SIG Mid-Star 40

hezik zei:
Het ziet er allemaal goed uit hoor, ben het alleen niet zo eens met die paarse kaarsjes, maar dat zijn van die fenomenen die zich vaak voordoen als er ergens ook een vrouw door het huis waart :P

Nou ja zeg! Die kaarsjes hebben we gekregen (kerstpakket) en het leek ons zonde om ze weg te doen. Maar eh... ik hoef je mening over de kleur van onze kaarsjes niet hoor, het gaat om het vliegtuig hè... :wink: :wink:
Ja, alles past netjes in elkaar en hij is keurig rechtgebouwd, maar het blijft zo dat de lasergesneden onderdelen in bouwdozen het meest precies zijn.
Toch ben ik hier wel tevreden mee en het geeft op deze manier ook wel meer voldoening. :)

Zo. Bestelling uit Waalwijk binnen, dus ik kon weer verder.

Dekseltje voor de tank is af:
123dy9.jpg

En ook veranderingen bovenop de romp:
125lr2.jpg

Nu kunnen de vleugels op de romp, maar helaas heb ik per ongeluk rond balsa besteld
i.p.v. rond grenen... :roll:
Dus dat moet nog eventjes wachten.

Ik heb een gaatje ontdekt in mijn Du-Bro tankje... Ik denk dat een schroef hem beschadigd heeft in de crash van vorig jaar.
Weet iemand of ik die kan repareren? -En hoe...

Met de punt van een soldeerbout dicht smelten gaat prima. Anders een klein schroefje met zo'n rubbertje van een servo erin schroeven.

Zo'n tankje kost ca. 4 euro. Ik zou gewoon een nieuwe halen..

Straks zit je model van binnen vol met brandstof, ben je misschien zelfs wel gecrashed, zuiver omdat je een tankje van 4 euro niet wilde vervangen..

Inderdaad,

Zoals Hezik al aanhaalde gewoon een nieuwe tank gaan halen en niet klooien met die oude. De kans dat er opnieuw een lek ontstaat is reeël.

Stevo

De oplossingen zoals dichtsolderen en schroefje werken prima voor "tijdelijk".

Meneer Murphy komt persoonlijk langs met een schroevendraaier en gaat
dat schroefje losdraaien.

Het gaat weer lekken..

Dus tast in de buidel en investeer in een hagelnieuw tankje....

Johan

Verstandige keuze.. zeg nou zelf, dat vliegt toch lekkerder, als je zeker weet dat de onderdelen goed zijn.

Iedereen hier heeft waarschijnlijk wel eens een noodreparatie gedaan op het veld waarvan je wist dat dat niet blijvend zou zijn.. dan sta je toch minder lekker te vliegen.

Even de boel hier up-to-date brengen hoor...

De servo's (en de stuurstangen) zitten er nu in:
135zq2.jpg

Zo ziet hij eruit met de vleugels erop:
141vk9.jpg

Ik heb het hout rondom de motor en tank nu ook brandstofbestendig gemaakt en de romp is klaar om bespannen te worden.
Het kielvlak en hoogteroer enzo zijn ook uitgesneden.

hezik zei:
Verstandige keuze.. zeg nou zelf, dat vliegt toch lekkerder, als je zeker weet dat de onderdelen goed zijn.

Iedereen hier heeft waarschijnlijk wel eens een noodreparatie gedaan op het veld waarvan je wist dat dat niet blijvend zou zijn.. dan sta je toch minder lekker te vliegen.

Je hebt zeker gelijk Hezik. Dat is veel prettiger, en ja, alles moet gewoon goed zijn.

Dankje!
Ik ga hem hetzelfde maken als de vorige keer...
Geel met rood, maar daar komen nog wel foto's van hoor.
O, je doet me ineens denken, ik ben vergeten om een stukje glasvezel te kopen vandaag, dat heb ik nodig voor in het midden van de vleugels...

Christiaan Vis zei:
k heb wel een stukje...wat is je adres? kan wel wat opsturen als je wilt? hoeveel grams?

Heel erg bedankt Christiaan!!!!!! :D :D :D
Ik heb het gisteren ontvangen. Ik zie inderdaad dat het zwaar spul is, maar een strookje die maar twee en een half cm breed is moet volgens mij toch wel kunnen.

jep, moet zeker kunnen...misschien is het wel zo mooi om het met wat plamuur (balsa light bv) een beetje af te werken...dan blijft en de folie beter zitten en het is mooier....

Goed plan ja - dat balsa light spul gebruik ik altijd, er zijn altijd kleine dingetjes die je niet ziet in het kale hout.
Het maakt altijd voor een mooiere 'finish'.

Back