen? Heb weinig zin om een nieuw spantje te maken, eerlijk gezegd.

Tim

Niet gaan rommelen Tim, een nieuw spantje is in 10 min klaar .

En alleen uitmeten op het spantje geeft je 100% zekerheid dat de gaten gut geboort worden. ;)

Mvg Johan

De laatste weken, druk druk druk gehad. En ik ga het nog drukker krijgen, dus weinig updates! Toch nu een kleine update. Ik heb de gaten van de motorspant opgevuld, met epoxy+zaagsel en wat houtlijm. Alles mooi op geschuurd, en nieuwe gaten geboord, zit kei harstikke vast en deze keer recht:mrgreen:. Ook heb ik de romp ik mekaar geplakt.
DSCN4730800x600.jpg

Tim

Back