Sig Wonder Electrisch advies.

Zo quoten ze dat dingetje al op 655Watt.
Als ik dan lees in het hobby-in krantje dat een OS elektro van 5x meer prijs bijna de helft doet dan kunnen ze nog wat leren van die chinezen :P

OS .25 BL 155 gram 1200kv 31A met 9x6 prop op 3s (341W) 12x6 48A (528W)

Ik heb niet al die setup dingetjes gelezen en weet eigenlijk ook heel niet wat dat ding weegt.

Maar ik denk dat 3s wel voldoende is. Zou niet hoger als 40A gaan dus zeg 400Watt vermogen zit er in.

Daar krijg je ongeveer 1200gram non stop verticaal mee.
Als je dat genoeg vind dan is hij geschikt.

Ze geven á 1kg op voor dit modelletje dus ruim voldoende.

ik heb de 1300kv. Loop bij deellast behoorlijk zuinig.
Vol gas op 9x4.5 á 30Amp.
Deellast zit je tussen de 5 en 10A als je het rustig aan doet.

1450kv zal dan iets hoger uit komen bij vollast. Ik schat dat je dan 1400gram wegtrekt.

Voor meer snelheid 8x6 nemen

Accu. Beetje afhankelijk van het ledig gewicht. 2200 tot 3300. Bv 20/25C accu.
De Nanotech accu's zijn een leuke optie. Relatief licht en compact.

HC review motor
2200 LiPo 3 s 40 C 60 Amps ESC 8x6 APC style prop 490 Watts@45 Amps thrust >1600 grams

Laatst bewerkt:
Cor 123, Ik denk ook dat dit een zeer goeie keuze is, komt dicht in de buurt van mijn compact345Z-eigenschappen, zal super gaan met een 3s2200-30c, 40A esc, alleen de schroef zal wat meten worden (7x6-8x6) je zal het gauw weten, de motors zijn goed, ik gebruik zelf al een iets kleiner uitvoering (nl D2826-6-2200) in een depron mig-29 en ben er zeer over te spreken mvg Josse

Ja altijd de regelaar ruim nemen. Zeker bij minder koeling ofwel ingebouwd in je model.

De 85A Turnigy heeft een 4/5A sBEC en doet het ook goed.
Al heeft er bij mij op 1tje wel de BEC een keer het begeven maar niet doorgebrand of zo dus wat daar de oorzaak van was. 2e doet het nog steeds en heb dat probleem ook niet ergens terug kunnen vinden bij andere gebruikers.

sBEC heeft zijn eigen printje in de regelaar dus lijkt wat op een losse UBEC alleen dan 2 in 1.

Turnigy plush die je al aangaf zijn ook goed.

apcE9x6,Dogfighter Ultra, 3sTPpp45C5000mAh, hacker master 70A ,2x S3150, Jeti R4+Mui75

Niet vergeten dat hij aanzienlijk verstevigd is tov orgineel ontwerp. Binnenkort een 9x7 erbij halen want de motor blijft koud.

Dit setupje zou overigens ook heel leuk kunnen zijn in een Robbe Rasant ofzo.

Bedoel dat je het niet meer hoeft te laten om in te moeten leveren.

Elektro is brandstof al ver voorbij.

Een low budget E-setup presteert al snel beter.
Wil je met brandstof snel dan kom je toch vaak op speciale motoren uit met veel hogere toeren.

E-motortje kan je ze gewoon selecteren op basis van kv en accu spanning om te krijgen wat je wilt. Veel makkelijker.

Net met apc 9x7.5 gevlogen en beviel me niet. De snelheid was niet schokkend hoger maar klom wel vertikaal oneindig door waar de 9x6 het pas op grote hoogte af laat weten. Dynamisch 50A, Statisch 60A. Motor maar net warm. Vliegtijd wel drastisch lager.

Met een dunner profiel zou het wel een leuke optie zijn.

Een grotere prop is niet wenselijk. Je genereerd aleen maar meer koppel wat de handstart link maakt en ze breken makkelijker met landen. De 9x6 wil ook wel eens breken omdat er toch nog redelijk wat downthrust nodig is waardoor de prop erg laag zit.

Laatst bewerkt:
De motor (3536), esc en accu's zijn besteld en bijna thuis (volgens track&trace).

Welke servo's zouden geschikt zijn voor de elektrische Wonder, ik wil per aileron 1 servo en uiteraard 1 op hoogte roer.

Moet je even naar de MPX dogfighter kijken wat ze aanbevelen. Met mijn aandrijving gaan ze naganoeg even snel. Mischien een HS85 maar ben zelf niet tevreden over Hitec.

Back